دانلود و خرید کتاب عزرائیل (روزهای تاریک) نیما اکبرخانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عزرائیل (روزهای تاریک) اثر نیما اکبرخانی

کتاب عزرائیل (روزهای تاریک)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عزرائیل (روزهای تاریک)

کتاب عزرائیل (روزهای تاریک) نوشتهٔ نیما اکبرخانی است. انتشارات کتابستان معرفت این رمان معاصر ایرانی را منتشر کرده است.

درباره کتاب عزرائیل (روزهای تاریک)

کتاب عزرائیل (روزهای تاریک) حاوی یک رمان معاصر و ایرانی است که ادامهٔ مجموعهٔ «عزرائیل» و جلد یک‌ونیم از این مجموعه است. در توضیح چرایی جلد یک‌ونیم، گفته شده است که در این جلد مستقیم به‌سراغ قهرمان داستان نخواهید رفت؛ بلکه شخصیت‌های جدیدی وارد دنیای عزرائیل می‌شوند؛ شخصیت‌هایی که قرار است در جلدهای بعدی در کنار قهرمانان جلد اولْ نقشی کلیدی بازی کنند. داستان رمان «عزرائیل (روزهای تاریک)» در ایران و سوریه می‌گذرد. قهرمان داستان، یک مدافع حرم است که بازداشت شده و اکنون فرصت دارد خاطراتش را برای فرزندش نقل کند؛ خاطراتی که از نوجوانی شروع می‌شود و تا روزگار معاصر ادامه پیدا می‌کند. نیما اکبرخانی در این اثر از روزهای ابتدایی جنگ سوریه گفته است و نقش ایرانی‌های معمولی در این جنگ. این رمان مانند جلد قبلی این کتاب، یک رمان در ژانر تریلر (امنیتی) است که سعی کرده بیشترین حس‌وحال واقع‌گرایانه را با جزئیات تاریخی و نظامی از اتفاقات آن روزِ سوریه به مخاطب خود ارائه دهد.

خواندن کتاب عزرائیل (روزهای تاریک) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عزرائیل (روزهای تاریک)

«خوب راستش رو بخوای نمی‌تونم به اون شب فکر نکنم. برای اینکه کمتر بهم فشار بیاد و کاملاً روانی نشم بیشتر اوقات سعی می‌کنم روی جزئیاتی متمرکز بشم که برام خیلی آزاردهنده نیست. مثلاً تا حالا کلی راجع به این فکر کردم که یارو چه اشتباه یا اشتباهاتی کرد که عاقبتش این شد. البته منظورم همه زندگیش نیست، اونجوری بخوام فکر کنم که خیلی اشتباه کرده که کارش به اون جا و اون اعمال رسیده. منظورم در مواجهه با ماست یا دقیق تر بخوام بگم در تقابل با مجتبی.

نتیجه گیری تا به امروزم به این ختم می‌شه که سه تا اشتباه مهلک کرده.

اولین اشتباهش اینکه اسیر نفس و غرور خودش شد. اجباری نداشت که بره برای مجتبی خود نمایی کنه و قدرت خودش رو به رخ اون بکشه. اصلاً مجبورهای اون سالن ما بودیم نه اون. اما خودش خواست و خودش عمل کرد. می‌خواست کاری کنه که به خودش حال بده. من براش جذاب نبودم اما قبل‌تر هم گفتم، مجتبی انقدری خوب بود که بدون اینکه خودش بخواد یا کاری بکنه خیلی‌ها تحریک می‌شدن با اون یه دست و پنجه‌ای نرم کنن و بتونن خودشون رو ثابت کنن.

دومین اشتباهش این بود که احتمالاً بر حسب تجربه روی کُپ‌کردن مجتبی حساب کرده بود. البته نمی‌شه اینطور قضاوتش کرد که حساب و کتابش خیلی غلط بوده چراکه در مورد من یکی کاملاً درست بود. من واقعاً توی یه حالت بی‌حسی و بی‌تفاوتی عمیق به سر می‌بردم که الآن هم اگر بخوام صادق باشم باید بگم هنوز هم از اون وضعیت به طور کامل خارج نشدم حالا متأسفانه یا خوشبختانه، بستگی به موقعیت و شرایط داره.»

نظرات کاربران

کاربر ۱۶۳۱۵۹۸
۱۴۰۳/۰۵/۲۴

متاسفانه با سلیقه من زیاد جور نبود

sayed Mahdi
۱۴۰۳/۰۵/۲۴

روایت کسایی که بیخیال قانون و مقرره و مصوبه به هر زوری بود رفتن تا آدمای ....رو صاف کنن

ZH
۱۴۰۳/۰۵/۲۱

کتاب درمورد خاطرات مدافع حرمی هست که در قالب نامه برای پسرش نوشته میشه من اول عزرائیل ۱ و اثریا رو خوندم بعد عزرائیل۱.۵ (درستش اینه اول ۱.۵ بعد اثریا) نثر روان و چاشنی طنزی که نویسنده داره باعث میشه نتونی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
الآن دورترین آدم از تفکر هیئتی رو هم بری باهاش از سر صداقت صحبت کنی محاله بگه در یک دوره‌ای جذب شخصیت امام حسین علیه السلام نشده. چرا؟ چون از توی کربلا بوی مرگ می‌آد بیرون. این یعنی اونجا پر از زندگیه.
ZH
نزار نیشت بزنن اگر هم زدن راستش کار خاصی از دستت بر نمی‌آد. جلو خودشون تابلو نکن فقط. یه طوری باش انگار هیچ اتفاقی نیفتاده. بعد رفتی خونه بشین گریه کن یواشکی که خالی بشی وگرنه یه وقت از غصه می‌میری
ZH
یادت باشه هیچ وقت جلوی حریفت نباید به ضعف خودت اعتراف کنی
کاربر ۱۶۳۱۵۹۸
یادت باشه کتاب همیشه راه فرار خوبی بوده و هست. توی مشکلات خیلی جدی هم می‌شه سراغش رفت. یادت باشه هرچی مشکل بزرگ تر باشه باید کتابی رو انتخاب کنی که جذاب‌تر باشه.
ZH
پولدار جماعت ادای مایه‌داری در نمیاره و ادای پولداری مال گدا و گداصفته، همونطور که آدم با سواد خودش رو نمی‌گیره و افتاده ست و کنف کردن این و اون سر نادونی شون مال آدم نفهمه، ژست مسلمونی و تریپ تعلق خاطر عمیق به امام زمان و مرید سینه‌چاک امام و شهدا بودن طوری که توی چشم بقیه بزنه و هزار تا ادای دیگه هم مال منافق جماعته
ZH
با صبر می‌شه روی همه رو کم کرد.
sayed Mahdi
با صبر می‌شه روی همه رو کم کرد.
sayed Mahdi
لطفاً دستور بفرمایید یک کم غذاهای سفت‌کننده بدن ما بخوریم وگرنه محتمل هست که بنده قبل از اینکه بتوانم کل داستان را برای شما بگویم و بی‌گناهی خودم و مجتبی را ثابت کنم تمام شوم.
ZH

حجم

۱۰۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۰۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان