دانلود و خرید کتاب دولت ها چگونه فکر می کنند جان جی میرشایمر ترجمه ابوالفضل بازرگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دولت ها چگونه فکر می کنند اثر جان جی میرشایمر

کتاب دولت ها چگونه فکر می کنند

معرفی کتاب دولت ها چگونه فکر می کنند

کتاب دولت ها چگونه فکر می کنند نوشتهٔ جان جی میرشایمر و سباستین روزاتو و ترجمهٔ ابوالفضل بازرگان است. انتشارات کتابستان معرفت این کتاب را روانهٔ بازار کرده است؛ کتابی در باب عقلانیت در سیاست خارجی.

درباره کتاب دولت ها چگونه فکر می کنند

کتاب دولت ها چگونه فکر می کنند به ما نشان داده است که چرا نباید سیاست‌هایی را که نمی‌پسندیم، فوراً غیرعقلانی بدانیم و ردشان کنیم. این اثر تجزیه‌وتحلیلی شگرف، موشکافانه و تأمل‌برانگیز از مسئله‌ای بسیار اساسی در سیاست بین‌الملل در عصر جدید گذار در نظم بین‌المللی را در بر گرفته است. جان جی میرشایمر و سباستین روزاتو در این کتاب با بررسی این مفهوم پایه‌ای به‌شکلی نو و جامع نشان داده‌اند که دولت‌ها چگونه فکر می‌کنند و برای مواجهه با سایر دولت‌ها به‌ویژه در زمان‌های بحرانی مجبورند چگونه سیاست‌گذاری کنند؛ این را نقطه‌نظری دانسته‌اند که هیچ نظریه‌پردازی در روابط بین‌الملل، پس از خواندن این کتاب نمی‌تواند آن را مورد توجه قرار ندهد. کتاب حاضر به بررسی عقلانیت موجود در پشت پردۀ تصمیمات گرفته‌شده توسط دولت‌ها در سیاست بین‌الملل پرداخته است. این کتاب ۹ فصل دارد.

خواندن کتاب دولت ها چگونه فکر می کنند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب عقلانیت در سیاست خارجی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دولت ها چگونه فکر می کنند

«- تعریف عقلانیت هدف

همان‌طور که به یاد دارید، بازیگران عقلانی از نظریات معتبر بهره می‌برند: توضیحات منطقی و منسجم بر مبنای فرضیات واقع‌گرا که به تصدیق شواهد تجربی درآمده باشند- آن‌ها این کار را نه‌تنها برای فرمول‌بندی راهبرد‌هایشان، بلکه همچنین برای هدف‌گذاری نیز انجام می‌دهند.

اهداف افراد از منابع مختلفی سرچشمه می‌گیرند، ازجمله نیازهای بیولوژیک، امیال درونی، تجارب شخصی و جامعه‌پذیری- بنابراین، افراد مختلف اهداف مختلف دارند- به‌نسبت تمام این اهداف عقلانی هستند، به‌شرطی که تناقض منطقی فاحشی یا گسستگی تجربی میان آن‌ها و سرچشمه‌شان وجود نداشته باشد- افراد با اهداف مختلف گاهی ممکن است یکدیگر را غیرعقلانی بدانند، اما به‌نسبت هر هدفی که منطقی و از نظر تجربی با سرچشمه‌اش متصل باشد عقلانی است- ماکس وبر توضیح داده است: «چیزی نمی‌تواند به‌خودی‌خود غیرعقلانی باشد، بلکه زمانی غیرعقلانی می‌شود که از دریچۀ عقلانیت خاصی به آن بنگریم- از نظر افراد غیرمذهبی، هر فرد مذهبی غیرعقلانی است و به همین شکل لذت‌گرایان هر نوع زندگی پرهیزکارانه را غیرعقلانی می‌دانند، حتی اگر توجیهی منطبق با ارزش‌های این نوع زندگی صورت گرفته باشد.»

گرچه افراد عقلانی اهداف مختلفی دارند، برخی‌شان برجسته‌ترند- واضح است که افراد به‌دنبال بقا هستند- توماس هابز معتقد است «عقل» به ما می‌گوید «انسان از کاری که به‌ضرر زندگی‌اش باشد یا حفظ آن را به خطر بیندازد، منع شده است.» افراد همچنین اغلب می‌خواهند در پیش‌بردن زندگی‌شان آزادی عمل داشته باشند، رشد فردی‌شان را بهبود بخشند و بهترین نسخۀ زندگی‌شان را داشته باشند.

دولت‌ها نیز اهداف متفاوتی دارند که برخی‌شان روشن و برجسته‌اند- بقا اهمیت زیادی دارد- دولت‌ها می‌کوشند انسجام پایگاه فیزیکی خودشان را حفظ و بتوانند سرنوشت سیاسی خودشان را مشخص کنند- پایگاه فیزیکی دولت شامل مرزها، جمعیت و منابع درون مرزهایش می‌شود، به‌طوری که با اتکا به نهادهای داخلی‌اش مانند قوۀ مجریه، قضاییه و مقننه و دستگاه‌های اجرایی بتواند امور داخلی و بین‌المللی‌اش را پیش ببرد- دولت‌ها اهداف مهم دیگری دارند، ازجمله حداکثرسازی رشد، ارتقا و ترویج ایدئولوژی‌شان.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۳۰۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان