دانلود و خرید کتاب پرواز بر فراز یادگیری جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی (جلد اول) محمدرضا ترابیان اصفهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرواز بر فراز یادگیری جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی (جلد اول) اثر محمدرضا ترابیان اصفهانی

کتاب پرواز بر فراز یادگیری جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی (جلد اول)

معرفی کتاب پرواز بر فراز یادگیری جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی (جلد اول)

کتاب پرواز بر فراز یادگیری جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی (جلد اول) نوشتهٔ محمدرضا ترابیان اصفهانی است. انتشارات گیوا این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی مجموعه سخنرانی‌های یک مدرس کوچینگ ایرانی.

درباره کتاب پرواز بر فراز یادگیری جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی (جلد اول)

کتاب پرواز بر فراز یادگیری جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی (جلد اول) مجموعه سخنرانی‌های یکی از اولین مدرسان کوچینگ در ایران را در بر گرفته است. محمدرضا ترابیان اصفهانی این کتاب را که جلد هشتم از مجموعهٔ «کتب کوچینگ» است، در ۱۶ فصل ارائه کرده است. این مدرس، از اوایل سال ۱۳۹۶ بود که تدریس کوچینگ سازمانی و فردی خود را تحت‌عنوان «کوچینگ فردی و سازمانی؛ دو روی یک سکه؟» به اتمام رساند و شروع به تدوین مجموعه‌های آموزشی با عناوین ABC و LTOB و... کرد. کوچینگ یکی از روش‌های آموزش نیروی انسانی است که منجربه سودآوری و مزایای کاربردی برای کارمندان و در نهایت خود سازمان‌ها خواهد شد. به زبان ساده می‌توان گفت کوچینگ فرایندی است که عملکرد و کارآیی فرد را بهبود می‌بخشد و بیشتر بر روی حال تمرکز دارد تا اینکه بخواهد به گذشته یا آیندهٔ دور بپردازد. در کتاب کوچینگ زندگی نیز در تعریف این کلمه آمده است که کوچینگ یعنی کمک به توانمندسازی انسان‌ها تا با طراحی چشم‌انداز بزرگ زندگی خود، بتوانند اهداف مثبت خود را کشف و شناسایی کرده و آن‌گاه در جهت تحقق آن گام عملی بردارند. عنوان برخی از فصل‌های کتاب حاضر عبارت است از «سؤال قدرتمند مسبب ایجاد آگاهی»، «مسئولیت‌پذیری کوچ و مراجع»، «مسیر شکوفایی و مسیر سرزندگی»، «کوچینگ چه چیزی نیست؟» و «کوچینگ یعنی حرکت، اقدام و عمل».

خواندن کتاب پرواز بر فراز یادگیری جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد کوچینگ (Coaching) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پرواز بر فراز یادگیری جستاری در کوچینگ فردی و سازمانی (جلد اول)

«ما در والدین در نقش کوچ به دنبال چه هستیم؟

قصدم را با یک پیام به تو آغاز می‌کنم: هموطن، اگر دارای فرزندی، یک پیام مهم برایت دارم. فرزند تو یک شاهکار است و تو می‌توانی با رفتار و تربیت درست مثل یک باغبان تلاش کنی که این شاهکار روزی افتخاری برای تو و همه دنیا باشد. قصد ما کمک به فرزندان نوجوان شما برای ساختن یک زندگی سرشار از اعتماد به نفس، شجاعت و حس همدردی است. وقتی عکس آدم‌های دانشمند را می‌بینیم، چیز عجیبی در آنها مشاهده نمی‌کنم، شاید یک الگوی تربیتی آنها را به چنین انسان‌هایی تبدیل کرده است.

نیّت ما چیست؟ توسعه و آموزش مهارت‌های کوچینگ برای والدینی که بهترین روشهای حمایتی را برای فرزندانشان در بهترین زمان به کار می‌بندند. این یعنی مسئولیت پذیری، مثبت اندیشی، اقدام گرایی و انضباط فردی. چون باید بهترین روش حمایتی را بکار گرفت، مثل زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنیم، مشاور می‌گیریم، دنبال مِنتور می‌رویم، به دنبال معلم می‌رویم تا چیزی یاد بگیریم، باید در جلسات حمایتی هم تلاش کنیم تا بهترین اتفاق را رقم بزنیم. باید ببینیم فرزند ما به چه نیاز دارد؟ آیا او در سنی است که به معلم نیاز دارد یا در سنینی بسر می‌برد که به کوچ نیاز دارد؟ نیتت را یادداشت کن و ببین که با نیت من چقدر تطابق دارد و اینجاست که می‌رویم تا مسئولیت پذیری، مثبت اندیشی، اقدام گرایی و انضباط فردی خود را یک سطح بالاتر بیاوریم. ما از این روشهای حمایتی در جای خودش و در بهترین زمان ممکن باید استفاده کنیم که به آن قصدمان برسیم و نیت ما همین است.

هدفمان چیست؟

می‌خواهیم طی یک سال آینده شما عزیزان بتوانید ۵۰ درصد رابطه خود با فرزندانتان را بیشتر و بهتر کنید؛ یعنی اگر الان با شما حرف نمی‌زند، حرف بزند. اگر الان در مورد دوستانش با شما حرف نمی‌زند، حرف بزند و در نهایت اگر الان با هم ۲۰ دقیقه حرف می‌زنید و لذت نمی‌برید، بتوانید ۳۰ دقیقه حرف بزنید و لذت ببرید و ....

قول ما چیست؟ ارائه بهترین و به روزترین اطلاعات برای ارتقاء و توسعه دانش، مهارت و نگرش شما برای مفهومی به نام «والدین در نقش کوچ»

شما چه قولی به همسر، به فرزند و به خودتان می‌دهید؟ دقت کنید که این یک قول بسیار جدی است و این قول است که در زندگی ما را به شادی، لذت، موفقیت و در نهایت به خوشبختی می‌رساند.

فرزندان ما از ما چه می‌خواهند؟

فرزندان ما از ما چه می‌خواهند؟ لباس؟ غذا؟ گردش؟ امنیت؟ سلامتی؟ آیا واقعاً همین‌ها را می‌خواهند؟ چیز دیگری نمی‌خواهند؟ فرق فرزندان ما با بچه‌های یک طوطی چیست؟ پس شغل ما با وظیفه یک زندانبان چه فرقی می‌کند؟ زندانبان هم همیشه غذا و لباس می‌دهد، گردش می‌برد و امنیت می‌دهد. اگر کسی مریض شود، او را نزد پزشک زندان می‌برد. فرق ما با زندانبان چیست؟ اگر تا الان فقط به فکر غذا و لباس و گردش فرزندتان بوده‌اید باید ببینید که آیا زندانبان فرزندتان هستید یا باغبان گل وجود او؟ می‌خواهم به سمتی بروید که مثل یک باغبان فکر کنید، این یعنی همه مواردی که از قبل بود به علاوه یک الگوی رشد مطلوب.

هزاران کتاب در رابطه با الگوی رشد وجود دارد، الگوی‌های رشد زیادی در این کتابها هستند، الگوی رشد کودکان، الگوی رشد نوجوانان، الگوی رشد دانشجویان، الگوی رشد برای ازدواج، ولی ما آنها را می‌خوانیم که بفهمیم و بر طبق توانمندی و قدرت خودمان چیزی را پیاده کنیم. پس آن الگوی رشد برای ماست؛ الگویی که ما فهمیده و پیاده کرده‌ایم. آیا این کار می‌کند؟ آیا این الگوی رشد، الگوی رشد مطلوب فرزند ماست؟

پاسخ منفی است. ما باید به دنبال الگوی حمایت از رشد باشیم. الگوی حمایت از رشد یعنی الگویی که مخصوص فرزند ماست. یعنی یاد بگیریم چگونه از فرزندمان حمایت کنیم و با او همدلی و همراهی کنیم. این‌ها دقیقاً شعارهای کوچینگ هستند، اگر من برای فرزندم کوچ باشم، می‌توانم از او حمایت کنم. در جلسات کوچینگ هم همین بود. ما جلسه می‌گذاریم که مراجع هم به بهترین خودش برسد. آیا مراجع را می‌شناختیم؟ می‌دانستیم از چه مسیری می‌خواهد برود؟ خیر؛ ما برای همراهی و حمایت در جلسه بودیم و مشاوره نمی‌دادیم. آیا اینجا مشاوره باید بدهیم یا ندهیم؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۳۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

حجم

۵۳۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۱۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان