دانلود و خرید کتاب دستنامه طرحواره درمانی سهیلا خالقی تبار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دستنامه طرحواره درمانی اثر سهیلا خالقی تبار

کتاب دستنامه طرحواره درمانی

معرفی کتاب دستنامه طرحواره درمانی

کتاب الکترونیکی دستنامه طرحواره درمانی نوشتۀ سهیلا خالقی تبار و علی اکبر صلاحی است و انتشارات آذرفر آن را منتشر کرده است. کتاب دستنامه طرحواره درمانی به بررسی طرحواره‌ها و تکنیک‌های مقابله و درمان آن‌ها می‌پردازد.

درباره کتاب دستنامه طرحواره درمانی

در روان‌شناسی شناختی، طرح‌واره، یک الگوی سازمان‌یافته از تفکر و رفتار است. طرح‌واره، همچنین می‌تواند به‌عنوان یک چهارچوب ذهنی از ایده‌های از پیش شکل‌ گرفته‌شده تعریف شود. همچنین، می‌توان طرح‌واره را قالب و چهارچوبی که نمایانگر مفاهیم جهان برای فرد است یا یک سیستم سازمان‌دهی و ادراک اطلاعات جدید دانست. طرح‌واره‌ها، باورهای ناهشیار و ناسازگار دربارۀ خودمان، دیگران و دنیا هستند که آنقدر برایمان واقعی و بدیهی‌اند که آن‌ها را واقعیت محض می‌پنداریم و افسار افکار و هیجانات و رفتارهای ما را در دست می‌گیرند و باعث آشفتگی و نارضایتی در روابط عاطفی و بین فردی و شغلی ما می‌شوند. طرح‌‌واره درمانی رویکردی درمانی در روان‌شناسی است که توسط جفری یانگ پایه‌گذاری شده ‌است و برای درمان اختلالات شخصیت و اختلالات روانی در بیمارانی که به سایر درمان‌ها مثل درمان کلاسیک شناختی - رفتاری پاسخ نداده‌اند یا بازگشت علائم را دارند به کار می‌رود. کتاب دستنامه طرح‌واره درمانی با این هدف که طرح‌وارهٔ درمانی را برای درمانگران، دانشجویان روان‌شناسی، مراجعان و همچنین علاقه‌مندان در این حوزه کند نوشته شده است. این کتاب همچنین تلاش دارد با اجماع مطالب مربوط به این حوزه، دسترسی مناسب جهت مطالعه و درک این موضوع را تسهیل کند. به دلیل ازدیاد مطالب در این حوزه، گاهی ایجاد وحدت رویهٔ کلی برای ذهن مخاطب دشوار می‌شود. لذا در کتاب دستنامه طرحواره درمانی به مفاهیم اولیهٔ طرح‌واره‌ها، حوزه و خود طرح‌واره، چگونگی شکل‌گیری آن‌ها، سبک‌های مقابله‌ای و ذهنیتی که از آن‌ها برای ما شکل می‌گیرد، پرداخته شده و در ادامه مبحث طرح‌واره‌ٔ درمانی و شیوه و تکنیک‌های آن به همراه پرسش‌نامه‌های مرتبط که عامل شناخت اولیه است قرار داده شده است.

خواندن کتاب دستنامه طرحواره درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای درمانگران، دانشجویان روان‌شناسی و علاقه‌مندان به حوزۀ روان‌شناسی فردی مناسب است.

بخشی از کتاب دستنامه طرحواره درمانی

«ما در دوران کودکی به شیوه‌های مختلف آسیب دیده‌ایم، طرد، انتقاد، حمایت افراطی، بدرفتاری، بی‌توجهی یا محرومیت. در اثر این تجارب اولیه طرح‌واره‌ها بخشی از وجودمان شده‌اند. بعد از طی دوران کودکی و ترک خانه پدری با ایجاد موقعیت‌ها یا انتخاب افراد به بازآفرینی همان شرایط تلخ اولیه دوران کودکی می‌پردازیم. به عبارتی در حال حاضر دیگران ما را کنترل می‌کنند، با ما بدرفتاری می‌کنند یا به نیازهای ما توجه نمی‌کنند و از این رو تله‌های زندگی یا طرحواره‌ها دست از سر ما بر نمی‌دارند و تداوم می‌یابند. شاید به دلیل همین تداوم تله‌های زندگی است که در دست‌یابی به اهداف زندگی با ناکامی و شکست روبرو می‌شویم...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان