دانلود و خرید کتاب روان درمانی بین فردی میرنا وایس من ترجمه مهدی داداشی

معرفی کتاب روان درمانی بین فردی

کتاب روان درمانی بین فردی؛ راهنمای سریع برای درمانگر نوشتهٔ میرنا وایس من و جان مارکوویتز و جرالد کلرمن و ترجمهٔ مهدی داداشی و محمدمهدی عقیلی و محسن داداشی است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب روان درمانی بین فردی

درمان بین‌فردی که جرالد کلرمن مبدع آن بود، بر یک یا چند مشکل بین‌فردی فعلی بیمار تأکید می‌کند. این نوع درمان بر دو فرض مبتنی است: ۱- مشکلات بین‌فردی فعلی بیمار به احتمال زیاد ریشه در کژکاری‌های روابط دوران کودکی او دارند، ۲- این مشکلات به احتمال زیاد در تسریع و دوام علائم افسردگی فعلی بیمار نیز نقش دارند. مطابق پژوهش‌های به عمل آمده، آزمایش‌ها حاکی از آن بوده که درمان بین‌فردی، درمان مؤثری برای اختلال افسردگی عمده است و به ویژه در رفع مشکلات بین فردی کمک‌کننده است. داده‌های مربوط به اثربخشی درمان بین‌فردی حاکی از آن است که اگر روان‌درمانی به تنهایی روش انتخابی برای درمان باشد، درمان بین‌فردی موثرترین روش روان‌درمانی برای حمله‌های شدید افسردگی عمده است. کتاب روان درمانی بین فردی از مطالب جامع تئوریک و زمینه‌های جامع تجربی روان‌درمانی بین‌فردی صرف‌نظر می‌کند، جنبه عملی دارد و به تشریح چگونگی تعامل بالینی با بیماران و چگونگی تمرکز درمان و کنار آمدن با مشکلات درمانی می‌پردازد، نمونه‌های بالینی و نمونه نوشته‌های درمان‌گر در سرتاسر این کتاب ارائه شده است. روان‌درمانی بین‌فردی از رویکردهای جدید در زمینه درمان افسردگی است که از معیارهای لازم برای درمان‌های دارای پشتوانه تجربی (ESTs) Criteria for Empirically Supported Treatment برخوردار است. در روان‌درمانی بین فردی به پدیده‌های درون روانی نظیرساز و کارهای دفاعی و تعارض‌های درونی پرداخته نمی‌شود و به رفتارهای مشخص و معینی از قبیل فقدان جرات مندی، مختل بودن مهارت‌های اجتماعی می‌توان پرداخت.

ويراستار این کتاب محمد مهدی عقیلی بوده و این اثر با مقدمهٔ «بهروز بیرشک» (عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران) آغاز شده است.

خواندن کتاب روان درمانی بین فردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مخصوص درمانگران بالینی پرمشغله‌ای است که می‌خواهند روان‌درمانی بین‌فردی را که یک روان‌درمانی مبتنی بر شواهد بالینی است، یاد بگیرند، ولی وقت کافی برای مطالعه تفصیلی یا حضور در یک دوره آموزشی را ندارند. این کتاب همچنین مختص درمانگران بالینی است که با روان‌درمانی بین‌فردی در کارگاه‌ها و جلسات نظارتی آشنایی داشته‌اند و برای انجام کارشان به یک کتاب مرجع نیاز دارند. این کتاب برای روانپزشکان، پزشکان، روانشناسان بالینی، مشاوران، مددکاران اجتماعی، پرستاران و سایر متخصصان بهداشت روان که می‌خواهند روان‌درمانی مبتنی بر شواهد را در آموزش‌هایشان بگنجانند، مفید واقع خواهد شد.

بخشی از کتاب روان درمانی بین فردی

«روان‌درمانی بین‌فردی جایگزین مهمی برای درمان دارویی بیماران در دوران‌های خاصی از زندگی می‌باشد (مثلاً برای زنان در دوران بارداری یا شیردهی، افراد بزرگسال یا کسانی که چندین نوع دارو مصرف می‌کنند و مشکلاتی با اثرات جانبی دارند، بیماران افسرده‌ای که باید تحت عمل جراحی قرار گیرند و بیمارانی که به هر دلیلی نمی‌خواهند دارو مصرف کنند)، مخصوصاً بیمارانی که در زندگی دچار بحران شده و نیاز به اتخاذ تصمیم‌های مهم دارند از قبیل اینکه چه راهبردهایی برای برخورد با یک رابطه شکست خورده یا شغل به خطر افتاده دارند، می‌تواند کاربرد داشته باشد. این موارد به هیچ وجه از اهمیت دارودرمانی به عنوان یک درمان ضدافسردگی نمی‌کاهد. دارودرمانی به خصوص برای بیمارانی که به تسکین سریع نشانه‌های بیماری نیاز دارند، کسانی که علائم شدید دارند، به افسردگی توهمی یا مالیخولیایی دچارند یا کسانی که به روان‌درمانی پاسخ نمی‌دهند یا آنهایی که به هر دلیل نمی‌خواهند در مورد مشکلاتشان با یک درمانگر صحبت کنند، می‌تواند مفید واقع شود. این دیدگاه التقاطی به درمان، بخشی از فلسفه روان‌درمانی بین‌فردی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۶۵ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان