دانلود و خرید کتاب شهرهای نمک (جلد اول، سرگردانی) عبدالرحمن منیف ترجمه امل نبهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهرهای نمک (جلد اول، سرگردانی) اثر عبدالرحمن منیف

کتاب شهرهای نمک (جلد اول، سرگردانی)

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شهرهای نمک (جلد اول، سرگردانی)

کتاب شهرهای نمک (جلد اول، سرگردانی) نوشتۀ عبدالرحمن منیف با ترجمۀ امل نبهانی در انتشارات عبارت به چاپ رسیده است. این کتاب، جلد اول مجموعۀ شهرهای نمک است که در قالب رمان، تاریخ پیدایش نفت در شبه‌جزیرۀ عربستان و انقلاب ناشی از آن را روایت می‌کند.

درباره کتاب شهرهای نمک (جلد اول، سرگردانی)

رمان ۵جلدی شهرهای نمک که به عربی مدن الملح نامیده می‌شود یکی از چند شاهکار کلاسیک ادبیات عرب به شمار می‌رود. این کتاب به موضوع اکتشاف و استخراج نفت در شبه‌جزیرۀ عربستان و روند دگرگونی سریع در روستاها و بادیه‌های آن می‌پردازد و از انقلاب بزرگ ناشی از اکتشاف نفت می‌گوید. عبدالرحمن منیف با سبک واقع‌گرایی جادویی و بهره‌ گرفتن از اسطوره، نماد و جادو خواننده را به جهان نفت، سیاست و خیال می‌برد. روند ساده اما عجیب داستان بارها خواننده را غافلگیر می‌کند. در این کتاب، خواننده با کشوری مواجه است (پادشاهي حديبيه، در شبه‌جزيره العرب، به پايتختی شهر موران) که خیالی به نظر می‌رسد؛ اما برگرفته از واقعیت شبه‌جزیرۀ عربستان و سیر تحولات آن است. این رمان در زمان انتشار در عربستان ممنوع بود و منجر به سلب تابعیت عبدالرحمن منیف شد.

از مجموعۀ شهرهای نمک نخستین جلد آن با عنوان سرگردانی در ایران ترجمه و منتشر شده است که در آن ورود تکنولوژی به یک کشور خیالی با پادشاهی خیالی به تصویر کشیده می‌شود. در این کشور، پادشاه خیالی با فروش ثروت ملی ثروت عظیمی جمع می‌کند. سرگردانی، داستان کوچ‌ دادن بادیه‌نشین‌ها و خرید زمین‌هایشان است که به زور انجام شد. به همین دلیل است که برای این جلد، عنوان سرگردانی انتخاب شده است؛ زیرا در آن بادیه‌نشین‌ها سرگردان می‌شوند و کوچ می‌کنند.

خواندن کتاب شهرهای نمک (جلد اول، سرگردانی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران رمان در ژانر تاریخی، سیاسی و واقع‌گرایی جادویی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره عبدالرحمن مُنیف

عبدالرحمن مُنیف اقتصاددان، نویسنده، ادیب عربستانی و از رمان‌نویسان بارز جهان عرب، در ۱۹۳۳ به‌ دنیا آمد. وی در کنار فعالیت سیاسی، در نشریه‌های اقتصادی و ادبی قلم زد. عمدهٔ تألیفاتش به بعد از دههٔ ۴۰ زندگی‌اش بازمی‌گردد که همین موضوع باعث شد تا سبک نگارش خاص خود را داشته باشد. اگر نجیب محفوظ پدر ادبیات جهان عرب باشد، مُنیف فرزند خلف محفوظ به‌ شمار می‌آید که ادامه‌دهندهٔ راه وی در نیمهٔ دوم قرن بیستم بود. وی حقایق اجتماعی و سیاسی جهان عرب و تحولات جوامع حاشیهٔ جنوبیِ خلیج‌فارس را با چیرگی به‌ تصویر کشید. دانیال برت، منتقد آمریکایی، مُنیف را جزو یکصد رمان‌نویس برتر و ماندگار تاریخ ادبیات جهان می‌داند. از عبدالرحمن مُنیف بیش‌ از ۳۰ اثر بر جای مانده است که بسیاری از آن‌ها به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده‌اند.

بخشی از کتاب شهرهای نمک (جلد اول، سرگردانی)

«حالا دیگر حران فراموش شدۀ دورافتاده که جز با فواصل زمانی خیلی زیاد کسی از آن جا رد نمی‌شد حسابی عوض شده بود. حرانی که تنها دو دسته از آدم‌ها به آن‌جا می‌آمدند: کسانی که اجناس و موادی برای فروش یا معاوضه با خود می‌آوردند و باز با قافله از آن‌جا می‌رفتند و فرستاده‌هایی که گاهی حرانی‌های به سفر رفته هزینۀ سفرشان را می‌دادند تا ارزاق و نامه‌ها و چند درهمی برای خانواده‌های‌شان ببرند. اما نه کسی می‌توانست پیش‌بینی کند نه به ذهن کسی می‌رسید که حران به آن‌جا بیایند و ساختمان‌هایی این‌چنین در بخش شرقی آن ساخته شوند. اگرچه مردم به ساختمان‌های جدید عادت کرده بودند و روزبه‌روز با چهره‌های جدیدی که از راه می‌رسیدند خو می‌گرفتند اما به هیچ صورتی نمی‌توانستند آمدن آن کشتی بخار را تصور کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۰۸ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۷۰۸ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان