دانلود و خرید کتاب اهل سنت عراق و تهاجم آمریکا محمدصادق احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اهل سنت عراق و تهاجم آمریکا اثر محمدصادق احمدی

کتاب اهل سنت عراق و تهاجم آمریکا

معرفی کتاب اهل سنت عراق و تهاجم آمریکا

کتاب «اهل سنت عراق و تهاجم آمریکا» نوشتۀ محمدصادق احمدی است و انتشارات دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت (ع) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اهل سنت عراق و تهاجم آمریکا

کتاب اهل‌سنت عراق و تهاجم آمریکا مجموعه مقالاتی از نویسندگان غربی شناخته‌شدۀ را در برمی‌گیرد که با نظر کارشناسان حوزۀ اسلام سیاسی انتخاب و ترجمه شده است. این مقاله‌ها اهل‌سنت طراز انقلاب اسلامی در عراق را ترسیم و راهبردها و راهکارهای نیل به اهل‌سنت در عراق را ارائه می‌کند.

کتاب اهل‌سنت عراق و تهاجم آمریکا از ۲ بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول عراق و ایالات متحده است که شامل ۵ فصل می‌شود؛ «فصل اول: ارزیابی خیزش اعراب سنی در عراق»، «فصل دوم: انقلاب سنی و طغیان تقسیمات گروهی در عراق»، «فصل سوم: بازچینی اهل‌سنت عراق و نظریۀ پیچیدگی»، «فصل چهارم: اهمیت موقعیت جغرافیایی استان الانبار» و «فصل پنجم: داعش؛ بازی آمریکا با کارت اهل‌سنت عراق»بخش اهل‌سنت عراق و جهان اسلام ۳ فصل دارد؛ «فصل اول: اهل‌سنت در عراق مطلوب نظام سلطه»، «فصل دوم: اهل‌سنت در عراق طراز تمدن اسلامی» و «فصل سوم: راهبردها و راهکارهای تحقق اهل‌سنت طراز در عراق»

خواندن کتاب اهل سنت عراق و تهاجم آمریکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و علاقه‌مندان به تاریخ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اهل سنت و تهاجم آمریکا

«از همان ابتدا مقامات آمریکا بر سر ماهیت خشونت سر گرفته در عراق پس از صدام اختلاف‌نظر داشتند. در تابستان سال ۲۰۰۲، وزیر دفاع وقت ایالات متحده دونالد رامسفلد و ژنرال جان ابیزید (رئیس فرماندهی مرکزی وقت آمریکا) در ملأعام در مورد اینکه آیا این خشونت‌ها آخرین حربه رژیم صدام بوده یا صرفاً یک شورش در برابر نظام سیاسی جدید به مخالفت با یکدیگر پرداختند. بیانیه‌های بعدی از سوی معاون رئیس‌جمهور، ریچارد چنی و ژنرال ابیزید نشان داد که مخالفت‌ها هنوز پابرجاست. بخشی از این سردرگمی ریشه در این حقیقت داشت که ائتلاف و نیروی امنیتی عراق با شورش مرکبی روبه‌رو بودند که انگیزه‌های مختلفی داشت. از جملۀ این گروه‌ها می‌توان به اعضای رژیم سابق، اسلام‌گرایان عراقی، جهادگران خارجی، عراقیان عصبانی و داغدیده، قبایل و تبهکاران اشاره کرد که برای به‌دست‌آوردن قدرت خود از ایدئولوژی‌های سیاسی و دینی، مفاهیم قبیله‌ای چون عزت و انتقام و یکپارچگی مثلث سنی استفاده می‌کردند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان