دانلود و خرید کتاب مجموعه داستان های برگزیده کرونا و زندگی صلح آمیز در سده بیست و یکم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه داستان های برگزیده کرونا و زندگی صلح آمیز در سده بیست و یکم اثر جواد رنجبر درخشیلر

کتاب مجموعه داستان های برگزیده کرونا و زندگی صلح آمیز در سده بیست و یکم

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مجموعه داستان های برگزیده کرونا و زندگی صلح آمیز در سده بیست و یکم

کتاب مجموعه داستان های برگزیده کرونا و زندگی صلح آمیز در سده بیست و یکم نوشتهٔ گروه نویسندگان و حاصل کوشش جواد رنجبر درخشیلر است. انتشارات فروغ سپهر این مجموعه داستان کوتاه، معاصر و ایرانی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب مجموعه داستان های برگزیده کرونا و زندگی صلح آمیز در سده بیست و یکم

داستان‌های «سوز کمانچه در عصر یخبندان»، «تحفهٔ چینی»، «سنگ، کاغذ، قیچی»، «زین زندگی بر پشت»، «طلایی که سهم ما نمی‌شود» و «داستان یک ماه» به‌عنوان آثار برتر جایزهٔ داستان کوتاه «کرونا و زندگی صلح‌آمیز در قرن ۲۱» معرفی شدند. کتاب مجموعه داستان های برگزیده کرونا و زندگی صلح آمیز در سده بیست و یکم حاوی این مجموعه داستان کوتاه و معاصر و ایرانی و تعدادی از داستان‌های دیگر است. این داستان‌ها به‌کوشش جواد رنجبر درخشیلر (دبیر کمیتهٔ صلح و ادبیات در انجمن علمی مطالعات صلح ایران) گردآوری شده است. داستان «یک ماه» نوشتهٔ «زینب رضایی» در این کتاب نیز، به‌عنوان اثر شایستهٔ تقدیر معرفی شده است.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

خواندن کتاب مجموعه داستان های برگزیده کرونا و زندگی صلح آمیز در سده بیست و یکم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مجموعه داستان های برگزیده کرونا و زندگی صلح آمیز در سده بیست و یکم

«مامان فرنگی جواب نمی‌دهد. امیلی توی شکمم خیس می‌شود. فقط داد می‌زند؛ مثل دیروز خدا را صدا می‌زند. دیروز رفته بود زیر پتو قایم شده بود. داد می‌زد، گریه می‌کرد. می‌گفت: "خدایا خودت کمکم کن." حتی یک کلمه هم با من حرف نزد. خودش بهتر شد. محلش نذاشتم؛ مثل وقت‌هایی که من داد می‌زنم و محلم نمی‌گذارد... بعد من خودم خوب می‌شوم. دستم را زیر شیر نگه می‌دارم، به امیلی که خیس شده، محل نمی‌گذارم. به دادهای مامان هم محل نمی‌گذارم چون خودش خوب می‌شود. می‌خواهم با صابون بازی کنم، از زیر دستم در می‌رود، دوباره می‌گیرم و دوباره سر می‌خورد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۸۸,۰۰۰
تومان