دانلود و خرید کتاب تفکر هوشمندانه متیو آلن ترجمه محمدرضا سلیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفکر هوشمندانه اثر متیو آلن

کتاب تفکر هوشمندانه

معرفی کتاب تفکر هوشمندانه

کتاب تفکر هوشمندانه نوشتهٔ متیو آلن با ترجمهٔ محمدرضا سلیمی در انتشارات اختران به چاپ رسیده است. کتاب تفکر هوشمندانه راهنمایی عملی و قدم‌به‌قدم برای بهبود مهارت‌های مختلف در زمینه‌ٔ تفکر تحلیلی و نقادانه، و همچنین انتقال استدلال و تبیین‌ها به دیگران است.

درباره کتاب تفکر هوشمندانه

متیو آلن، نویسندهٔ این کتاب، معاون آموزش و یادگیری، علوم انسانی، در دانشگاه کرتین (استرالیا) است. او استدلال را شیوه‌ای برای ارتباط و انتقال اندیشه‌ها در نظر گرفته است، نه صرفاً کاربرد انتزاعی منطق. علاوه‌بر راهنمایی‌های دقیق و مفصل درمورد نحوه‌ٔ به‌‌کار‌گرفتن تفکر تحلیلی، کاربرد آن در یافتن اطلاعات و نوشتن یک متن منسجم نیز نشان داده شده است. هدف اصلی کتاب تفکر هوشمندانه این است که خواننده نه‌تنها بتواند استدلال‌های دیگران را بفهمد، بلکه خود نیز بهتر، منسجم‌تر و مخصوصاً با در نظر داشتن شرایط مخاطب و بافتی که وجود دارد استدلال کند.

 کتاب تفکر هوشمندانه آسان‌فهم و سرراست است و به همین سبب بسیار به کار دانشجویان و دانش‌آموزانی می‌آید که می‌خواهند مهارت‌های تحلیلی‌شان را ارتقا بخشند.

کتاب تفکر هوشمندانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همهٔ افرادی که به یادگیری کهارت درست‌اندیشیدن و تقویت توان تحلیل موضوعات مختلف علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تفکر هوشمندانه

«هرگاه چیزی را توضیح می‌دهیم یا برایش دلیل می‌آوریم ــ صرف‌نظر از اینکه در ذهن خودمان می‌اندیشیم یا با دیگران گفت‌وگو می‌کنیم ــ از زبان استفاده می‌کنیم. در دوران کودکی یاد می‌گیریم که از زبان «خودبه‌خود» استفاده کنیم، به‌طوری‌که آن را بدیهی فرض می‌کنیم. درواقع، زبان ظرایف و پیچیدگی‌های زیادی دارد و آگاهی از این ظرایف و پیچیدگی‌ها به ما کمک می‌کند تا بر محملی که به‌واسطهٔ آن استدلال می‌کنیم ــ زبان ــ تسلط آگاهانهٔ بیشتری پیدا کنیم و درنتیجه بهتر استدلال کنیم. زبان در چهار «سطح» متمایز کاربرد دارد که در کنار هم پدیده‌ای را که به نام «زبان» می‌شناسیم به وجود می‌آورند.

اولین سطح کلمات‌اند ــ مانند «دانش‌آموز» یا «استدلال» ــ که واحد اصلی زبان را شکل می‌دهند. کلمات معنی‌هایی دارند، معمولاً بیش از یک معنی، و اغلب معانی متعددشان یا «صریح» اند (یعنی چیزی را آشکارا بیان می‌کنند) یا «تلویحی»‌ (یعنی به مفاهیم ظریف و «پنهان» کلمات اشاره می‌کنند). ما در خلال این کتاب خواهیم دید که تعریف‌های کلمات مهم‌اند، اما عجالتاً کلمات از این حیث مورد توجه ما هستند که می‌توانند گزاره بسازند.

زمانی که کلمات را با هم ترکیب می‌کنیم به دومین سطح زبان یعنی گزاره‌ها دست می‌یابیم، مثلاً «هزاران دانشجو در دانشگاه کِرتین تفکر هوشمندانه را آموخته‌اند». شاید فکر کنیم گزاره‌ها همان جملات‌اند، اما این‌طور نیست. در مثال بعد می‌بینیم که چگونه یک جمله ممکن است از چندین گزاره تشکیل شود: «ما هر روز در زندگی‌مان از استدلال بهره می‌گیریم، اما اکثر ما آموزش رسمی ندیده‌ایم، و هرچه بیشتر تمرین کنیم و بیشتر آموزش ببینیم بهتر می‌توانیم استدلال کنیم.» گزارهٔ اول «ما هر روز در زندگی‌مان از استدلال بهره می‌گیریم»، گزارهٔ دوم «اکثر ما آموزش رسمی [در استدلال] ندیده‌ایم» و گزارهٔ سوم «هرچه بیشتر تمرین کنیم و بیشتر آموزش ببینیم بهتر می‌توانیم استدلال کنیم» است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۶۴۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان