دانلود و خرید کتاب درباره مرگ ناصر مهدوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درباره مرگ اثر ناصر مهدوی

کتاب درباره مرگ

نویسنده:ناصر مهدوی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درباره مرگ

کتاب درباره مرگ نوشتهٔ ناصر مهدوی در انتشارات دوستان به چاپ رسیده است. کتاب حاضر پیش از این با عنوان «یاد مرگ: (پنجره‌ای به روی زندگی) » توسط همین نشر منتشر شده بود. 

درباره کتاب درباره مرگ

برخی مسائل و مشکلاتی که به زندگی تحمیل می‌شوند، برخاسته از جنبهٔ معیشتی و حوادث روزمرهٔ زندگی ما است. برخی مسائل جنبهٔ روحی و روان‌شناختی دارند، اما برخی مسائل پیش روی انسان‌ها، علاوه‌بر مسائل و مشکلاتِ طبیعی مثل وقوع زلزله یا سیل و طوفان، مشکلاتی است که به آن مسائل وجودی گفته می‌شود. مسائلی که به تمامیت وجود و هویت ذهنی و روحی آدمی بازمی‌گردد. مثل پرسش از معنای زندگی، چرایی تولد آدمی، هدف زندگی، جاودانگی، بحث خدا و آزادی بشر، بحث سرنوشت و جبر روزگار. مفهوم مرگ، حادثهٔ مرگ و یاد مرگ در میان این گروه از مسائل قرار دارد. مرگ، معمایی است که به‌عنوان جدی‌ترین مسائل ذهنی، روحی و وجودی، همیشه در کنار آدمی قرار دارد و شب و روز با او دست‌وپنجه نرم می‌کند. کتاب دربارهٔ مرگ به ۴ پرسش اساسی در مورد مرگ می‌پردازد. پرسش‌هایی مانند ماهیت واقعی مرگ و امکان انتقال به جهان دیگری پس از مرگ. این اثر بر این نکته تمرکز دارد که یاد مرگ چگونه می‌تواند به افزایش کیفیت زندگی و غنی‌سازی شخصیت فردی کمک کند.

کتاب درباره مرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران مطالعهٔ کتاب‌هایی با موضوعات معنوی و دینی و با تمرکز بر پاسخ‌گویی به پرسش‌های بنیادین بشر، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب درباره مرگ

«ابن‌سینا همچنین استدلال می‌کند که ما آدمیان، موجوداتِ خودآگاهی هستیم و بر خویشتنِ خویش علم داریم، درحالی‌که هیچ موجود صرفاً مادی و یا حتی حیوانات از چنین امتیازی، یعنی خودآگاهی برخوردار نیستند و همین حکایت می‌کند که در انسان‌ها وجود شعور و خودآگاهی با اسباب و علل مادی قابل تبیین نیست. یعنی نمی‌توان گفت، شعور و آگاهی و خودآگاهی همان عناصر مادی است و بعد خود را قانع کرد. زیرا در این صورت، هر پدیده مادی دیگر نیز می‌بایست برخوردار از شعور و نیروی خودآگاهی باشد درحالی‌که واضح است چنین نیست. برای توضیح مطلب بالا می‌گویم: این امتیاز فقط ویژه انسان است که چون از نفس و روحی فرامادی برخوردار است هم قادر است جهان اطراف خود را بشناسد و هم به خویشتنِ خویش آگاهی داشته باشد. علاوه بر نکاتی که ذکر شد، به نظر می‌رسد، براساسِ یافته‌های علمی و فلسفی، ادراکاتِ کلی انسان گونه‌ای نیستند که در مکان و موطنی همچون جسم یا مغز قرار گیرند ـآنگونه که امروزه در فلسفه ذهن مطرح می‌شودــ گرچه همزمان با آغاز فرایند آگاهی و بروز عواطف و احساسات، بخش‌های معینی از مغز شروع به فعالیت می‌کنند ولی این هم‌زمانی و مقارنت به این معنی نیست که درک و فهم آدمی، همان فرایند عصبی است. زیرا به هر میزان هم که فرایند عصبی و تغییرات مغزی کسی قابل تجربه و ارزیابی علمی باشد، بازهم نمی‌توان به نحوه اندیشه، کیفیت اندیشه، موضوع اندیشه و چرایی اندیشه کسی پی برد. به‌عنوان مثال، ممکن است با بروز غم، بخشی از سیستم عصبی و مغزی آدمی تحریک شود و بتوان آن نقطه و آن مدار را شناسایی کرد ولی اینکه این غم از چه شدتی، برای چه موضوعی، از چه عمقی برخوردار است را نمی‌توان از طریق تجزیه و تحلیل صرفِ واکنش‌های عصبی شناخت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۲۵۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۴۰,۰۰۰
۵۰%
تومان