دانلود و خرید کتاب آرمانشهر در تاریخ اندیشه غرب فردریک روویون ترجمه عباس باقری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آرمانشهر در تاریخ اندیشه غرب اثر فردریک روویون

کتاب آرمانشهر در تاریخ اندیشه غرب

انتشارات:نشر نی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آرمانشهر در تاریخ اندیشه غرب

کتاب آرمانشهر در تاریخ اندیشه غرب نوشتهٔ فردریک روویون، با ترجمهٔ عباس باقری در نشر نی چاپ شده است. این کتاب با تمرکز بر نوشته‌ها و آثار مهمی که بر این موضوع تأثیرگذار بوده‌اند، به بررسی و تحلیل ایده‌های آرمانشهری از دوران باستان تا عصر حاضر می‌پردازد.

درباره کتاب آرمانشهر در تاریخ اندیشه غرب

این کتاب در سال ۱۹۹۸ توسط انتشارات Flammarion در پاریس منتشر شد. کتاب آرمانشهر در تاریخ اندیشه غرب به معرفی و بررسی تفصیلی اوتوپیا می‌پردازد. این اثر را هم می‌توان از جنبهٔ یک سبک و هم از دید یک ایدئولوژی و رویکرد فکری در طول تاریخ بررسی کرد. کتاب از طریق برگزیده‌ای از متون، که توسط نویسنده انتخاب و تفسیر شده‌اند، به بیننده امکان می‌دهد تا درکی جامع از تکامل اوتوپیا در فکر بشری به دست آورد. این کتاب همچنین به بررسی ارتباط میان ایده‌های اآرمانشهری و تحولات اجتماعی و سیاسی که بر این اندیشه‌ها تأثیر گذاشته‌اند، می‌پردازد.

معرفی و تحلیل متون کلاسیک و مدرن اوتوپیایی هدف این کتاب است. نویسنده از طریق بررسی‌های تحلیلی و نقدی، خواننده را به یک سفر فکری در دنیای اوتوپیاها می‌برد. درک عمیق‌تر از مفهوم اوتوپیا و تأثیر آن بر تاریخ فکری و سیاسی بشریت و همچنین، بررسی تأثیر ایده‌های اوتوپیایی بر ادبیات و هنر از موضوعاتی است که در کتاب آرمانشهر در تاریخ اندیشه غرب بررسی می‌شوند.

کتاب آرمانشهر در تاریخ اندیشه غرب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان و پژوهشگران حوزه‌های فلسفه، تاریخ، جامعه‌شناسی و علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیمو 

بخشی از کتاب آرمانشهر در تاریخ اندیشه غرب

«جزیره آرمانشهر، در بخش میانی، که گسترده‌ترین بخش آن است، دویست مایل وسعت دارد، از دو سو به‌تدریج به‌طور یکسان تنگ می‌شود تا در دو انتها به شکل نقطه‌ای درمی‌آید. این دو انتها، که به نظر می‌رسد مسیر بین آن‌ها را به‌طول پانصد مایل با پرگار رسم کرده‌اند، جزیره را به شکل هلال ماه در می‌آورند. یک بازوی دریا به درازای تقریباً دوازده مایل، دو شاخ جزیره را از یکدیگر جدا می‌کند. خلیج اگرچه با کرانه ارتباط دارد، اما چون دو سنگپوزه آن را از باد در امان نگه می‌دارند، بیش‌تر به دریاچه‌ای بزرگ شبیه است تا به دریایی متلاطم. این خلیج، حوضچه‌ای است که کشتی‌ها می‌توانند به سود ساکنان به‌راحتی در آن رفت‌وآمد کنند. اما ورودی بندر به‌علت وجود تل شن‌ها در یک‌سو و صخره‌های آبی در سوی دیگر، پرخطر است. تقریباً در نیمه راه، صخره‌ای وجود دارد که چون دیده می‌شود خطری ندارد و بر فراز آن یک برج نگهبانی ساخته‌اند. صخره‌های دیگر زیر آب و گول زننده‌اند. تنها اهالی محل گذرگاه‌ها را می‌شناسند و هیچ بیگانه‌ای بدون هدایت یکی از اهالی محل نمی‌تواند به آسانی وارد بندر شود. بیگانگان نیز هرگز خطر نمی‌کنند مگر به کمک علائمی که راه درست را از ساحل به آن‌ها نشان می‌دهند. کافی است این علائم درهم ریخته شوند تا ناوگان دشمن، هر اندازه مهم باشد، نابود شود. در ساحلِ مقابل خوروهایی پر رفت و آمد وجود دارند، اما تخلیه نیرو، به دلیل موقعیت طبیعی و یا وجود ابزار فنی آن‌قدر دشوار است که تنها چند مدافع کافی است تا راه بر مهاجمان، هر اندازه بسیار باشند، ببندند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

حجم

۲۸۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۹ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
۶۷,۲۰۰
۲۰%
تومان