دانلود و خرید کتاب جوخه اعدام گشتاپو فریده نعمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جوخه اعدام گشتاپو اثر فریده نعمتی

کتاب جوخه اعدام گشتاپو

نویسنده:فریده نعمتی
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جوخه اعدام گشتاپو

کتاب الکترونیکی جوخه اعدام گشتاپو نوشتۀ فریده نعمتی است و انتشارات آوای کلار آن را منتشر کرده است. کتاب جوخه اعدام گشتاپو، برداشتی آزاد از داستان جنگ جهانی دوم و اشغال پاریس است.

درباره کتاب جوخه اعدام گشتاپو

عموماً تاریخ آغاز جنگ جهانی دوم، ۱ سپتامبر سال ۱۹۳۹ دانسته می شود که حملهٔ آلمان به لهستان و در نتیجه اعلام جنگ فرانسه و بریتانیا به آلمان رخ داد. آلمانی‌ها توانستند تا میانهٔ سال ۱۹۴۱ با مجموعه‌ای از حملات نظامی و معاهدات، بر بخش زیادی از اروپا چیره شوند. پس از سقوط فرانسه در اواسط سال ۱۹۴۰ و بروز نبردهای آفریقای شمالی و شرقی، جنگ عملاً برای مدتی میان نیروهای محور و بریتانیا صورت می‌گرفت. عملیات بلیتس و نبرد آتلانتیک در همین دوران به وقوع پیوست. جنگ در اروپا با تهاجم متفقین غربی به آلمان از ۲۲ مارس تا ۸ مه ۱۹۴۵، به پایان رسید. در نتیجه این تهاجم، حاکمیت نازی‌ ها پایان یافت و آلمان به اشغال دشمنانش درآمد. آدولف هیتلر، پیشوای آلمان پیش از این که توسط مهاجمان به اسارت دربیاید، خودکشی کرد. پس از ابلاغ اعلامیه شرایط تسلیم در ۲۶ ژوئیه ۱۹۴۵ توسط متفقین، ژاپن از پذیرش نتیجه جنگ خودداری کرد و به دنبال آن، ایالات متحده در ۶ و ۹ اوت سال ۱۹۴۵ اقدام به بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناگاساکی نمود. شوروی نیز که تا پیش از این به پیمان عدم تجاوز دو طرفه پایبند بود، علیه ژاپن اعلان جنگ کرد و به منچوری یورش برد. پس از تسلیم ژاپن در ۱۵ اوت ۱۹۴۵، پیروزی متفقین در آسیا نهایی شد. پس از پایان جنگ، دادگاه نورنبرگ برای بررسی خسارت‌ها و جنایات جنگی وارد شده از سوی آلمان و متحدانش برگزار شد. کتاب جوخه اعدام گشتاپو، جنگ جهانی دوم را به صورت داستانی برای مخاطب تعریف می‌کند. این کتاب با به دنیا آمدن آدولف هیتلر آغاز می‌شود و در ادامه می‌خوانیم که او در چه فضایی و با چه روحیه‌ای رشد می‌کند. 

خواندن کتاب جوخه اعدام گشتاپو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌های واقعی و تاریخی مناسب است.

بخشی از کتاب جوخه اعدام گشتاپو

«بروز این مسائل سیاسی و تنش هاي حاصله از آن که در ظرف کمتـر از دو ماه به وقوع پیوسته و کشورها را فقـط بـه واسـطه ي توافقنامـه هـایی کـه بـا یکدیگر منعقد کرده بودند و البته براي کسب منافع احتمالی بـه آن کشـانده بود، در حالی بود که ده سـال قبـل از آن تـاریخ، حـزب سوسـیال دمـوکرات آلمان با نهایت حیله گري کوشیده بود تا موجبات شروع جنگی بین آلمـان و روسیه را رقم بزند و این زمانی بود که مرکزیت حزب، بنـا بـه بعضـی مصـالح مذهبی، سعی می کرد اتریش را از ورود به این جنگ دور نگه دارد!... در واقـع احزاب دموکرات در تمامی کشورهاي دنیا بر خلاف احـزاب جمهـوري خـواه، جز به منافع و سود خویش به هیچ چیز دیگري نمی اندیشـند... نـه بـه ملـت خود وابستگی دارند و نه حتی ارق وطن پرستی به سرزمینی که تمام ثروت و قدرت خویش را از آن به دست آورده اند!... در آن دوره شنیدن اخبار جنگ و پیروزي هاي اولیه در جبهـه ي شـمالی در فتح بلژیک، روح و روان آدولف را به آتش می کشید و آرزو میکرد که هـر چه زودتر در میدان جنگ حاضر شـود. بـا اینکـه وي تـا آن زمـان از زنـدگی خویش احساس رضایت نکرده بود اما اینـک از وضـع بوجـود آمـده، راضـی و خرسند به نظر می رسید. آن هم زمانی که اکثریت مردم اروپا با اینکه از یـک سو مردان و جوانان خود را به میادین جنگ گسیل می کردند، از سـوي دیگـر از شروع و گسترش آتش آن در وحشت و ترس به سر میبردند... آدولـف کـه اینک راه تازهاي را پیش روي خود می دید، ادامه ي تحصیل را به زمان آینـده موکول نمود و با خوشـحالی زائدالوصـفی خـود را بـه هنـگ ۱۶ پیـاده نظـام معرفی کرد و چند روز پس از آن یونیفرمی به تن نمـود کـه 1 احتیاط "باویر" چهار سال بعد مجبور شد بـرخلاف میـل خـود آن را از تـن خـویش بیـرون بیاورد. روزي که به همراه گروه اعزامیان به جبهه، شـهر مـونیخ را تـرك مـی گفت تا پس از گذشتن از مسیري دشوار و طولانی به میدان نبرد برسد، براي را بـا نگـاهی پـر از احسـاس و از نظـر التهـاب اولین بار رودخانه ي "رایـن" گذراند و آرزو کرد که بتواند این شط عظیم را از دسترس دشـمنان دور نگـه دارد...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان