دانلود و خرید کتاب ستون های زمین (جلد اول) کن فالت ترجمه طاهره صدیقیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ستون های زمین (جلد اول) اثر کن فالت

کتاب ستون های زمین (جلد اول)

معرفی کتاب ستون های زمین (جلد اول)

کتاب ستون های زمین (جلد اول) داستانی بلند و تاریخی نوشتهٔ کن فالت و ترجمهٔ طاهره صدیقیان است و روشنگران و مطالعات زنان آن را منتشر کرده است. این رمان دو جلد دارد.

درباره کتاب ستون های زمین (جلد اول)

اوضاع سیاسی و اجتماعی قرن‌های یازده و دوازده انگلستان را مورخین بارها به رشتهٔ تحریر کشیده‌اند، اما هنگامی که حکایتی پر احساس و خیالی در قالب تاریخ شکل می‌گیرد، اثری جاودانی خلق می‌شود که شکوه ناگفته‌های تاریخ را به رخ می‌کشد.

این حکایت فریبنده (ستون‌های زمین) که در غبارهای قرون وسطی جای گرفته است گویی برای تمام اعصار و قرون نگاشته شده است و با یک نفرین، یک آواز و یک اعدام آغاز می‌شود و به صورت ماجرایی با شکوه شکل می‌گیرد. همزمان یک داستان رمانتیک و حماسه‌ای پرشور پدید می‌آید که با روح تند عصری پر حرارت می‌درخشد.

هیچ خلاصه‌ای نمی‌تواند حقانیت این حماسهٔ بزرگ و پرشکوه را که به نظر می‌رسد تمام احساسات بشری، عشق و نفرت، وفاداری و خیانت، امید و ناامیدی و بالأخره شجاعت و بزدلی را لمس کرده است، به تصویر بکشد.

کن فالت، نویسندهٔ پر توان این شاهکار ادبی، تمام شهرتش را در عصر خرافات و رشدِ آهستهٔ علم به خطر می‌اندازد و رمانی تاریخی، جذاب، مشروح، موثق با شخصیت‌های به یاد ماندنی می‌آفریند و از توازن ناپایدار قدرت مابین حکومت پادشاهی و مذهب در قرون وسطی، و تأثیر تغییرات اجتماعی و نیروهای طبیعی بر وقایع سیاسی، حکایت می‌کند.

کن فالت، نویسندهٔ اثر پرفروش «جزیره طوفان» مدت‌ها به طور خصوصی تحت تأثیر کلیساهای جامع قرون وسطی و روایات مربوط به آن‌ها بوده است. این تأثیر اکنون در قالب داستانی بزرگ و با شکوه شکل گرفته است. معماری، به خصوص معماری قرن دوازدهم، اساس این حماسهٔ بزرگ و تاریخی است و هر کس که تحت تأثیر عظمت یک کلیسای زیبا قرار گرفته باشد، درون این کار تاریخی و پرجاذبه غرق خواهد شد. داستان دربارهٔ مردم و مهارت‌هایی که برای تولد آهسته و دردناک یک کلیسای جامع پرعظمت به سبک گوتیک، درست در روزهای پراغتشاش پیش از جلوس هنری دوم مورد نیاز است، سخن می‌گوید.

دختر باهوش و زیبای یک ارل که سوگند می‌خورد انتقام مرگ پدر را بگیرد و قلمرو او را دوباره برای برادرش به دست می‌آورد؛ زنی جنگل‌نشین و جذاب که با یک سنگ‌تراش ازدواج می‌کند؛ تبهکاری شرور که برای امرار معاش دست به غارت و تجاوز می‌زند؛ و گروهی از پادشاهان و اسقف‌ها؛ قهرمانان اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهند.

و بالاخره این کتاب جذاب، عصر خود را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد.

خواندن کتاب ستون های زمین (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کن فالت

کن فالت، نویسنده، تحصیلات خود را در رشتهٔ فلسفه در دانشگاه لندن گذراند، پس از خبرنگاری روزنامه‌ها به نویسندگی روی آورد. «جزیره توفان» را در بیست‌وهفت سالگی به رشتهٔ تحریر درآورد، که خیلی زود جزو پر فروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی درآمد و برندهٔ جوایز بی‌شماری شد، و فیلمی برجسته از روی آن ساخته شد که بسیار موفق بود. از آن زمان به بعد او چهار رمان موفق دیگر نوشت، کتاب غیرداستانی «بر بال‌های عقاب‌ها»ی او بسیار معروف شد. این نویسنده هم اکنون همراه خانوادهٔ خود در چلسی، لندن، زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب ستون های زمین (جلد اول)

«پیتروارهام یک مشکل آفرین بالفطره بود.

او از کلیسای مادر در کینگز بریج به حجرهٔ کوچکی در جنگل منتقل شده بود و درک این مطلب که چرا رئیس صومعهٔ کینگز بریج تا این حد مشتاق بود از شر او خلاص شود، دشوار نبود. او مردی دراز و لاغر در سال‌های آخرین بیست سالگی بود؛ از قوهٔ ادراکی قوی و رفتاری تحقیرآمیز برخوردار بود و به‌طور دائم در حالتی از پرهیزکاری خشن زندگی می‌کرد. هنگامی که اوّل بار به آنجا رسید و کار در مزرعه را آغاز کرد، سرعتی دیوانه‌وار به خود داده بود و دیگران را به تنبلی متهم می‌کرد. هرچند، در کمال حیرت، بیشتر راهب‌ها توانسته بودند همگام با او کار کنند و در نهایت، جوان‌ترها از او پیشی گرفته و او را خسته بر جای گذاشته بودند. سپس او دنبال گناهی به جز کاهلی گشته بود و دومین انتخابش پرخوری بود.

فقط نیمی از نانش را می‌خورد و از خوردن گوشت اجتناب می‌کرد. در طول روز از آب نهر می‌نوشید، آبجویش را رقیق کرده و از پذیرش شراب امتناع می‌کرد. او راهب جوان و خوش بنیه‌ای را که غذای بیشتری خواسته بود سرزنش کرد و پسر جوانی را که با بازیگوشی فنجان دیگری شراب نوشیده بود، به گریه انداخت.»

نظرات کاربران

کاربر ۹۰۳۷۳۹
۱۴۰۲/۱۰/۱۰

کتاب فوق العاده زیبا

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

حجم

۵۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

قیمت:
۷۱,۵۰۰
تومان