دانلود و خرید کتاب غروب بت ها فردریش نیچه ترجمه فروزنده دولت یاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غروب بت ها اثر فردریش نیچه

کتاب غروب بت ها

نویسنده:فردریش نیچه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب غروب بت ها

کتاب غروب بت‌ها نوشتۀ فردریش نیچه با ترجمۀ فروزنده دولت‌یاری در انتشارات آتیسا به چاپ رسیده است. این کتاب که نیچه آن را طی یک هفته نوشت همچون دیگر آثار او با جدل‌های فلسفی و حمله به فرهنگ آلمان و دیگر کشورهای اروپایی همراه است و نیچه آن را با هدف مقدمه‌ای بر معرفی سایر آثارش نوشت.

درباره کتاب غروب بت‌ ها

فردریش نیچه کتاب غروب بت‌ها را از ۲۶ آگوست تا ۳ سپتامبر ۱۸۸۸ ظرف یک هفته نوشت. در این زمان، او  تعطیلات را در سیلز ماریا می‌گذراند و در نظر داشت که این کتاب، معرفی کوتاهی برای آثارش باشد. عنوان اولیۀ کتاب، بطالت روانشناس بود که بعد به غروب بت‌ها تغییر کرد که یک نوع جناس برای نام غروب خدایان، یکی از اپراهای ریشارد واگنر بود.

نیچه در کتاب غروب بت‌ها باز هم مانند یک بت‌‌شکن آغاز می‌کند و با همان سبک همیشگی می‌نویسد؛ یعنی ترکیبی از جدل‌های فلسفی، شعر و قصه. نیچه با این سبک و با از میان برداشتن فاصلۀ زبان فلسفی و ادبی، همگام با بینش تند انقلابی و نیز با وارد کردن زبان ادبی، طنز، ریشخند و ستیزه‌‌جویی بی‌پروا، انقلابی در شیوۀ بیان اندیشه‌‌‌های فلسفی ایجاد کرد. نیچه در کتاب غروب بت‌ها، فرهنگ وقت آلمان را ساده‌لوحانه و پوچ‌گرایانه می‌خواند و با لحن پیش‌گفته، چهره‌های فرهنگی فرانسه، بریتانیا و ایتالیا را به باد انتقاد می‌گیرد.

عنوان سرفصل‌های کتاب غروب بت‌ها عبارت‌اند از: مشکل سقراط، منطق در فلسفه، «جهان واقعی» سرانجام چگونه به افسانه تبدیل شد، اخلاقیات در جایگاه ضد طبیعت، چهار خطای بزرگ، اصلاح‌گران بشری، کمبود آلمانی‌ها، کشمکش‌های مرد نابهنگام، آنچه مدیون گذشتگان هستیم.

خواندن کتاب غروب بت ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران فلسفه و متفکران دورۀ مدرن پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فردریش نیچه

فردریش نیچه، فیلسوف و لغت‌شناس بزرگ‌ آلمانی است. او در پانزدهم اکتبر ۱۸۴۴ در شهر روکن در نزدیکی لایپزیگ به دنیا آمد. پدرش کارل، کشیش و معلم بود و مادرش نیز فرانزیسکا نام داشت. نیچه در کودکی پدرش را از دست داد تا به‌همراه مادرش مجبور به ترک خانه و مهاجرت به ناومبرگ شود. او در همین‌ شهر تحصیلات ابتدایی خود را آغاز کرد. شهری که باز هم با مادرش مجبور به ترک آن شد؛ دلیل این بار مرگ مادربزرگ بود.

نیچه در ابتدای جوانی با زبان‌های فرانسوی، یونانی، عبری و لاتین آشنا شد تا نبوغ و علاقه‌ٔ ویژه‌اش را به فراگیری زبان‌های مختلف نشان دهد. او علاقه‌ی دیگری نیز داشت؛ الهیات، حوزه‌ی محبوب نیچه بود که باعث شد تحصیلات دانشگاهی‌اش را نیز در این رشته و در دانشگاه بن آغاز کند. او در کنار الهیات به تحصیل در رشته‌ی لغت‌شناسی پرداخت. چندی بعد در سال ۱۸۶۵ که دلش از الهیات سرد شد و اندیشه‌اش سودای دیگری پروراند، دانشگاه بن را به قصد دانشگاه لایپزیگ ترک کرد و تمرکز خود را بر «لغت‌شناسی» گذاشت. نیچه تنها ۲۴ سال داشت که به‌عنوان استاد لغت‌شناسی دانشگاه بازل آغاز به کار کرد.

از نیچه آثار فلسفی ماندگاری همچون «زایش تراژدی»، «تأملات نابهنگام»، «سپیده‌دمان»، «حکمت شادان»، «چنین گفت زرتشت» و «فراسوی نیک و بد» به یادگار مانده است. او به در ۲۵ اوت ۱۹۰۰ در ۵۵‌سالگی پس از مدت‌ها دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری درگذشت.

معرفی نویسنده
عکس فردریش نیچه
فردریش نیچه
آلمانی | تولد ۱۸۴۴ - درگذشت ۱۹۰۰

فردریش نیچه فیلسوف بزرگ قرن نوزدهم میلادی و خالق آثاری مانند فراسوی نیک و بد است که اثری ویژه در تکوین اندیشه و روشنفکری روزگار نو در غرب گذاشت. او که ابتدا به لغت‌شناسی تمایل نشان داد، خیلی زود و در آغاز جوانی کرسی استادی دانشگاه بازل را در این رشته به خود اختصاص داد. او در همان سنین جوانی به فلسفه اشتغال یافت و آثار سترگ فلسفی خویش را برای اندیشه‌ی تشنه‌ی بشر در روزگار پسامدرنیته به ارمغان آورد. همچون شکوفایی‌اش، زوال عقل و خاموشی او نیز خیلی زود و در سن ۴۵ سالگی آغاز شد.

جهان هزار و یک شب
آندره شدل
آنتونیونی شوالیه هنر
سیمور چاتمن
بر سکوی افتخار
سیدسعید رحمانی
بی صورت و رگ مجموعه شعر کوتاه
آذر اسدی‌کرم
با همسر مهرطلب خود چه کنم؟
سیدرضا طباطبایی
عارفان راز و دیدگاه مولانا جلال‌الدین محمد بلخی
علیقلی محمودی‌بختیاری
خزائن‌الأنوار و معادن‌الأخبار
میر محمدرضا خاتون‌آبادی
ماهی یکبار بانو (جلد دوم)
گروه مترجمين
اتریشی های نوآور
هانس یورگن اشملزر
شرح احوال زردشت
ماجد اخوت
اختلاف درمان دارد
محمد گودرزی
اورورا
آندره ولچک
کالیگولا
آلبر کامو
درباره معنی زندگی
ویل دورانت
مغالطه‌های پرکاربرد، ۴۴ ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث‌ها
ریچارد پل
مسئله‌ی اسپینوزا
اروین د. یالوم
تسلی بخشی‌های فلسفه
آلن دوباتن
توتالیتاریسم
هانا آرنت
جستارهایی در باب عشق
آلن دوباتن
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه
ریچارد پل
درباره‌ی معنی زندگی
ویل دورانت
واژه نامه حزن های ناشناخته
جان کونیگ
وابی سابی
بث کمپتن
فلسفه تنهایی
لارس اسوندسن
پادزهر
الیور برکمن
نقشه ‌هایی برای گم شدن
ربکا سولنیت
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
نظم زمان
کارلو روولی
چنین گفت زرتشت: کتابی برای همه کس و هیچ کس
فردریش نیچه
زنان سیبیلو و مردان بی‌ریش
افسانه نجم‌آبادی
معنای زندگی
آلن دوباتن
فلسفه ترس
لارس اسوندسن
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۹۸۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان