دانلود کتاب صوتی غروب بت ها با صدای سعید مهرآلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی غروب بت ها اثر فردریش نیچه

دانلود و خرید کتاب صوتی غروب بت ها

معرفی کتاب صوتی غروب بت ها

کتاب صوتی غروب بت ها نوشتهٔ فردریش نیچه و ترجمهٔ فروزنده دولت یاری است. سعید مهرآلی گویندگی این کتاب صوتی فلسفی را انجام داده و رمانو آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی غروب بت ها

کتاب صوتی غروب بت ها طی هشت روز به قلم فردریش نیچه نوشته شد. این فیلسوف برجسته، در سوم سپتامبر ۱۸۸۸ میلادی و زمانی که در سوئیس بود، این اثر را نوشت. او کوشیده است معرفی کوتاهی از نگرش فلسفی خویش نسبت به جهان و عقلانیت داشته­ باشد. عمل­‌گرایی و ارتباط فلسفه با روان‌شناسی و فیزیولوژی ما را بر این می‌دارد که بت‌­ها، نمادها و سنبل­‌ها، نقابی بر چهرهٔ پیش‌داوری‌های ناسنجیده‌ای است که جماعت از فیلسوف و نافیلسوف به‌عنوان حقیقت باور داشته و آن‌ها را پرستیده‌‌اند. کتاب صوتی «غروب بت‌ها» (فلسفیدن با پتک) پتکی است که نیچه بر سر تمام ارزش‌های دیرینه فرود می‌آورد و روی خاک‌های این ویرانه، بنای نویی می‌سازد. ساختن بت و پروبال‌دادن به اساطیر ذهنیمان به دست خود ما صورت می‌گیرد، اما رسالت فکری نیچه نه‌تنها هجوم به اندیشه‌ها، بلکه هجوم به هر نوع بت دیگری است که به‌دست اجتماع تحت‌عنوان حقیقت، ساخته و پذیرفته شده ­است؛ مواردی همچون مسیحیت، مذهب، متافیزیک، زناشویی، آزادی، هنر، سیاست و آنارشیسم. با کتاب صوتی غروب بت­ ها همراه شوید و آخرین اثری که نیچه خود منتشر کرده ­بود را گوش دهید تا شکستن تابوها و تعصب­‌های بشری را بشناسید.

از نظر فریدریش نیچه در کتاب صوتی حاضر، اخلاقیات و مذهب، فاسدکنندهٔ استدلال‌های عقلانی و منطقی بشر است و با باید و نباید‌ها و دستورات، خود کاری می‌کنند تا انسان، تکیه بر استدلال را فراموش کند؛ برای مثال بسیاری از ریاضت‌ها و نبایدهای موجود در ادیان و آیین‌های مختلف، اگر در ترازوی علم و منطق بررسی شود، عامل جدی آسیب‌رساندن به جسم افراد خواهد بود؛ بااین‌حال این آیین‌ها، پیروان خود را به‌نوعی پرورش داده‌اند که به‌صورت پیشینی حکم آن‌ها را مقدم بر احکام منطقی بدانند. کتاب صوتی «غروب بت‌ها» حاوی فشرده‌ای از افکار مختلف فریدریش نیچه است. او در این کتاب زندگی انسان را بر اساس غریزه و طبیعتش گرامی داشته و در راه تحقق چنین امری، تمام موانع و بت‌های موجود بر سر راه را به عرصهٔ نقد کشانده است. از نظر نیچه، حتی عقلانیتِ بیش‌ازاندازه نیز می‌تواند انسان را از زندگی بر اساس غریزه‌اش باز دارد. عقل و منطق محض نیز گاه احکامی برخلاف طبیعت انسان صادر می‌کند و گاه همانند اخلاقیات، انسان را به ورطه‌ای نابودگر و منحط می‌کشاند.

شنیدن کتاب صوتی غروب بت ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران علم فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی غروب بت ها

«از من پرسیدید کدام یک از ویژگی‌های فیلسوفان یک علامت مشخص و خاص محسوب می‌شود؟ برای مثال اینکه آن‌ها به تاریخ توجه ندارند یا از ایده‌ی تغییر یا مسری شدن بیزارند. آن‌ها تصور می‌کنند اگر تاریخ را از یک موضوع بردارند، به آن احترام گذاشته‌اند؛ یا حتی زمانی که آن را مومیایی کرده باشند.

هرآن‌چه فلاسفه طی هزاران سال گذشته انجام داده‌اند، به مفاهیم مومیایی‌شده تبدیل شده است. درواقع هیچ‌چیز از زیر دست آن‌ها زنده فرار نکرده است. هرگاه این افراد محترم که همه‌ی مفاهیم را به بت تبدیل می‌کنند، مفهومی را محترم بشمارند، فوری آن را می‌کشند و با مواد لازم پر می‌کنند تا مومیایی شود. آن‌ها نیروی حیات و جان هرآن‌چه محترم می‌شمارند، بیرون می‌کشند.

مرگ، تغییر، دوران باستان و همچنین زایش و رشد، همگی از مفاهیم مهم در ذهن آن‌ها هستند؛ حتی استدلال. هرآن‌چه بوده است، قرار نیست هم‌اکنون باشد و هرآن‌چه اکنون هست، از پیش نبوده است. بنابراین اکنون آن‌ها نسبتاً ناامیدانه آن‌چه را باور دارند که پیش‌تر بوده است؛ اما از آن‌جا که هرگز آن را به دست نیاورده‌اند، به دنبال دلایلی هستند که نشان دهد چرا آن‌ها را از این نعمت محروم کرده‌اند.»

معرفی نویسنده
عکس فردریش نیچه
فردریش نیچه
آلمانی | تولد ۱۸۴۴ - درگذشت ۱۹۰۰

فردریش نیچه فیلسوف بزرگ قرن نوزدهم میلادی و خالق آثاری مانند فراسوی نیک و بد است که اثری ویژه در تکوین اندیشه و روشنفکری روزگار نو در غرب گذاشت. او که ابتدا به لغت‌شناسی تمایل نشان داد، خیلی زود و در آغاز جوانی کرسی استادی دانشگاه بازل را در این رشته به خود اختصاص داد. او در همان سنین جوانی به فلسفه اشتغال یافت و آثار سترگ فلسفی خویش را برای اندیشه‌ی تشنه‌ی بشر در روزگار پسامدرنیته به ارمغان آورد. همچون شکوفایی‌اش، زوال عقل و خاموشی او نیز خیلی زود و در سن ۴۵ سالگی آغاز شد.

رویای گمشده
روح الدین خلیلی دشتی
با من چیزی از ابرها بنوش
نزار قبانی
چرا دم خرس کوتاهه؟
داوود غفارزادگان
جغرافیای تاریخی شیراز در سده‌های هفتم و هشتم هجری
مصطفی ندیم
راهنمای جامع نامه‌نگاری
بیتا حافظی
راهنمای نگارش مقاله علمی؛ از چکیده تا نتیجه
یزدان منصوریان
پیشکشی برای تو
سیدحسن اسلامی اردکانی
قهرمان در درون توست
پاتریشیا ادسون
تاریخ طبیعی ویرانی؛ جستارهایی در باب تأثیر جنگ بر هنر و ادبیات
وینفرید گئورگ زیبالد
درسی برای روباه
اعظم السادات فاضلی
انگلستان عصر ویکتوریا
جان اف. وو کوویتس
گسستگی
سیدضیاالدین شفیعی
آموزش مکالمات انگلیسی تجارت و کسب و کار (جلد اول)
کبری سبزعلی یمقانی
همه روزهای رفته
کیت د وال
ضیافت اخلاص، مادبه الاخلاص
سیدحسن شکری
بابا و سیرک آتش
آتوسا صالحی
مجموعه تعقل تاریخی (جلد سوم)
روح الله کریمی
درباره معنی زندگی
ویل دورانت
مغالطه‌های پرکاربرد، ۴۴ ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث‌ها
ریچارد پل
مسئله‌ی اسپینوزا
اروین د. یالوم
تسلی بخشی‌های فلسفه
آلن دوباتن
توتالیتاریسم
هانا آرنت
جستارهایی در باب عشق
آلن دوباتن
اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
نیکلاس کار
مفهوم‌ها و ابزارهای تفکر نقادانه
ریچارد پل
درباره‌ی معنی زندگی
ویل دورانت
واژه نامه حزن های ناشناخته
جان کونیگ
وابی سابی
بث کمپتن
فلسفه تنهایی
لارس اسوندسن
پادزهر
الیور برکمن
نقشه ‌هایی برای گم شدن
ربکا سولنیت
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
نظم زمان
کارلو روولی
چنین گفت زرتشت: کتابی برای همه کس و هیچ کس
فردریش نیچه
زنان سیبیلو و مردان بی‌ریش
افسانه نجم‌آبادی
معنای زندگی
آلن دوباتن
فلسفه ترس
لارس اسوندسن
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۳۳۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۳۳۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان