دانلود و خرید کتاب دختران قلعه شنی کریس بوهجالیان ترجمه رافی آراکلیانس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختران قلعه شنی اثر کریس بوهجالیان

کتاب دختران قلعه شنی

انتشارات:نشر افکار
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دختران قلعه شنی

کتاب «دختران قلعه شنی» نوشتۀ کریس بوهجالیان و ترجمۀ رافی آراکلیانس است و نشر افکار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب دختران قلعه شنی

بخش آغازین کتاب دختران قلعه‌ شنی مربوط به دوران کودکی ‌نویسنده است. دورانی که خانۀ پدربزرگ و مادربزرگش پدری‌اش محبوب‌ترین مکان برایش بود. او عاشق پدربزرگش است و بنابراین جزئیات زندگی او را توضیح می‌دهد. از همان کودکی غمی که در چهره و خانۀ پدربزرگش جریان داشت را احساس می‌کند. پدربزرگش جزو مهاجرین اوایل قرن بیستم بود و زندگی خوب و آرامی داشت. بعد از مرگش بود که چیزهای دربارۀ سرگذشت او از زبان پدر و مادربزرگش شنید. مسائلی که به دوران نژادکشی ارمنیان مرتبط بود. فاجعه و کشتار یک میلیون و نیم ارمنی. سرگذشتی نویسنده تصمیم می‌گیرد که آن را بنویسد. داستان با تصمیم مادربزرگش برای رفتن به حلب آغاز می‌شود. او در بوستون دورۀ فشردۀ پرستاری می‌گذراند تا در بحبوحۀ جنگ جهانی اول به همراه پدرش برای کمک‌های انسان‌دوستانه به حلب برود. آن‌ها عضو انجمن دوستان ارمنستان بودند و این تازه آغاز داستان تکان‌دهندۀ آن‌هاست.

کتاب دختران قلعه‌ شنی درواقع ۲ کتاب در یک کتاب است. یکی از آن‌ها روایت یک قرن پیش است. دربارۀ کشتار و وحشتی که در شهر حلب در محدودۀ سرزمین امپراتوری عثمانی وجود داشت و قهرمانش آرمن پطروسیان یکی از شهروندان محکوم به مرگ امپراتوری عثمانی است و داستان دیگر روایت الیزابت اندیکات، دختر ۲۱ساله‌ای از شهر بوستون امریکا در آغاز قرن بیست و یکم. این رمان مانند یک افسانهٔ تاریخی است که موضوع اصلی آن فاجعۀ بزرگ قرن یعنی نژادکشی ارمنیان در سرزمین عثمانی است و به موضوعاتی مثل زیبایی‌های عشق واقعی، زشتی‌های شقاوت انسان‌ها، انهدام، رستگاری، استثمار و انسانیت اشاره دارد. مؤسسه فرهنگی معتبر New York Times در سال ۲۰۱۲ این کتاب را به‌عنوان رمان برگزیده انتخاب کرد. 

خواندن کتاب دختران قلعه‌ شنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران رمان‌های تاریخی و عاشقانه و همینطور علاقه‌مندان به تاریخ مردم ارمنستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کریس بوهجالیان

کریستوفر آرام بوهجالیان نویسندۀ آمریکایی ۱۲ اوت ۱۹۶۲ در آمریکا متولد شد. پدرش ارمنی و مادرش سوئدی بود.او در کالج آمهرست تحصیل کرد. کریس بوهجالیان ستون‌نویس سابق مجلات و روزنامه‌هایی چون Reader’s Digest، Cosmopolitan و Boston Globe بود و در سال ۲۰۰۲ برنده «جایزه کتاب نیوانگلند» شد. او ۱۹ رمان بلند نوشته است و عموماً دربارۀ سرگذشت مردمان عادی گرفتار در شرایط غیرعادی است، این آثار بارها از طرف روزنامه‌های معتبری چون USA Today، Washington Post و New York Times و بنیاد معروف کتاب Opera Winfrey Book Club به عناوینی چون کتاب برگزیدهٔ سال و کتاب هفته دست‌ یافته و الهام‌بخش فیلمنامهٔ فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی شده‌اند. رمان «محاکمه» یکی از آثار دیگر اوست که به فارسی ترجمه شده است.

بخشی از کتاب دختران قلعه شنی

« الیزابت، دور از زن‌ها و بچه‌های درمانده و مریض میدان زیر قلعه، آرامش و گناه را باهم احساس می‌کند. او داوطلب ماموریت در این گوشهٔ دور افتاده‌از امپراطوری عثمانی شده چون ایمان داشته‌است که آن فرصتی استثنایی خواهد بود برای عملی‌کردن درس‌هایی که در کالج دینی دخترانه ماوونت هولیوک فرا گرفته‌است. به خصوص که ماوونت هولیوک قبل از وقوع جنگ، یک مدرسه و یک آموزشگاه دینی در بخش ارمنی نشین شهر بیتلیس ترکیه تاسیس و اداره می‌کرده‌است. برای لحظه‌ای همراه با رویاها به گذشته بر می‌گردد. اگر جنگ جهانی شروع نشده بود، شاید که حالا مثل پسر عموهای بزرگ‌ترش به جای کوچه باغ‌های شهر حلب، در بلوارهای سر سبز شهرهای رم، برلین و لندن قدم می‌زد و به جای این قهوه خانهٔ تاریک سوری در کافه‌های روباز پیاده رو های خیابان شانزه لیزه پاریس نشسته بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۳۸۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان