دانلود و خرید کتاب بنیاد (جلد دوم؛ بنیاد و امپراتوری) آیزاک آسیموف ترجمه حسین شهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بنیاد (جلد دوم؛ بنیاد و امپراتوری) اثر آیزاک آسیموف

کتاب بنیاد (جلد دوم؛ بنیاد و امپراتوری)

معرفی کتاب بنیاد (جلد دوم؛ بنیاد و امپراتوری)

کتاب بنیاد و امپراتوری نوشتهٔ آیزاک آسیموف و ترجمهٔ حسین شهرابی است. انتشارات کتابسرای تندیس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر علمی‌تخیلی آمریکایی، حاوی جلد دوم از سه‌گانهٔ «بنیاد» است.

درباره کتاب بنیاد و امپراتوری

در کتاب بنیاد و امپراتوری (Foundation and Empire) می‌بینیم که هر تمدنی که دست به ابداع و نوآوری نزند، هر تمدنی که پاسخ پرسش‌هایش را در تحقیقات گذشتگان بجوید، هر تمدنی که دانسته‌هایش بیش‌تر از ندانسته‌هایش باشد، محکوم به نابودی است. امپراتوری کهکشانی هم به مدت ۱۲ هزار سال بر ۲۰ میلیون سیارهٔ بشر حکم رانده و در تمام این دوران صلح و آرامش را برقرار کرده است، اما به آن مشکلاتی دچار شده که تمدن‌های دیگر را به نابودی کشانده و در نتیجه فروپاشی‌اش نزدیک است؛ بااین‌همه تنها «هری سلدون»ِ ریاضی‌دان این مسئله را می‌داند. او علمی ابداع کرده است به نام «روان‌تاریخ» که با کمک آن می‌تواند آینده را ببیند. ریاضیات او نشان می‌دهد که وقتی امپراتوری فرو بپاشد، ۳۰ هزار سال بربریت و بی‌تمدنی بر کهکشان حاکم خواهد شد تا امپراتوری تازه‌ای سر برآورد. هری سلدون می‌داند که دیر شده و دیگر نمی‌توان جلوی این فروپاشی را گرفت، اما می‌توان مدت فترت (یعنی دوران میان دو امپراتوری) را به ۱۰۰۰ سال کاهش داد. برای این کار باید بهترین دانشمندان امپراتوری را گرد هم آورد و به سیاره‌ای دورافتاده بفرستد تا علوم امپراتوری را برای نسل‌های آینده حفظ کنند؛ سیارهٔ ترمینوس یا بنیاد. کتاب بنیاد و امپراطوری ادامهٔ داستان «بنیاد» (کتاب اول از این مجموعه) است و در آن شاهد روند افول امپراطوری گالاکتیکی و برخورد بنیاد با چالش‌های جدیدی مانند ظهور موتس و افراز موتس هستیم. این کتاب، پیچیدگی‌ها و تعاملات میان انسان‌ها، سیاست، علم و تکنولوژی را در قالب یک رمان علمی - تخیلی مطرح می‌کند. این کتاب، آیندهٔ دور انسان‌ها و جامعهٔ آن‌ها در کهکشان را به تصویر کشیده است.

خواندن کتاب بنیاد و امپراتوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آیزاک آسیموف

آیزاک آسیموف در ۲ ژانویهٔ ۱۹۲۰ به دنیا آمد و در ۶ آوریل ۱۹۹۲ میلادی از دنیا رفت. او نویسنده‌ای آمریکایی - روسی‌تبار بود که داستان‌هایی در گونه‌های علمی، علمی - تخیلی، خیال‌پردازانه و وحشت می‌نوشت. این نویسنده در استان اسمالنسک در شوروی در خانوادهٔ آسیابانی یهودی متولد شد. در پنج‌سالگی خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند. ازآنجاکه در خانه با او به زبان‌های ییدیش (زبان یهودیان اروپای شرقی) و انگلیسی صحبت می‌کردند، به هر دو زبان روان سخن می‌گفت، اما روسی نیاموخت. خواندن را از پنج‌سالگی آموخت و از آن هنگام در امور ادارهٔ مغازهٔ لبنیات فروشی به خانواده کمک کرد. در همان مغازه مجله‌های علمی - تخیلی هم فروخته می‌شد و آیزاک کوچک آن‌ها را می‌خواند. او در حدود یازده‌سالگی شروع به نوشتن داستان کرد و چند سالی بیشتر نگذشته بود که توانست داستان‌هایش را به مجله‌های عامه‌پسند بفروشد. در هجده‌سالگی نخستین داستانش را به نام «گشتی در حوالی سیارک وستا» نوشت که در شمارهٔ اکتبر ۱۹۳۸ مجلهٔ «داستان‌های حیرت‌آور» چاپ شد. سه سال بعد در سال ۱۹۴۱، داستان دیگری با عنوان «شبانگاه» به مجلهٔ یادشده فروخت که در آن زمان برترین مجله در این عرصه بود. او با نگارش «قوانین سه‌گانهٔ رباتیک» مشهور شد. دانشنامهٔ بریتانیکا این نویسنده را واضع واژهٔ رباتیک در زبان انگلیسی می‌شناسد. آیزاک آسیموف بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در تمام دسته‌های اصلی رده‌بندی دوی (به‌جز فلسفه) دارد و سیارک «آسیموف ۵۰۲۰» به افتخار او نام‌گذاری شده است.

بخشی از کتاب بنیاد و امپراتوری

«وقتی از چهرهٔ توران معلوم شد که چیزی نمانده ناراحت شود، بایتا لحنِ دلپذیرِ همیشگی‌اش را به خود گرفت و گفت: «خیلی خب، دیوانه جان. حالا لبِ پایینی‌ات را بده پایین و چشم‌هایت را هم گِرد و مظلوم کن... مثلِ همان موقع‌هایی که سرت را می‌گذاری روی شانه‌ام و من هم آن‌قدر نازت می‌کنم که موهایت پر از الکتریسیتهٔ ساکن بشود! دنبالِ این بودی که جمله‌های لوسِ بی‌سروته بگویم؛ مگر نه؟ لابد توقع داشتی بگویم ‹تا وقتی پیشِ منی، هر جا که با هم باشیم خوشحالم، توران!› یا بگویم ‹عزیزِ دلم، حتا اگر در اعماقِ فضای میان‌ستاره‌ای هم پیشِ هم باشیم انگار خانهٔ خودمان هستیم!› زود باش اعتراف کن!»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۲۶۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان