دانلود و خرید کتاب بنیاد (جلد پنجم؛ بنیاد و زمین) آیزاک آسیموف ترجمه حسین شهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بنیاد (جلد پنجم؛ بنیاد و زمین) اثر آیزاک آسیموف

کتاب بنیاد (جلد پنجم؛ بنیاد و زمین)

معرفی کتاب بنیاد (جلد پنجم؛ بنیاد و زمین)

کتاب بنیاد و زمین نوشتهٔ آیزاک آسیموف و ترجمهٔ حسین شهرابی است. انتشارات کتابسرای تندیس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر علمی‌تخیلی آمریکایی، حاوی جلد پنجم از سه‌گانهٔ «بنیاد» است.

درباره کتاب بنیاد و زمین

کتاب بنیاد و زمین (Foundation and Earthدر سال ۱۹۸۶ و چهار سال پس از اولین دنبالهٔ سه‌گانهٔ «بنیاد» («لبهٔ بنیاد») منتشر شد. در این رمان می‌بینیم که «گولان تروایز»، نمایندهٔ سابق مجلس بنیاد اول، آیندهٔ بشر را انتخاب کرده است؛ گایا؛ ابرسازواره‌ای به اندازهٔ یک سیاره که خودآگاه واحدی دارد و چنان در هم تنیده که تک‌تک قطرات شبنم و تک‌تک قلوه‌سنگ‌ها و تک‌تک موجوداتش می‌تواند از جانب همه حرف بزنند و از جانب همه احساس کنند. گایا سرزمینی است که خلوت و حریم شخصی نه‌فقط نامطلوب به حساب می‌آید، بلکه اصلاً ادراک‌ناپذیر است، اما آیا «گولان تروایز» تصمیم درستی گرفته است؟ او احساس می‌کند که تصمیمش درست است، اما این برایش کافی نیست؛ باید مطمئن شود و باید بداند که تصمیمش درست بوده است. این شخصیت شک ندارد که جواب مشکلش در جایگاه ریشه‌های بشر است؛ زمین افسانه‌ای.

خواندن کتاب بنیاد و زمین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب مجموعه رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آیزاک آسیموف

آیزاک آسیموف در ۲ ژانویهٔ ۱۹۲۰ به دنیا آمد و در ۶ آوریل ۱۹۹۲ میلادی از دنیا رفت. او نویسنده‌ای آمریکایی - روسی‌تبار بود که داستان‌هایی در گونه‌های علمی، علمی - تخیلی، خیال‌پردازانه و وحشت می‌نوشت. این نویسنده در استان اسمالنسک در شوروی در خانوادهٔ آسیابانی یهودی متولد شد. در پنج‌سالگی خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند. ازآنجاکه در خانه با او به زبان‌های ییدیش (زبان یهودیان اروپای شرقی) و انگلیسی صحبت می‌کردند، به هر دو زبان روان سخن می‌گفت، اما روسی نیاموخت. خواندن را از پنج‌سالگی آموخت و از آن هنگام در امور ادارهٔ مغازهٔ لبنیات فروشی به خانواده کمک کرد. در همان مغازه مجله‌های علمی - تخیلی هم فروخته می‌شد و آیزاک کوچک آن‌ها را می‌خواند. او در حدود یازده‌سالگی شروع به نوشتن داستان کرد و چند سالی بیشتر نگذشته بود که توانست داستان‌هایش را به مجله‌های عامه‌پسند بفروشد. در هجده‌سالگی نخستین داستانش را به نام «گشتی در حوالی سیارک وستا» نوشت که در شمارهٔ اکتبر ۱۹۳۸ مجلهٔ «داستان‌های حیرت‌آور» چاپ شد. سه سال بعد در سال ۱۹۴۱، داستان دیگری با عنوان «شبانگاه» به مجلهٔ یادشده فروخت که در آن زمان برترین مجله در این عرصه بود. او با نگارش «قوانین سه‌گانهٔ رباتیک» مشهور شد. دانشنامهٔ بریتانیکا این نویسنده را واضع واژهٔ رباتیک در زبان انگلیسی می‌شناسد. آیزاک آسیموف بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در تمام دسته‌های اصلی رده‌بندی دوی (به‌جز فلسفه) دارد و سیارک «آسیموف ۵۰۲۰» به افتخار او نام‌گذاری شده است.

بخشی از کتاب بنیاد و زمین

«تروایز سرش را به چپ و راست تکان داد. «نه. این بار دیگر مشکلم دودلی یا نگرانی نیست. مسئلهٔ محتاط‌بودن است. سه بار رفتیم سراغِ یک سیارهٔ ناشناخته و هر سه بار با یک چیزِ خطرناک و غیرمنتظره رودررو شدیم. وانگهی، هر سه بار مجبور شدیم از آن‌جا بزنیم به چاک. ولی این بار قضیه خیلی خطیر است؛ حاضر نیستم دوباره ندانسته و بی‌خبرازهمه‌جا قمار کنم؛ حداقل تا جایی که بتوانم کمبودِ اطلاعاتم را برطرف می‌کنم. تا الان، فقط یک مشت قصهٔ مبهم در مورد رادیواکتیویته شنیده‌ایم؛ ولی کافی نیست. الان به شکلِ عجیبی شانس آورده‌ایم؛ چون یک سیاره که انسان در آن زندگی می‌کند در فاصلهٔ یک‌پارسکیِ زمین قرار گرفته...»»

نظرات کاربران

کاربر ۱۱۴۵۹۱۶
۱۴۰۲/۰۸/۲۶

جناب نشر تندیس، کتاب‌های خوبی منتشر میکنید، ولی قیمت نسخه الکترونیک گران است. تجدید نظر کنید.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

حجم

۵۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

قیمت:
۱۷۵,۰۰۰
تومان