دانلود و خرید کتاب شهریار نیکولو ماکیاولی ترجمه نسرین مجیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب شهریار

«شهریار»، نوشته‌ی نیکولو ماکیاولی(۱۵۲۷-۱۴۶۹) فیلسوف سیاسی ایتالیایی است. نیکلا ماکیاولی که بنیاد نظریه‌ی خود را پیرامون روش و هدف در سیاست قرار داده، در مهمترین کتاب خود شهریار، هدف عمل سیاسی را دست‌یابی به قدرت می‌داند و بنابراین، آن را محدود به هیچ حکم اخلاقی نمی‌داند و در نتیجه به کار بردن هر وسیله‌ای را در سیاست برای پیشبرد اهداف مجاز می‌شمارد و بدین‌گونه سیاست را به کلی از اخلاق جدا می‌داند. ماکیاولی معتقد است، زمامدار اگر بخواهد باقی بماند و موفق باشد نباید از شرارت و اعمال خشونت‌آمیز بترسد. زیرا بدون شرارت، حفظ دولت ممکن نیست. حکومت برای نیل به قدرت، ازدیاد و حفظ و بقای آن مجاز است به هر عملی از قبیل کشتار، خیانت، ترور، تقلب و... دست بزند و هرگونه شیوه‌ای حتی منافی اخلاق و شرف و عدالت را برای رسیدن به هدفش روا می‌دارد. این مکتب بر این باور است که رجال سیاسی باید کاملاً واقع‌بین و مادی و جدی باشند. آنگونه سختگیر باشند که اگر تکالیف دینی، اخلاقی و احساسات سد راه آنان شود؛ از آن‌ها صرف نظر کرده و هدفی جز رسیدن به مقصود نداشته باشند. وی اساس اخلاقیات را واژگون کرد. یگانه شعار سیاسی او این بود که شاه فوق تمام قیود و الزامات مردم عادی است. هرچند ماکیاولیسم در اصطلاح سیاسی به معنای قربانی نمودن ارزش‌های اخلاقی و انسانی برای رسیدن به مقاصد سیاسی است، اما ماکیاولی نظریه‌ی خود را در دوران آشوب‌های اجتماعی و سیاسی ایتالیا عنوان کرده است. او نظریه‌ی خود را راهی برای ایجاد ثبات، آرامش و امنیت در کشور می‌داند.
معرفی نویسنده
عکس نیکولو ماکیاولی
نیکولو ماکیاولی

نیکولو ماکیاولی فیلسوف‌ سیاسی، دیپلمات، نمایش‌نامه‌نویس، مولف، شاعر و مورخ ایتالیایی است. ماکیاولی را بعضا پدر فلسفه و علوم سیاسی مدرن می‌خوانند. او در دوره‌ی رنسانس زیست و علاوه‌بر اندیشه‌ورزی و نظریه‌پردازی، حضوری فعال در امور اجرایی و بازی‌های سیاسی داشت. برخی اندیشه‌های او را سبب مشروعیت‌بخشی به اقتدارگرایی و ستمگری حاکمان مستبد دانسته و او را «معلم شر» خوانده‌اند.

اشرافیت، سلطنت، دموکراسی: داستان حماقت و تباهیِ اخلاقی و اقتصادی
هانس هرمان هوپ
شهریار
داریوش آشوری
دموکراسی و انقلاب: از یونان باستان تا سرمایه‌داری مدرن
جرج نواک
تمدن و ناکامی‌هایش
زیگموند فروید
تاریخ بیداری ایرانیان (جلد ۲)
ناظم‌الاسلام کرمانی
تاریخ بیداری ایرانیان (جلد ۱)
ناظم‌الاسلام کرمانی
غروب بت‌ها
داریوش آشوری
اگزیستانسیالیسم: از تئوری تا عمل
علی‌ اکبر فرهنگی
رساله‌ی دوم درباره‌ی دولت
جان لاک
سیاست اقتصادی؛ شش گفتار درباره‌ی سوسیالیسم، کاپیتالسیم، اقتصاد و سیاست
لودویگ فون میزس
اقتصاد به زبان ساده
شادی صدری
جامعه‌شناسی دین
ماکس وبر
درباره‌‌ی دموکراسی
فیروز سالاریان
خیانت‌ها
سیما زائر رفیعی
ماکس وبر و جامعه‌شناسی اقتصادی
ریچارد سوئدبرگ
در باب ماهیت جنگ
کارل فون کلاوزویتس
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
اقتصاد چگونه کار می‌کند
راجر فارمر
سقوط ۱۱۷۷؛ روایتی تازه درباره‌ی همانندی تمدن ما و تمدن‌های ۳ هزار سال پیش
اریک اج. کلاین

نظرات کاربران

مهدی
۱۳۹۸/۰۸/۲۳

ماکیاولی دانشمندی هست که تعارف و خودفریبی رو کنار گذاشته و برای یک تحلیل درست از وضعیت و ارائه راه حل از واقعیات و رخدادها استفاده کرده. چیزی که خلاف اش در بسیاری از تحلیلگران سیاسی-نظامی ( و هر رشته

- بیشتر
منمشتعلعشقعلیمچکنم
۱۳۹۸/۰۶/۲۹

از دید مدیریتی اگر خونده بشه شاید برخی نکات مدیریتی خوب قابل استخراج باشه از کتاب.تعداد نکات منفی کتاب بسیار کمتر از نکات مثبتشه.

کاوه
۱۳۹۶/۰۲/۰۷

عالی.معرکه.کتابی درباره چگونگی به دست آوردن و حفظ قدرت.کتاب مقدس سیاستمداران

علی
۱۴۰۰/۰۵/۱۱

من کتاب را برای مطالعه به همه پیشنهاد میکنم.به نظر معیار برتری و سنجش میزان کیفی هر کتاب توسط تعداد جملات گهر بار آن کهبه صورت بریده منتشر میشوند,مشخص میشود که از این حیث کتاب فوق با در نظر گرفتن

- بیشتر
salemi.uut
۱۳۹۹/۰۴/۲۵

علاقه‌مندان به سیاست حتما بخونند. این کتاب یکی از دو کتابی هست که به تمام سیاستمداران دنیا پیشنهاد شده بخونند و اساس و پایه سیاست غرب هست. متاسفانه ترجمه بسیار مشکل داشت ولی در کل بسیار کتاب آموزنده و پرمحتوا

- بیشتر
Bahareh Sh
۱۳۹۸/۰۶/۲۸

بیشترش برای خواننده عادی کاربردی نداره ولی بخش دوم کتاب درباره صفات شهریاران نکات خوبی داشت اینکه بفهمیم چطور کسی که به قدرت می‌رسه برای نگه داشتن قدرتش دست به هر‌کاری می‌زنه حتی اعمال غیر انسانی.

1984
۱۴۰۰/۰۱/۰۵

براستی ک در بیشتر زمانها و کشورها همین بوده شیوه فرمانروایی. انقدر قدرت درونش پیچ و تاب داره ک نگو. راست میگه گاه دوست و یا حتی بچه خودشو فدا باید کنه که محبوب تر و مقتدرتر بشه. تا به امروز به

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶۷)
دشمنانت را بکش و اگر می‌توانی دوستانت را هم نیز.
Babak Z
مردم از آزار کسی که مورد علاقه‌شان است ابایی ندارند اما از آسیب رساندن به کسی که از او می‌ترسند پروا دارند.
abcd
حکومت برای نیل به قدرت، ازدیاد و حفظ و بقای آن مجاز است به هر عملی از قبیل کشتار، خیانت، ترور، تقلب و... دست بزند و هرگونه شیوه‌ای حتی منافی اخلاق و شرف و عدالت را برای رسیدن به هدفش روا می‌دارد.
hamex
رنجش‌ها و کینه‌های کوچک آنان را به فکر انتقام گرفتن می‌اندازد نه زخم‌های بزرگ.
امید
می باید روباه بود و تله‌ها را شناخت؛ می باید شیر بود و گرگها را از ترس رماند
گربه ماهی
ماکیاولیسم مذهبی در واقع انحراف در شیوه حکومت مذهبی و تمایل حکومتداران به معیارهای ابزارگرایانه‌ی دینی را گویند. از مصادیق این مورد، تن دادن به اصالت منافع و تبلیغات ناراست در انتخابات و شعارهای آن است. در این شیوه، سیاست در حکومت مذهبی به خودی خود هدف می‌شود و اخلاق و دین حول مدار منافع سیاسی می‌چرخد.
hamex
بدی کن اما چنان وانمود کن که نیکی می‌کنی: ماکیاولی معتقد بود که ریاکاری صفتی ارزشمند است. صراحتاً شهریاران و شاهان را اندرز می‌دهد که از رک و راست بودن بپرهیزند و می‌گفت خوب بودن زیان‌آور است. و بر پادشاهان لازم است که برای حفظ قدرت و منفعت خویش بر خلاف عدل، شفقت، انسانیت، و حسن‌ نیت رفتار کنند. اما رعایایشان نباید از این امر آگاه باشند. باید آن‌ها را تحمیق کرد و چنان وانمود کرد که شهریارشان فرمانروایی شریف، رحیم، دین دار و عادل است. ((بگذار زبانت از رحم و شفقت سخن گوید اما دلت از بدی و شرارت لبریز باشد.))
hamex
یکی از حکمرانان معاصر که بهتر است نامش را نیاوریم همیشه فقط در مورد صلح و ایمان موعظه می‌کند و خود دشمن هر دو است.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
باید یا مردم را بنوازید یا آن‌ها را سرکوب کنید.
امید
حاکم جدید به هنگام تصرف یک شهر باید همه صدماتی را که می‌خواهد وارد آورد از قبل پیش‌بینی کرده و ضربه را کاری و یک بار برای همیشه بزند تا مجبور نباشد هر روز ظلم و ستم روا دارد. پس از آن باید به گونه‌ای رفتار کند که مردم در آسایش و آرامش به سر برند. کسی که به خاطر سوء قضاوت یا ترس از مردم ظلم کند همیشه باید آماده جنگ باشد. او هرگز روی آرامش را نخواهد دید. چون همیشه به مردم ستم روا می‌دارد. خشونت باید کاری و یکباره باشد تا مردم رنجش آن را فراموش کنند و مهربانی و بخشش تدریجی تا مردم طعم آن را بهتر بچشند.
Mehran

حجم

۱۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان