دانلود و خرید کتاب ارزش همه چیز ماریانا ماتزوکاتو ترجمه احمد سیف
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارزش همه چیز اثر ماریانا ماتزوکاتو

کتاب ارزش همه چیز

معرفی کتاب ارزش همه چیز

کتاب ارزش همه چیز نوشتهٔ ماریانا ماتزوکاتو و ترجمهٔ احمد سیف و گروه مترجمان است. انتشارات روزنه این کتاب را منتشر کرده است. این اثر درمورد ساختن و ستاندن در اقتصاد جهانی است.

درباره کتاب ارزش همه چیز

کتاب ارزش همه چیز با رفتن به مبدأ، کوشیده است رشد اقتصادی را تعریف کند و به ما بگوید که ثروت چیست و ارزش از کجا می‌آید. این کتاب درمورد بسیاری از آنچه تحت‌عنوان ارزش‌آفرینی به خوردِ ما داده می‌شود، سخن گفته و آن را صرفاً استثمار ارزش در پوشش خلق ارزش دانسته است. کتاب حاضر به قلم ماریانا ماتزوکاتو، حاصل غور در اندیشه‌های ۳۰۰ سال پیش پیرامون مفهوم «ارزش» است. این کتاب ۹ فصل دارد. عنوان برخی از این فصل‌ها عبارت است از «ارزش از دید ناظر؛ مارژینالیست‌ها»، «بخش مالی؛ هیولایی متولد می‌شود»، «مالی‌سازی اقتصاد واقعی» و «کم ارزش نشان دادن بخش عمومی».

خواندن کتاب ارزش همه چیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علم اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ماریانا ماتزوکاتو

ماریانا ماتزوکاتو استاد اقتصاد در زمینهٔ نوآوری و ارزش عمومی در کالج دانشگاهی لندن (UCL) و مدیر مؤسسهٔ نوآوری و اهداف عمومی بوده است. او نویسندهٔ کتاب تحسین‌شدهٔ «دولت کارآفرین: نقد اسطوره‌های بخش خصوصی در برابر بخش عمومی» و برندهٔ جایزهٔ SPERI New Statesman در سال ۲۰۱۴ میلادی در زمینهٔ اقتصاد سیاسی، جایزهٔ Hans- Matthöfer-Preis در سال ۲۰۱۵ و جایزهٔ Leontief در سال ۲۰۱۸ است. او به سیاست‌گذاران سراسر جهان درمورد نحوهٔ ایجاد رشد هوشمند، فراگیر و پایدار مشاوره داده است. این نویسنده در سال ۲۰۱۳ از سوی مجلهٔ New Republic به‌عنوان یکی از «سه متفکر مهم حوزهٔ نوآوری» شناخته شد. کتاب «ارزش همه چیز» از آثار مکتوب او است.

بخشی از کتاب ارزش همه چیز

«بحران مالی جهانی، که در ۲۰۰۸ آغاز شد و برای سال‌ها در جهان پژواک خواهد داشت، انبوهی از انتقادات را متوجه نظام سرمایه‌سالاری مدرن کرد: این سامانه بیش از اندازه «سفته‌بازانه» است؛ به «رانت‌جویان» در مقابل «ثروت‌آفرینانِ» راستین پاداش می‌دهد؛ و به رشد بی‌لجام بخش مالی میدان داده و موجب شده است دادوستد سفته‌بازانه روی دارایی‌های مالی بیش از سرمایه‌گذاری‌هایی درآمد داشته باشد که منجر به دارایی‌های مادی و خلق شغل می‌شوند. بحث از رشد شدیدتر شده است و نه‌تنها در مورد نرخ رشد، بلکه دربارهٔ جهت آن نیز دغدغه‌هایی وجود دارد.

دستورالعمل‌ها برای اصلاحات جدی در این نظام «از کارکرد افتاده» شامل چنین مواردی است: وا داشتن بخش مالی به تمرکز بیشتر روی سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت؛ تغییر ساختار حاکمیتی شرکت‌ها، تا کم‌تر متوجه قیمت سهام و بازده‌های فصلی خود باشند؛ وضع مالیات‌های سنگین‌تر بر معاملات سفته‌بازانهٔ سریع؛ و ممانعت قانونی از پرداخت‌های نجومی به مدیران.

در این کتاب استدلال کردم که چنین نقدهایی در عین اهمیت، تا زمانی که ریشه‌هایی محکم در بحث از فرایندهای خلق ارزش اقتصادی ندوانند نمی‌توانند در نظام اقتصادی اصلاحات واقعی به وجود آورند. سخن گفتن از استثمار ارزشِ کمتر و خلق ارزشِ بیشتر کافی نیست. نخست باید «ارزش»، به عنوان اصطلاحی که زمانی در کانون اندیشهٔ اقتصادی جای داشت، احیا و بهتر فهمیده شود.

ارزش از مقوله‌ای کانونی برای نظریهٔ اقتصادی و پیوندخورده با پویایی‌های تولید (تقسیم کار، هزینه‌های متغیر تولید) به مقوله‌ای ذهنی و مرتبط با «ترجیحات» کارگزاران اقتصادی تبدیل شده است. بسیاری از شُرور، از قبیل عدم رشد دستمزدهای واقعی، در قالب «انتخاب‌هایی» تفسیر می‌شوند که کارگزاران اقتصادی خاص انجام می‌دهند؛ مثلاً بیکاری امری مرتبط با انتخاب کارگران میان کار کردن و فراغت به حساب می‌آید. و کارآفرینی - آن پیش‌ران تحسین‌شدهٔ سرمایه‌سالاری - نتیجهٔ تصمیمات فردی و نه نظام مولد محاط بر کارآفرینان - به عبارت دیگر نه ثمرهٔ یک تلاش جمعی- به شمار می‌رود. هم‌زمان قیمت شاخص ارزش شده است: تا زمانی که در بازار روی یک کالا خرید و فروش انجام می‌گیرد پس معلوم می‌شود که ارزش دارد. لذا به جای یک نظریهٔ ارزش که قیمت را مشخص کند، این نظریهٔ قیمت است که ارزش را رقم می‌زند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۹۰ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان