دانلود و خرید کتاب دختران روز دی سارا رز ترجمه مریم فتاح‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختران روز دی اثر سارا رز

کتاب دختران روز دی

نویسنده:سارا رز
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دختران روز دی

کتاب دختران روز دی نوشتهٔ سارا رز و ترجمهٔ مریم فتاح‌ زاده است. انتشارات چترنگ این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی یک رمان خارجی که به موضوع زنان در جنگ جهانی دوم پرداخته است.

درباره کتاب دختران روز دی

سارا رز در کتاب دختران روز دی داستانی واقعی از حضور زنان در جنگ جهانی دوم را در قالب یک رمان روایت کرده است. این اثر رتبۀ ششم را در کتاب‌های پرطرفدار سال ۲۰۱۹ از دید واشنگتن‌پست دارد. «روز دی» اسم رمزی است که متفقین برای روز حملۀ گسترده به نازی‌ها انتخاب کرده بودند. یک سال قبل‌از تاریخ حمله، واحد اجرایی عملیات ویژه به افرادی در کشورهای اشغالی نیاز داشت تا گروه مقاومت را تغذیه، تأمین، تجهیز و سازماندهی کنند و آموزش و مدیریت آن را بر عهده گیرند. در وضعیتی جنگی که همهٔ مردان در خط مقدم یا در اسارت آلمانی‌ها بودند، زنان جایگاهی راهبردی داشتند. بسیاری بر این عقیده بودند که زنان برای امور مخفیانه بسیار مناسب هستند؛ چراکه آن‌ها به‌راحتی می‌توانند رازهای خود را پنها کنند، به انزوا عادت داشتند و به هنگام تنهایی خونسرد و شجاع بودند. آن‌ها قاصدان بسیار خوبی ‌بودند و می‌توانستند آزادانه‌تر رفت‌وآمد کنند. تعداد زنان در فرانسه بیشتر از مردان بود؛ چراکه اکثر مردان در آلمان به اسارت درآمده بودند و بقیه نیز در صورت داشتن توانایی جسمی ناچار به خدمت اجباری برای هیتلر بودند. سارا رز، نویسندۀ رمان «دختران روز دی»، روزنامه‌نگار آمریکایی و دانش‌آموختۀ دانشگاه‌های شیکاگو و هاروارد است.

خواندن کتاب دختران روز دی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های خارجی و علاقه‌مندان به قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دختران روز دی

«بکهٔ کلود در بوردو جزء «سازمان‌های قدرتمند» محسوب می‌شد. بسیاری از طرفداران ویشی آنجا اسکان داشتند و بیشترشان سربازان سابق جناح راست ارتش بودند که اصطلاحاً به آن‌ها ارتش پیشین می‌گفتند. فرماندهان کلود می‌گفتند: «او یکی از حرفه‌ای‌ترین مأمورانی بود که به فرانسه فرستادیم و در سازماندهی بی‌نظیر بود.» شبکهٔ ساینتیست بیست هزار غیرنظامی را در بر می‌گرفت. کلود سی هزار نفر دیگر را هم که جزء حامیانش بودند، بسیج کرده بود تا اگر هنگام حملهٔ متفقین نیاز بود از آن‌ها کمک بگیرد. طی سال اولی که کلود در منطقه بود، تیمش صد و بیست و یک محموله را که از طریق عملیات فرود با چتر نجات برایشان ارسال شده بود، تحویل گرفته بود: هزار و ششصد بستهٔ بزرگ و سیصد و پنجاه بستهٔ کوچک شامل هشت هزار و چهارصد کیلوگرم مواد منفجرهٔ قوی، هفت هزار و پانصد مسلسل دستی مدل استن، سیصد مسلسل مدل برن، هزار و پانصد تفنگ و هفده هزار و دویست نارنجک.

عملکرد کلود هم مثل خواهرش بهتر از حد انتظار بود و همین باعث شده بود به مأمور جاسوسی با مسئولیت‌های گوناگون تبدیل شود. او برای عملیات خرابکارانه به فرانسه اعزام شده بود، ولی دربارهٔ فایدهٔ انفجارها پیش از پیاده‌سازی نیروهای متفقین تردید داشت. زمانش که می‌رسید، افرادش آماده بودند جلوی استفادهٔ آلمانی‌ها از خطوط راه‌آهن بین بوردو و اسپانیا را بگیرند. تا آن‌زمان، کلود اطلاعات مهم دربارهٔ ورود و خروج کشتی‌ها به داخل و خارج از فرانسه را در اختیار متفقین قرار می‌داد. «اطلاعات ارسالی از بوردو است که در واقع به محاصره‌شکنی بین اروپا و خاور دور در سال جاری پایان داده است. توقف این آمدوشد از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه مایحتاج سفارش داده‌شده برای ژاپنی‌ها حیاتی‌اند.»

مری شش ماه پشت هم برای کلود کار کرد. مادر شدن می‌توانست ذهن آلمانی‌ها را به کلی از او منحرف کند. آخر کدام زن بارداری برای شبکهٔ زیرزمینی کار می‌کند؟»

حماقت
صادق تکاورنژاد
سلسله تقریرات دروس تفسیری؛ تفسیر سوره مبارکه نبأ (جلد دوم)
محمد عترت‌دوست
در مسیر پیروزی
استفان شوارتزمن
مهارت های پایه فوتبال
باب برایدل
فرمول املاک ثروت ساز
سیروس سیدقلعه جوزدانی
اسناد منتشر نشده از تاریخ شوشتر (جلد اول)
سعید زاهدزاده
نیوتن و انجمن ستاره شناسان
ماریون کدی
اعتزال نو و مسائل فلسفه دین اسلامی
محمد عرب صالحی
زمان بندی تغذیه برای رسیدن به اوج عملکرد ورزشی
هایدی اسکولنیک
روان شناسی سلبریتی
گیل استیور
پاسخ های قلبی - عروقی به فعالیت های ورزشی
لوشا ژیانگ
عملکرد اجرایی کودکان
لرنینگ نرون
مقیاس های سنجش ملی گرایی، میهن دوستی و هویت ملی
محسن نیازی
نمایش‌نامه‌های آسان: ببخشید اشتباه شد (جلد پانزدهم)
حسن دولت آبادی
اربعین حسینی
رحمت‌الله عرب نوکندی
مفاهیم قرآنی از دیدگاه روانشناسی
مهرداد کلانتری
رابطه سبک ‌های فرزند پروری با عزت‌ نفس و خودپنداره در پسران ۶ - ۱۰ سال دارای اختلال کمبود توجه/بیش‌ فعالی
شهین میرقاسمی تولون
معماری ساختمان های فرهنگی
محمد آژینه
چارلی چاپلین کیست؟
پاتریشیا برنان دیموت
ایران هراسی
دکتر سید حسن صحت
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

حجم

۸۰۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۶۰۰
تومان