دانلود و خرید کتاب امپراتوری ننگین ششی تارور ترجمه بهناز عابدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امپراتوری ننگین اثر ششی تارور

کتاب امپراتوری ننگین

معرفی کتاب امپراتوری ننگین

کتاب امپراتوری ننگین (آنچه بریتانیایی‌ها به سر هندوستان آوردند) نوشتهٔ ششی تارور و ترجمهٔ بهناز عابدی است. نشر قطره این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شده است.

درباره کتاب امپراتوری ننگین

ششی تارور در کتاب امپراتوری ننگین به نقد غارت هند توسط استعمارگران بریتانیایی می‌پردازد. او با قلمی گزنده و تأثیرگذار و با جزئیاتی تکان‌دهنده، معنای واقعی استعمار در آن دوره را شرح می‌دهد؛ استثمار یک سرزمین برای تأمین منافع استعمارگران به قیمت نابودی استعمارشدگان. این اثر به توضیح ستم‌ها و بی‌عدالتی‌های صورت‌گرفته توسط بریتانیایی‌ها در هند می‌پردازد. نویسنده بیان می‌کند که نژادپرستی و تبعیض‌های آشکار، مالیات‌های سنگین، وضعیت تعرفه‌های واردات و صادرات به سود تولیدکنندگان و تاجران بریتانیایی، صنعتی‌زدایی تحمیلی یا جلوگیری از پیشرفت‌های صنعتی کشور، قحطی‌های متعدد و سلطه بر تمامی جنبه‌های سیاسی در هند از جمله مواردی است که استعمارگران بریتانیایی بر سر هند آورده‌اند.

کتاب حاضر ابتدا در سال ۲۰۱۶ با نام «عصر تاریکی: امپراتوری بریتانیا در هندوستان» منتشر شد، اما نام آن در ویراست بعدی با خواست نویسنده به «امپراطوری ننگین» تغییر یافت. این اثر شامل ۷ فصل است که عبارت‌اند از «غارت هندوستان»، «آیا بریتانیا برای هندوستان وحدت سیاسی به ارمغان آورد؟»، «دموکراسی، مطبوعات، نظام پارلمانی و حکومت قانون»، «تفرقه بینداز و حکومت کن»، «افسانهٔ استبداد روشنگر»، «چرا امپراتوری در هندوستان ماند؟» و «زندگی آشفته پس از مرگ استعمارگری».

خواندن کتاب امپراتوری ننگین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران تاریخ هندوستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ششی تارور

ششی تارور، سیاستمدار، دیپلمات و نویسنده در سال ۱۹۵۶ میلادی در لندن دیده به جهان گشود. او در کودکی به کشور اجدادی‌اش یعنی هندوستان رفت و در سال ۱۹۷۵ از دانشگاه دهلی فارغ‌التحصیل شد؛ سپس به دانشگاه تافتس در ایالات متحدهٔ آمریکا رفت و موفق به اخذ مدرک دکتری در رشتهٔ روابط بین‌الملل شد. در سال ۲۰۰۱ در جایگاه معاونت دبیرکل سازمان ملل متحد مشغول فعالیت در بالاترین سطح روابط بین‌الملل شد و در سال ۲۰۰۶ تصمیم گرفت شانس خود را برای دبیرکلی این سازمان بیازماید، اما در نهایت از میان سه نامزد تصدی این پست، تارور در جایگاه دوم قرار گرفت و «بان کی مون» از کرهٔ جنوبی موفق شد بر کرسی دبیرکلی تکیه زند. ششی تارور در سال ۲۰۰۹ به عضویت کنگرهٔ ملی هندوستان درآمد و نمایندهٔ مجلس عوام این کشور شد. پس‌ از آن، به مدت یک سال در کسوت وزیر امور خارجه (۲۰۰۹ - ۲۰۱۰) خدمت کرد و دو سال مسئولیت وزارت توسعهٔ منابع انسانی هندوستان را بر عهده داشت. از سال ۱۹۸۱ تاکنون، ۱۹ اثرش در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته است که در تمامی آن‌ها به روایت تاریخ، فرهنگ و سیاست هندوستان پرداخته است.

بخشی از کتاب امپراتوری ننگین

«هندوستان به مدد اقتصاد خودکفایش در طول دهه‌ها استثناست، اما همان‌گونه که پنکاج میشرا بیان می‌کند، «صعود آسیای» لیبرال و سرمایه‌دار، که هندوستان تجسم معاصر آن است، «نتیجهٔ تلخ پیروزی جهانی مدرنیتهٔ غربی است که انتقام شرق را به چیزی تقریباً سیاه و مبهم تبدیل می‌کند.» این برای میشرا و دیگر منتقدان چپ‌گرا نشان‌دهندهٔ پیروزی سرمایه‌داری لیبرال است تا عرفان آسیایی. ریچارد گات، روزنامه‌نگار چپ‌گرای بریتانیایی، به‌شدت بر محکومیت استعمارگری کشورش اصرار می‌ورزید. «استعمارگری بریتانیا اساساً یک پروژهٔ هیتلری در ابعاد بزرگ بود که شامل فتح نظامی و دیکتاتوری، نابودی و نسل‌کشی، حکومت‌نظامی "دربارهای خاص"، برده‌داری و کار اجباری و البته اردوهای مرگ و جابه‌جایی فرااقیانوسی مردم بود.» بااینکه او اشتباه نمی‌کرد، اما شاید ارزیابی پیچیده‌تری لازم باشد. مرور میراث راج همچنین بررسی تأثیر پروژهٔ استعمار بر جوامعی است که شکستند و تغییر کردند؛ تأثیر بر مردمی که استعمار آن‌ها را تغییر داد، تبعید کرد، آباد کرد، ویران کرد و از نو ساخت. توسعهٔ تجارت و ازدواج با غیرسفیدپوستان ازجمله سیاست‌هایی بودند که سرمایه‌داران بریتانیایی در هرجا که می‌توانستند از آن‌ها برای منافع خود استفاده می‌کردند. نفوذ بین مردم با شکست موانع چندین‌ساله، برقراری دوبارهٔ آن‌ها و مهاجرت هندی‌ها به دیگر نقاط باعث شد که تضادهای مختلفی در زبان و فرهنگ هندوستان شکل گیرد. کش و واکش وفاداری‌های متضاد به خانواده، طبقه، مذهب، کشور و امپراتوری و، بالاتر از همه، جاذبهٔ وسوسه‌آمیز پولْ عمیق‌ترین عناصر زندگی‌بخش پروژهٔ استعمار بود؛ پروژه‌ای وسیع که از حوصلهٔ این کتاب خارج است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۲۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۰ صفحه

حجم

۴۲۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۰ صفحه

قیمت:
۱۱۳,۰۰۰
۵۶,۵۰۰
۵۰%
تومان