دانلود و خرید کتاب برج غار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برج غار اثر علی صداقتی خیاط

کتاب برج غار

گردآورنده:علی صداقتی خیاط
امتیاز:
۲.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برج غار

کتاب «برج غار» نوشتۀ علی صداقتی خیاط است و انتشارات ناهید آن را منتشر کرده است. کتاب برج غار قصه ها و نوشته‌های کودکان کار و کانون اصلاح و تربیت را در برمی‌گیرد. 

درباره کتاب برج غار

در سال ۱۳۷۹ چند داوطلب از میان اعضای انجمن حمایت از حقوق کودکان فعالیتی را آغاز کردند و روزهای جمعه به کودکان کار و خیابان آموزش می‌دادند؛ ۲۳۰ دانش‌آموز ۶ ساله تا ۱۷ساله که بیشترشان تجربۀ حضور در کانون اصلاح و تربیت را داشتند. علی صداقتی خیاط در سال۱۳۸۰ با کودکان کار و خیابان آشنا می‌شود و با برگزاری کلاس‌ها قصه‌ها و نوشته‌های کوتاهی از کودکان و نوجوانان چند محله از جمله شوش، مولوی، ناصرخسرو و دروازه غار را جمع‌آوری کرده و در قالب کتاب منتشر می‌کند.

تعداد شرکت‌کنندگان کلاس‌ها ۳۸۴ نفر و تعداد قصه‌ها ۱۱۷۲ بوده است. در کتاب برج غار ۷۵ نفر از کودکان و نوجوانان قصه نوشته‌اند و ۵۰ نفر تصاویر کتاب را کشیده‌اند. اکثر این قصه‌ها نمایانگر زندگی سخت، ‌مشکلات و تلخی‌های سرنوشت کودکان و نوجوانان کار، مهاجر و حاشیه‌نشین است و تأثیرات عمیقی بر خواننده می‌گذارد.

در تمامی قصه‌ها یک چیز مشترک وجود دارد و آن برج غار است. دیوار بلندی که به تعبیر علی صداقتی خیاط نه در دارد و نه پنجره‌ای،‌نه کسی از آنجا بیرون‌آمده و نه کسی به آن وارد شده است. کودکانی که برای هدفی تلاش کرده‌اند و به نتیجه نرسیده‌اند، گذشته را فراموش می‌کنند و دور برج غار می‌چرخند که ناگهان نردبانی پیدا کرده و با کنجکاوی از آن بالا می‌روند. بالای دیوار که می‌رسند و داخل برج را می‌بینند از شادی فریاد می‌زنند و می‌خندند.

 خواندن کتاب برج غار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزۀ کودک و نوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برج غار

«یکی از روزها من رفتم پارک خیلی سردم بود آن وقت زمستان بود، من به‌شدت گرسنه بودم و آرزو داشتم یک جای گرم برم و آنجا بک عالمه غذاهای خوشمزه پیدا کنم. چون از خونۀ خودمان قهر کرده بودم. یک‌باره یک دیوار بزرگ جلوی من بود، دورتادور دیوار گشتم و نه در و نه پنجره بود. دیدم که یک نوردوار بزرگی دیدم. از آن بالا رفتم. وقتی که بالای دیوار رسیدم، یک‌دفعه ازته‌دل خندید و پرید پایین آنجا لباس گرم و غذای خوشمزه دید و خانه گرم.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۱۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان