دانلود و خرید کتاب وقتی حال همه خراب است ام سوامی ترجمه مرتضی براتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وقتی حال همه خراب است اثر ام سوامی

کتاب وقتی حال همه خراب است

نویسنده:ام سوامی
انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب وقتی حال همه خراب است

کتاب وقتی حال همه خراب است نوشتهٔ ام سوامی و ترجمهٔ مرتضی براتی است. انتشارات مهرگان خرد این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب افسردگی، اندوه و درمان از چشم‌انداز یوگا.

درباره کتاب وقتی حال همه خراب است

کتاب وقتی حال همه خراب است را یکی از بهترین کتاب‌هایی دانسته‌اند که می‌توانیم برای شناخت افسردگی و راه‌های درمان آن بخوانیم. این اثر را یک کتاب روان‌شناسی نمی‌دانند؛ ام سوامی که یک راهب است و این اثر را بر اساس تجارب خودش با افراد افسرده‌ای که به او مراجعه کرده‌اند و همین‌طور خرد و بینشی که از یوگا آموخته، نوشته است. گفتاه شده است که متون یوگا، افسردگی را یک حالت ذهنی سمی می‌داند؛ آن را یک بیماری، یک ناتوانیِ درمان‌پذیر می‌داند. اُم سوآمی که عارف و درمانگر است، در اثر حاضر سه نوع افسردگی را دسته‌بندی کرده است که هر کدام رویکرد متفاوتی را می‌طلبد. این نویسنده با آوردن خِرد یوگا و دانش «آیورودا»، به مطالعات موردی از پرونده‌های مراجعان خود، طیف وسیعی از گزینه‌ها را از دارو تا مدیتیشن و مراقبۀ تخصصی را پوشش داده است. کتاب «وقتی حال همه خراب است» دیدگاه جدیدی درمورد افسردگی و غم و اندوه پیش روی ما قرار داده است. نویسندهٔ این کتاب، راهبی است که در جایی دورافتاده در کوهپایه‌های هیمالیا زندگی کرده است. او دارای مدرک ام‌بی‌ای از دانشگاه فن‌آوری سیدنی و لیسانس محاسبات تجاری از دانشگاه وسترن سیدنی است و فعالیت‌های متعددی داشته است.

خواندن کتاب وقتی حال همه خراب است را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب افسردگی، اندوه و درمان از چشم‌انداز یوگا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب وقتی حال همه خراب است

«بگذارید برای لحظه‌ای سازوکار پزشکی، جزئیات تشخیص، عملکرد ذهن، واقعیت رنج را فراموش کنیم؛ همهٔ این چیزهای خسته‌کننده و هر چیزی دیگر که فکر می‌کنیم باید دربارهٔ افسردگی بدانیم.

همان‌طور که ویلیام کاوپر یک‌بار نوشت: «دریای مشکلات خود را پشت سر گذاشتید و ساحل آرام را پیدا کردید. من، طوفان‌زده و ویران‌شده، بالاخره دیگر به خانه برنمی‌گردم و به بندر نمی‌آیم.» رنج در افسردگی این‌گونه است: اینکه هرگز پایان نخواهد یافت، یا اینکه دنیای شما به پایان رسیده است؛ اما می‌دانید که این حرف صرفاً درست نیست. شما لحظات زیبای بی‌شماری نیز داشته‌اید؛ و اگر با خردمندی پشتکار داشته باشید، به داشتن لحظات زیبا ادامه خواهید داد.

شاید تابه‌حال لذت تماشای ستاره‌ها در شب یا پیاده‌روی در ساحل را در صبح داشته‌اید. شاید سقفی بالای سرتان دارید و در کمدتان لباس دارید. شما ممکن است این امتیاز را داشته باشید که کسی را دوست داشته باشید و در عوض دوستتان بدارند.

احتمالاً پدر و مادرتان در زمان کودکی یا در تعطیلات شما را به پارک برده‌اند. اولین بوسه یا اولین لمس خود را به خاطر دارید؟ اگر بخواهید تمام آنچه را به خاطر بیاورید که به شما داده شده است، به‌سرعت متوجه خواهید شد که در مقایسه با صدها میلیون نفر از مردم در سراسر جهان چقدر خوشبخت و شادکامید.

وقتی غمگین یا ناراحتید، وقتی همه‌چیز به‌هم‌ریخته است، در آن لحظه، فقط بنشینید و نفسی عمیق بکشید. به همهٔ چیزهایی فکر کنید که باید برایشان شکرگزار باشید. اگر تمایلی به تفکر واضح ندارید، این‌ها را یادداشت کنید. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که صدها میلیون نفر گرسنه به رختخواب می‌روند (نه به‌دلخواه) که در آن میلیون‌ها نفر هر شب در سرما می‌لرزند؛ در دنیا میلیون‌ها نفر می‌میرند زیرا نمی‌توانند دارو بخرند. من و تو در یک دنیا زندگی می‌کنیم.

شاید حین خواندن این کتاب در اتاقی با تهویه مطبوع نشسته باشید یا به دلیل سیربودن مقداری غذا در بشقاب خود باقی گذاشته باشید. شاید به‌تازگی یک قهوه خریده باشید. بگذارید به شما بگویم، این بیشتر از آن چیزی است که لیاقتش را داریم. می‌دانم که می‌دانید تعدادی شگفت‌انگیز از برادران و خواهران ما هرگز این تجمل را نخواهند داشت. اگر این برای شکرگزاری کافی نیست، پس چیست؟ شکرگزاری پادزهر غم و اندوه شدید است. شما هم می‌توانید شکرگزار باشید یا می‌توانید غمگین باشید. انتخاب خود را انجام دهید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۲۸۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
تومان