دانلود و خرید کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه کارل گوستاو یونگ ترجمه سپیده حبیب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه اثر کارل گوستاو  یونگ

کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه

انتشارات:نشر قطره
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه

کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه نوشتۀ کارل گوستاو یونگ و ترجمۀ سپیده حبیب است و نشر قطره آن را منتشر کرده است. این کتاب در حقیقت نسخۀ خلاصه شده‌ی سمینارهایی است که یونگ بین سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۹، برای بررسی کتاب مشهور نیچه، یعنی چنین گفت زرتشت، برگزار کرد.

درباره کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه

دکتر کارل گوستاو یونگ در بهار سال ۱۹۳۴ موضوع جدیدی برای سمینارهای خود که از اکتبر ۱۹۳۰ در باشگاه روان‌شناسی زوریخ برگزار می‌کرد، انتخاب کرد. یونگ که پیش از آن سمینارهایی دربارۀ رویاها و پنداره‌ها برگزار کرده بود، این بار تصمیم گرفت به سراغ نیچه و خصوصا اثر عجیب و خارق‌العاده‌اش، یعنی چنین گفت زرتشت، برود. اما در انتخاب این اثر به عنوان موضوع جدید بحث، به وضوح تردید داشت. به همین دلیل در جلسه‌ای که در ماه مه برگزار شد، یونگ به همگی هشدار داد که راهی دشوار در پیش دارند چرا که ذهنیت نیچه نه تنها بسیار پیچیده است، بلکه زرتشت او و شیوه‌ای که نیچه برای رسیدن به هدف برگزیده نیز چنین است. با این وجود، هیچ‌کس مأیوس نشد و کار به شیوه‌ی سمینارهای پیشین جلو رفت. 

وقتی یونگ سمینار زرتشت را آغاز کرد، از مرگ نیچه سه قرن می‌گذشت و او تازه داشت مشهور می‌شد. رویارویی مکتوب غول‌های تاریخ اندیشه همواره مسحور کننده بوده است: از افلاطون و سقراط گرفته تا اندیشمندان متأخری چون هگل و مارکس یا نیچه و شوپنهاور. یونگ اشتراکات زیادی با نیچه داشت و در اینجا هم نوبت به رویارویی این دو متفکر بزرگ رسیده بود. در کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت ما نه تنها با تفسیر یونگ از نیچه و اثر بزرگش روبه‌رو می‌شویم، بلکه با فلسفه، ایده‌ها و تفکرات یونگ نیز بیشتر آشنا می‌شویم و به درک بهتری از فلسفۀ این دو اندیشمند تاریخی می‌رسیم. 

 کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب را به تمامی کسانی که به روان‌شناسی یا آشنایی با فلسفۀ یونگ و نیچه علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره کارل گوستاو یونگ 

کارل گوستاو یونگ متولد ۱۸۷۵ و درگذشته ۱۹۶۱ فیلسوف و روانپزشک اهل سوئیس بود که با فعالیتش در روانشناسی و ارائه نظریاتی با عنوان روان‌شناسی تحلیلی شناخته می‌شود. بسیاری از اصطلاحات روان‌شناسی مثل ناخودآگاه جمعی، سایه‌ها، پرسونا، عقده‌ها، آنیما و آنیموس، درونگرایی و برونگرایی از ابداعات یونگ است. خیلی ها معتقدند که هرچه فروید ناگفته گذاشته، یونگ تکمیل نموده است. کارل گوستاو یونگ در سال ۱۹۶۱ درگذشت.

بخشی از کتاب سمینار یونگ درباره زرتشت نیچه

«یونگ نیچه را کسی می‌دانست که به کشف ناخودآگاه در قرن نوزدهم کمک فراوان کرد و استثنایی بود بر این ادعای فروید که می‌گفت فلاسفه تنها به بخش ذهنی و عقلانی زندگی توجه دارند. ولی فروید، حتی وقتی حس کرد نیچه در برخی موارد از او پیشی گرفته، تمایلی به خواندن زرتشت نداشت، زیرا می‌ترسید بیش از حد تحت‌تاثیر عقاید او که به جای تکیه بر کار بالینی تجربی، صرفا نظری و گمان‌پردازانه بود، قرار گیرد. یونگ، در مقابل، همیشه از کشف پیشی‌جویان و پیش‌کسوتان در هر رشته شاد می‌شد: گویی آنان تاکیدی بودند بر عقاید کهن‌نمونه‌ای او.» 


معرفی نویسنده
عکس کارل گوستاو  یونگ
کارل گوستاو یونگ

کارل یونگ، با نام کامل کارل گوستاو یونگ (زاده‌ی ۲۶ جولای ۱۸۷۵، کسویل، سوئیس – درگذشته در ۶ ژوئن ۱۹۶۱، کوسناخت، سوئیس)، روان‌شناس و روان‌پزشک سوئیسی بود که روان‌شناسی تحلیلی را پایه‌گذاری کرد. یونگ مفاهیم شخصیت برونگرا و درونگرا، کهن‌الگوها و ناخودآگاه جمعی را نیز مطرح کرد و توسعه داد. آثار یونگ در عرصه‌های روان‌پزشکی، مطالعات دینی، ادبیات و زمینه‌های مرتبط با آن‌ها، در سراسر جهان تأثیرگذار بوده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۱۹ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۶۱۹ صفحه

قیمت:
۲۱۷,۰۰۰
تومان