دانلود و خرید کتاب کلیله و دمنه ابوالمعالی نصرالله منشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیله و دمنه اثر ابوالمعالی نصرالله منشی

کتاب کلیله و دمنه

معرفی کتاب کلیله و دمنه

کتاب کلیله و دمنه شاهکار ادبیات کلاسیک ایران نوشتهٔ ابوالمعالی نصرالله منشی با تصحیح و توضیح مجتبی مینوی تهرانی و به کوشش هادی اکبرزاده توسط انتشارات روزنه منتشر شده است.


نشر روزنه با دریافت مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۷۵ آغاز به فعالیت کرده است. هدف نشر روزنه در کنار ترویج فرهنگ کتابخوانی، افزایش آگاهی عمومی جامعه در حوزه مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. با این وجود در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برای تمام سنین، نشر روزنه در طول بیش از دو دهه فعالیت خود، بالغ بر ۱۰۰۰ عنوان کتاب با موضوعات گوناگون منتشر کرده است. بسیاری از این آثار از جمله ترجمه مجموعه داستان‌های یاران حلقه با استقبال بالای مخاطبان همراه بوده است. یکی دیگر از مجموعه‌های درخور این نشر، مجموعه آثار شهید بهشتی است که بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید آیت‌الله دکتر بهشتی گردآوری کرده است.

درباره کتاب کلیله و دمنه

کلیله‌ودمنه، مجموعه‌ای از حکایت‌هایی است از زبان حیوانات که اصل آن به زبانِ سانسکریت بود و برزویۀ طبیب در زمان انوشیروان ساسانی آن را از هندوستان به ایران آورد و به زبان پهلوی ترجمه کرد. در قرن دوم هجری عبداللّه بن مقفّع آن را از پهلوی به عربی درآورد و در اوایل قرن ششم هجری ابوالمعالی نصراللّه منشی آن را از عربی به فارسی برگرداند که از همۀ ترجمه‌ها مشهورتر و بلیغ‌تر است.

بی‌گمان منقّح‌ترین و انتقادی‌ترین تصحیح و تعلیقات از ترجمۀ کلیله‌ودمنۀ ابوالمعالی نصراللّه منشی از آنِ زنده‌یاد استاد مجتبی مینوی است.

در این چاپ کوشیده شده است علاوه‌‌بر تعلیقات استاد مینوی، با افزودن حواشی و توضیحاتی دیگر، دریافتِ معنایِ متن با سهولت بیشتر و منطبق با یافته‌های مطالعاتی که از زمان استاد مینوی به بعد در اختیار بوده است، فراهم شود.

خواندن کتاب کلیله و دمنه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران و پژوهشگران حوزهٔ زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هادی اکبرزاده

هادی اکبرزاده، استاد، شارح، مصحّح و ناقد ایرانی است که آثار متعدّدی را در حوزۀ زبان و ادبیات فارسی منتشر کرده است. از اکبرزاده در سال ۱۳۹۷ کتاب سیاست‌نامۀ خواجه نظام‌الملک براساس نسخۀ هیوبرت دارک در انتشارات روزنه منتشر شد. او در مقدّمۀ این اثر به دنبال ارائه این مطلب است که خواجه نظام‌الملک توسی اگرنه ارجمندترین، دست‌کم، یکی از برجسته‌ترین نمایندگان جریان سیاست‌نامه‌نویسی و سیاست‌نامۀ او بنیادی‌ترین نوشته در انتقال اندیشۀ سیاسی ایرانشهری به دورۀ اسلامی بوده است. به عبارتی دیگر، در تاریخ اندیشۀ سیاسی و سیاست‌نامه‌نویسی، سیاست‌نامه، اثری بی‌همتا در آیین کشورداری و فرمانروایی است که ایران‌زمین به خود دیده است و از این منظر ادامۀ «خوتای‌نامگ»ها در تداوم بخشیدن به اندیشۀ سیاسیِ ایرانشهری است. او در این چاپ، کوشیده است با آوردن تعلیقات مفصّل و متنی منقّح، دریافتِ معنای متن را برای خوانندگان آسان‌تر نماید.

هادی اکبرزاده در سال ۱۴۰۰ تصحیحی از کتاب بهارستان نورالدین عبدالرحمن جامی در انتشارات روزنه منتشر کرد. او در این اثر تلاش کرده است براساس هفت نسخۀ خطّی، متنی منقّح و پیراسته از بهارستان فراهم آورد. اشاره به برخی از اختلافاتِ نسخ و گزینشِ مواردِ اصحِّ آن در به دست دادنِ متنی منطبق با سبکِ نوشتاریِ جامی و افزودنِ تعلیقاتی مستوفا با هدفِ دریافتِ مناسب‌ترِ مفهومِ متن از اقداماتی است که در تدوین این دفتر به کار رفته است.

اکبرزاده همچنین بر کتاب کلیله‌و دمنه انشای ابوالمعالی نصراللّه منشی (تصحیح و توضیح مجتبی مینوی طهرانی) حواشی و تعلیقاتی افزود که در سال ۱۴۰۲ در ۵۴۲ صفحه از نشر روزنه به بازار آمد. او در این چاپ کوشیده شده است علاوه‌‌بر تعلیقات استاد مینوی، با افزودن حواشی و توضیحاتی دیگر، دریافتِ معنایِ متن با سهولت بیشتر و منطبق با یافته‌های مطالعاتی که از زمان استاد مینوی به بعد در اختیار بوده است، فراهم نماید.

از دیگر آثار او می‌توان به مقالات منتشر شده در نامۀ فرهنگستان، آینۀ میراث، گزارش میراث، جستارهای نوین ادبی، کیهان فرهنگی، پژوهشنامۀ ادبیات تعلیمی و کتاب ماه ادبیات و فلسفه اشاره کرد.

نظرات کاربران

sajjadquote
۱۴۰۲/۰۵/۰۵

اگر پی دی اف نبود حتما میخریدم اما pdf قطعا بدردم نمیخوره ! کاش انتشارات محترم اینو درک کنه ...

مسلم عباسپور
۱۴۰۲/۰۹/۰۵

سلام بسیار خوب و تمیز و آراسته چاپ شده آفرین به ناشر محترم. ممنونم از طاقچه که اگر امکان ایبوپ رو برای این کتاب عالی میذاشت.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۷۶ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۰۰۰
تومان