دانلود و خرید کتاب مکث حسین انتظامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مکث اثر حسین انتظامی

کتاب مکث

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مکث

کتاب مکث؛ درنگی در هشتاد کتاب نوشتهٔ حسین انتظامی است و انتشارات نیستان هنر آن را منتشر کرده است. این کتاب مجموعه‌ای از برداشت‌های حسین انتظامی است در مورد کتاب‌هایی که مطالعه کرده است.

درباره کتاب مکث

دکتر حسین انتظامی، شخصیتی چند وجهی یا به تعبیر قدما، ذی‌فنون است. فوق‌لیسانش را در رشته نفت از دانشگاه صنعتی شریف گرفته است و دکترایش را در رشته مدیریت استراتژیک.

اما مطالعات عمیق و گسترده و تجربیات اجرایی‌اش در حوزه رسانه و مطبوعات، او را در این عرصه صاحب نظر و صاحب نام ساخته است.

و محبوبیتش در میان اصحاب رسانه، هم با هشت دوره متوالی نمایندگی آنان در هیئت نظارت بر مطبوعات و هم زمانی که تصدی مدیریت دولتی را بر عهده داشته موجب شد که نامش در صدر کاندیداهای محبوب اهل سینما برای تصدی مدیریت قرار بگیرد و مدتی مدیریت سازمان سینمایی کشور را بپذیرد.

دکتر حسین انتظامی کتاب‌خوان حرفه‌ای است. کتاب مکث درنگ حسین انتظامی در هشتاد کتاب است. 

صفت کتاب‌خوانی او در کتاب‌ها و مطالعات او نمودی درخشان‌تر دارد. برخی ممکن است به آثار تاریخی علاقه‌مند باشند، بعضی به آثار روان‌شناسی، عده‌ای به رمان، عده‌ای به شعر، عده‌ای به نمایشنامه و فیلم‌نامه، عده‌ای به خاطرات و ...

و روال معمول و متداول این است که هر کدام از این گروه‌ها، مطالعاتشان را در همان حوزه، محدود و منحصر می‌کنند.

اما حوزهٔ مطالعاتی حسین انتظامی، گستره‌ای چشمگیر دارد و برداشتی که او پس از مطالعه هر کتاب می‌نویسد، اشرافش را به آن حوزه هم آشکار می‌سازد.

خواندن کتاب مکث را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ رسانه و کتاب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مکث

«بتازگی ترجمه آخرین کتاب توماس فریدمن، روزنامه نگار مشهور نیویورک تایمز با عنوان «جهان مسطح است» منتشر شده است.

ترجمه این کتاب نسبتا حجیم را آقای احمد عزیزی، قائم مقام اسبق وزارت امور خارجه که دوره بازنشستگی را می‌گذراند بخوبی انجام داده است. جان مایه این کتاب و چه بسا وجه تسمیه آن به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات باز می‌گردد که چگونه این فناوری توانسته است جهان را به سمت یک سطح کردن پیش ببرد و بدین سان قرن‌ها پس از پیروزی کوپرنیک بر آموزه‌های بطلمیوس، دوباره اثبات می‌شود که جهان کروی نیست!

کتاب‌هایی که روزنامه نگاران می‌نویسند در واقع یک گزارش تحقیقی بلند است و از آنجا که ادبیات ژورنالیستی بر آنها سیطره دارد جذاب تر و خواندنی‌ترند زیرا فقط یک روزنامه نگار می‌داند که چگونه خاطرات و ایده‌های بسیار گذرا را دستمایه یک کتاب کند و با اضافه کردن اطلاعات جانبی و داده‌های تحقیقاتی به آنها روح ببخشد.

امروزه تمامی پدیده‌ها متاثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) هستند و حتی اگر با آن تعریف نمی‌شوند لااقل از چنین حامل یا محملی بهره می‌برند. تبعات ناشی از فاوا سبب شده است مناسبات جهانی تغییر کند، سرعت تحولات علمی و فناوری افزایش یابد، نسل جدیدی به وجود آید، بخش خدمات، مولدتر از بخش‌های کشاورزی و صنعت شود، بازارهای تولید و مصرف به هم نزدیک شوند و...

اگرچه همسطح شدن جهان، اغراق آمیز به نظر می‌رسد زیرا شکاف شمال و جنوب صرفا با فناوری پر نمی‌شود اما این نکته مورد اتفاق است که فاوا ظرفیت‌های ناشناخته و جدیدی را فراهم آورده که با درک و دریافت درست آنها می‌توان عقب ماندگی‌های قبلی را جبران کرد. به عبارت دیگر، دوندگان عصر صنعت با هر فاصله‌ای که با یکدیگر داشته‌اند دور جدید مسابقه را از خطی واحد آغاز می‌کنند (درواقع،کرده‌اند) و جلو افتادگی قبلی تعدادی از آنان شاید تنها درحد آمادگی بیشتر برای رقابت جدید رخ بنماید.

مفاهیم نرم از قدرت، امنیت و جنگ نیز اگر نگوییم برخاسته اما لااقل مرتبط با فاوا هستند. در انگاره سنتی قدرت، مفهوم این واژه «وادارکردن کسی به انجام کاری از هر طریق ممکن» است اما در پارادایم جدید که اصطلاحا به آن «نرم» می‌گویند «انجام خود خواسته آن کار» مراد می‌شود و لذا بر جذابیت‌های فرهنگی اجتماعی تاکید می‌شود. جوزف نای، مبدع عبارت «قدرت نرم»‌، مک دونالد، مایکروسافت، هالیوود و هاروارد را از مصادیق چنین قدرتی برای ایالات متحده بر می‌شمارد. او عمدا مثال‌هایی از حوزه‌های مختلف می‌زند تا ذهن خواننده را با منظور خود آشنا سازد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

حجم

۲۳۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
۴۲,۰۰۰
۵۰%
تومان