دانلود و خرید کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور رادنی ترنر ترجمه محمدحسین صبحیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور اثر رادنی ترنر

کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور

معرفی کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور

کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور نوشتهٔ رادنی ترنر و ترجمهٔ محمدحسین صبحیه و رضا فلسفی است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور

کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور ما را با رویکردی گام‌به‌گام، از سطح کلان موضوع به سطح خُرد هدایت می‌نماید. با توجه به گستردگی مطالب، نویسنده صرفاً بر روی موضوعات کلیدی مدیریت پروژه متمرکز شده و از طرح مفاهیمی که اثربخشی آنها اثبات نشده، پرهیز کرده است.

تاکنون در حوزه مدیریت پروژه کتاب‌های متعدد در کشور منتشر شده است، به‌ویژه با گسترش استانداردهای مدیریت پروژه و اقبال جامعه به کتاب‌های تخصصی این رشته، مترجمان و مولفان ایرانی سعی کرده‌اند با رشد توجه جامعه علمی و حرفه‌ای به موضوع مدیریت پروژه آثاری را متناسب با هر دوره منتشر نمایند. هرچند علی‌رغم وجود تعداد زیادی کتاب در این زمینه، همواره جای خالی یک کتاب جامع به ویژه برای دانشجویان، پژوهشگران و همچنین کسانی که علاقه‌مند هستند درک همه جانبه و کاملی از موضوع مدیریت پروژه داشته باشند احساس شده است. انتخاب کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور که می‌تواند هم کتاب درسی دانشگاهی باشد و هم می‌تواند مورد استفاده مدیران و کارشناسان سازمان‌های پروژه محور قرار گیرد در همین راستا صورت گرفته است.

در کتاب حاضر چهار بخش اصلی مشتمل بر ۱۸ فصل در نظر گرفته شده است. در بخش اول، با بستر تعریف پروژه‌ها و چگونگی تحقق تحول استراتژیک از طریق پروژه‌ها و همچنین نحوه پیوند استراتژی پروژه به استراتژی سازمان آشنا می‌شویم؛ درک بستر پروژه‌ها ما را قادر می‌سازد تا نحوه قضاوت در خصوص موفقیت پروژه‌ها در سازمان و عوامل موفقیت پروژه‌ها را دریابیم. در بخش دوم، حاکمیت پروژه‌ها و مدیریت مبتنی بر پروژه را تشریح و به معرفی حاکمیت، ساختار آن و نقش‌های مربوط پرداخته می‌شود. این کتاب برخلاف تفکر سنتی مدیریت پروژه که بحث حمایت سازمانی از پروژه را مدنظر داشت و در تطابق با سبک مدرن امروزی، دیدگاه حاکمیتی را مورد توجه قرار داده است. در همین راستا، مدیریت طرح‌ها و پورتفولیوها و نقش دفتر پشتیبان پروژه بحث و بررسی شده و نحوه توسعه قابلیت‌های مدیریت پروژه سازمانی و شایستگی‌های فردی تبیین می‌شود. در واقع، نویسنده اثر تا اینجا تلاش داشته است تا ارتباط پروژه با سازمان را به خواننده تفهیم کند و از این پس به سطوح خردتر موضوع یعنی نحوه مدیریت تک پروژه وارد می‌شود. چنانچه در بخش سوم کتاب، مدیریت کارکردهای هفت‌گانهٔ مدیریت پروژه شامل مدیریت محدوده، سازمان پروژه، مشارکت و ارتباطات با ذی‌نفعان و مدیریت کیفیت، هزینه و زمان و مدیریت ریسک موجود در ذات پروژه‌ها شرح داده می‌شود و در بخش چهارم و پایانی کتاب نیز فرایند مدیریت را تشریح می‌کند که مشتمل بر فرایندهای شروع، اجرا و کنترل و در نهایت اختتام می‌باشد.

خواندن کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ مدیریت و کسب‌وکار و همهٔ مدیران شرکت‌ها و استارتاپ‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رادنی ترنر

 پروفسور رادنی ترنر، فوق دکترای مدیریت موثر پروژه از دانشگاه آکسفورد و نویسنده ۱۴ کتاب مشهور در حوزه مدیریت پروژه است. ایشان دارای قریب به ۱۰ سال سابقه اجرایی در پروژه ها به‌عنوان مشاور مدیریت و مدیریت پروژه است. پروفسور ترنر به‌مدت ۳ سال رئیس انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه IPMA و به‌مدت ۱۷ سال رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن مدیریت پروژه بریتانیا بوده است. ارائه صدها مقاله و سخنرانی در کنفرانس‌های بین‌المللی مدیریت پروژه از جمله کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه در ایران و همچنین تدریس به عنوان استاد مدیریت پروژه در برخی از دانشگاه‌های معتبر دنیا نظیر دانشکدهٔ مدیریت لیل فرانسه، لیمریک، جورج واشنگتن، ادوکاتیس زوریخ و ... از جمله فعالیت‌های وی است.

بخشی از کتاب راهنمای جامع مدیریت پروژه محور

«فرایند برنامه‌ریزی کسب وکار، ممکن است به شناسایی چندین پروژه بالقوه منجر شود. معمولاً منابع کافی (مالی، نیروی انسانی و مواد) برای سرمایه‌گذاری در همهٔ آن‌ها وجود ندارد، بنابراین سازمان باید پروژه‌هایی را در اولویت قرار دهد که بیشترین منفعت را به‌دست می دهند. در فصل ۵، هنگام توضیح مدیریت پورتفولیو، درباره این مطلب بحث خواهم کرد که برای ارزیابی ارزش و همچنین انتخاب آن‌ها چندین تکنیک وجود دارد. در اینجا قصد ندارم به شرح مفصل این تکنیک‌ها بپردازم. این موضوع بیشتر به کتاب‌های ارزیابی و تأمین مالی پروژه مربوط است.

آنچه را می‌خواهم بر آن تأکید کنم، فرایندهای ارزیابی است که در چند مرحله از چرخه حیات پروژه با افزایش دقت اطلاعات تکرار می‌شود. در بخش ۱-۲ بیان کردم که در پایان مرحلهٔ مفهومی، دقت برآورد ممکن است ۵۰%± باشد که طیف وسیعی را برای برآورد ارزش محتمل پروژه (نسبت منفعت به هزینه) به‌دست می‌دهد؛ یا عکس بازگشت بالقوه (تقسیم هزینه بر منفعت) باشد. این‌ها روش‌های بسیار خامی برای ارزیابی سرمایه‌گذاری است (ولی همان‌طور که گفتم، قصد ندارم به بیان روش‌های پیچیده‌تر بپردازم)، اما بر اساس ارزیابی در مرحله مفهومی، مقدار کمی از منابع به مطالعات امکان‌سنجی اختصاص می‌یابد. در پایان امکان‌سنجی، فرایند ارزیابی تکرار می‌شود؛ ولی اکنون دقت برآوردهای هزینه و منفعت نوعاً ۲۰%± است که طیف محدودتری برای برآوردهای ارزش پروژه فراهم می‌کند. اگر پروژه هنوز ارزشمند به نظر بیاید، مقدار منابع بیشتری به طراحی اختصاص می‌یابد. در پایان طراحی، برآوردها نوعاً بادقت ۱۰% خواهند بود که طیف مقبولی برای برآورد ارزش به‌دست می‌دهد و سازمان می‌تواند برای اجرای پروژه متعهد شود. برای یک سازمان با تعداد زیادی از پروژه‌های پیشنهادی در این مرحله، پروژه ممکن است در ارزیابی پورتفولیو قرار گیرد (فصل ۵). بنابراین، یک پروژه نه‌تنها جداگانه ارزیابی می‌شود، بلکه با پروژه‌های پیشنهادی دیگر در پورتفولیو نیز مقایسه و ارزیابی می‌شود. برای اجرا بهترین پروژه‌ها انتخاب می‌شوند (البته در فصل ۵ درباره معنای «بهترین» بحث خواهیم کرد). مقاطع بازبینی پروژه با نام‌های مختلفی همچون بازبینی در درگاه‌های مرحله، عوارضی‌ها و دروازه‌ها بیان شده‌اند. این‌ها نقاط تصمیم‌گیری درباره ادامه یا ادامه ندادن یا برگشت هستند. بر اساس این ارزیابی، شما یا:

۱. به مرحله بعد جلو می‌روید؛

۲. پروژه‌ها را لغو می‌کنید؛

۳. مرحله قبل را تکرار می‌کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۲۸ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
تومان