دانلود و خرید کتاب عشق ویرانگر براد جانسون ترجمه محسن صدوق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق ویرانگر  اثر براد جانسون

کتاب عشق ویرانگر

معرفی کتاب عشق ویرانگر

کتاب عشق ویرانگر؛ رفتار با شخصیت مشکل‌دار شریک عشقی شما نوشتهٔ براد جانسون و کلی موری و ترجمهٔ محسن صدوق و ویراستهٔ ندا رشیدی و آزاده فرزادفر است و انتشارات کتیبه پارسی آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب به خودتان می‌گویید ای کاش یک سال قبل این کتاب را خوانده بودم!

درباره کتاب عشق ویرانگر

جملات روشنگر کتاب عشق ویرانگر برای اصلاح روابط و شناسایی علت رفتارهای زوجین، باید در گوشهٔ ذهن هر فردی حک شود. این کتاب راهکاری موثر برای تمام اقشار جامعه است از جمله:

۱- همسران: آگاهی از روابط بین فردی و شیوه‌های رویارویی با بُعدهای ناشناختهٔ شریک زندگی و عمل به راهکارهای ارائه شده در انتهای هر فصل، به‌عنوان روش‌های تعدیل رفتارهای غلط و تقویت و تشویق رفتارهای مثبت.

۲- نامزدها: آشنایی با تیپ‌های متفاوت شخصیت، تشخیص زودتر در اوایل خواستگاری و اجتناب از ورود به روابط غلط و خطرناک.

۳- افراد مطلقه: کسانی که در گذشته نوعی از جدایی را تجربه کرده‌اند و حال برای ورود به رابطهٔ بعدی دچار ترس، دودلی و نوعی وسواس شده‌اند. به این گروه هم کمک می‌کند تا ابتدا نوع شریک سابق خود را مشخص و شناسایی کنند و بعد با دانستن اینکه «چگونه به فرد دارای این تیپ شخصیت علاقه‌مند شدم؟»، به علت کشش به سمت این نوع شخصیت پی ببرند و با استفاده از راهکارها، سعی در اجتناب از شخصیت مشکل‌دار کنند و با مطالعهٔ انواع شخصیت‌های آسیب‌زا با دید بازتری این‌بار، شخص مناسب و در شأن خود را برگزینند.

۴- افراد علاقه‌مند به شناسایی شخصیت خود: با مطالعهٔ این کتاب شما پی می‌برید که اگر همیشه متمایل به یک تیپ خاص نامبرده و مبسوط در این کتاب می‌شوید، شما در زندگی خانوادگی و گذشتهٔ خود چه نوع تربیت و چگونه والدینی داشتید که همیشه به سمت این نوع فرد مشکل‌دار، مثل آهن‌ربا کشیده می‌شوید. در اینجا راهکارهای ارائه شده کمک می‌کند تا خود را از بند کلیشهٔ غلط برهانید.

ممکن است شما (یا حتی همسر یا نامزدتان) جزء گروه‌های دارای شخصیت مشکل‌دار به معنای مطلق و کامل کلمه نباشید، اما رگه‌هایی از یک یا دو یا چند مدل از شخصیت‌های موجود در این کتاب را در خود داشته باشید و در نهایت با ناباوری خواهید دید که چه عواملی در شکل‌گیری این مدل شخصیت در شما نقش داشته است، خود را بهتر از پیش خواهید شناخت و برای اصلاح وضعیت روابط خود به تکاپو و تلاش خواهید پرداخت.

۵- تربیت فرزند: برای والدینی که در حال تربیت فرزند هستند، نکات ریز و در لفافه‌ای بیان شده که اگر با ذهن تیزبین خود نگاهی به شکل‌گیری شخصیت مشکل‌دار بیندازند، خواهند فهمید که با روش تربیتی که در پیش گرفته‌اند ممکن است در آینده، شالودهٔ رفتار کودکی را پی بریزند که با نوعی رفتار مشکل‌دار عجین شده است.

۶- قشر روان‌شناسان، جامعه‌شناسان، دانشجویان و تمام کسانی که هر کتاب نخوانده در گلزار علم و دانش را حریص و خواستارند.

برخی از جملاتی که در تمجید این کتاب گفته شده است:

یک کتاب ضروری برای هرکسی که روابط سالم می خواهد و کتابی که برای کتابخانه هر پزشکی لازم است... با جزئیات دقیق، پیچیده و نکته‌سنج، و در عین حال برای خواندن روان.

دکترمری گویین دن

ریاست مرکز مشاوره وخدمات انسانی

دانشگاه جان هاپکینز

یک منبع بسیار باارزش برای کسانی که در رابطه با افراد مبتلا به بیماری شخصیتی به سرمی برند... وسیله‌ای عالی برای پزشکان، اعضای خانواده، دوستان، همسران، شریک‌های عشقی یا افرادی که بیماری شخصیتی دارند.

دکتر پاتریشیا واتسون

متخصص آموزش ارشد

خواندن کتاب عشق ویرانگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که قصد ازدواج دارند یا با همسرشان به مشکل برخورده‌اند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عشق ویرانگر

«سناریوها اغلب شبیه هم هستند؛ دختر، پسر را ملاقات می‌کند (یا برعکس). پسر، باهوش، افسون‌گر و حتی شاید جذاب به نظر برسد. دختر، عاشق می‌شود! همچنان که رابطه پیش می‌رود، مشکلات شخصیتی جدی پسر آشکار می‌شود. دختر جلوهٔ روشن‌تر و طولانی‌تری از رفتارها و عادت‌هایی را می‌بیند که ابتدا به آن توجه نکرده است:

ـ به نظر می‌رسد پسر دائما به توجه او نیاز دارد. دختر احساس می‌کند در تنگنا قرار گرفته است.

ـ به نظر می‌رسد پسر به‌طور فزاینده‌ای احساس تملک می‌کند و شکاک است.

ـ او منزوی است و به اجتماعی شدن علاقه‌ای ندارد.

ـ استثمارگر و تصنعی است.

ـ همواره انتظار متارکه دارد.

ـ شخصیتش جدی است و با شوخی مشکل دارد.

دختر بیش از هر زمان دیگری ناامید می‌شود و احساس ناامنی می‌کند، حتی احساس می‌کند به سمت دیوانگی کشیده می‌شود. چگونه تابه‌حال متوجه این علایم نشده؟ این پسر سروکله‌اش از کجا پیدا شد؟ چرا از ابتدا عاشق این شخص شد؟ چرا دائماً سروکارش با افراد عجیب و غریب می‌افتد؟ آیا این آقا متوجه است که رفتار غیرعادی‌اش چگونه بر دیگران تاثیر می‌گذارد؟ آیا می‌تواند تغییر کند و مهم‌تر اینکه آیا می‌خواهد تغییر کند؟

اگر این سناریو برای شما آشناست، اگر با فردی قرار می‌گذارید یا زندگی می‌کنید که رفتار روزمره‌اش (رفتاری که به نظر خودش کاملاً عادی است) باعث ناراحتی شما می‌شود، احتمالاً با یک فرد مبتلا به ناهنجاری شخصیتی سروکار دارید (که به اختصار PDP نامیده می‌شود). علاوه‌بر اینها احتمالاً یک سابقهٔ بایگانی شده از درگیری با شریک‌های عشقی‌ای دارید که منزوی، عجیب و غریب، خطرناک یا بسیار سمج بوده‌اند. وقتی به عقب نگاه می‌کنید ممکن است که برخی شباهت‌های هشداردهنده را در این معشوقه‌ها ببینید و تعجب کنید که چه عاملی در شما سبب شده که باز هم دنبال این‌جور افراد بروید.

در بخش ۳ ما علت درگیر شدن با فرد مبتلا به ناهنجاری شخصیتی را بررسی می‌کنیم. اکنون می‌پردازیم به اینکه فرد مبتلا به ناهنجاری شخصیتی مشخصه‌های شخصیتی‌ای دارد که تقریباً همیشه عجیب، دشوار و نیازمند مراقبت زیاد است و برای یک عشق پایدار و واقعی، مهلک است. در صورت امکان توصیه می‌کنیم که زودتر فرد مبتلا به ناهنجاری شخصیتی را تشخیص دهید و از او به عنوان شریک عشقی بالقوه اجتناب کنید.»

نظرات کاربران

Aesculapius_99
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

به پیشنهاد یکی از دوستان این کتابو خوندم 👍🏾. با انواع اختلال شخصیت آشنا میشین، بدون این که توضیحات روانشناسانه و علمی بده و این یعنی مخاطب عامی که از روانشناسی هیچی بلد نیست هم میتونه راحت مطالب رو متوجه بشه. فقط

- بیشتر
کاربر ۴۶۴۲۶۹۴
۱۴۰۲/۱۰/۲۲

خوبه که ویژگی های هر تیپ شخصیتی رو میگه اما اینقدر تکرار های بی مورد و اضافه گویی مکرر داره که آدم خسته میشه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

حجم

۳۰۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان