دانلود و خرید کتاب هنر عشق ورزیدن اریک فروم ترجمه پوری سلطانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر عشق ورزیدن  اثر اریک فروم

کتاب هنر عشق ورزیدن

نویسنده:اریک فروم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هنر عشق ورزیدن

   کتاب هنر عشق ورزیدن نوشتهٔ اریک فروم و ترجمهٔ پوری سلطانی است. انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب نقد نظریات فروید و سخن گفتن از عشق و معنا.

درباره کتاب هنر عشق ورزیدن

نام اریک فروم در متون دانشگاهی روان‌شناسی علمی کم‌تر دیده می‌شود و این وجه از آثارش، دست‌کم در حوزه‌ی روان‌شناسی، آن‌چنان پررنگ نبوده است که نویسندگانِ این متون را وادار کند تا او را در کنار سایر روان‌تحلیل‌گران منتقد فروید که بر آزادی و اخلاق و وجوه معنوی انسان تأکید می‌کنند، قرار دهند. با این حال اهمیت فروم در جایی خارج از متون دانشگاهی، یعنی در قلب مردم و مخاطبان آثارش تعریف می‌شود. او هم مثل «ویکتور فرانکل»، علیه فروید شورید و کتابی نوشت که ریشه‌هایش در اعماق روان‌تحلیل‌گری است و سرشاخه‌هایش در قلب و ذهن مردم.کتاب هنر عشق ورزیدن یک دهه بعداز جنگ جهانی دوم منتشر شد و از آن زمان تا کنون، بسیار خوانده شده است. فروم در این کتاب تلاش کرده است عشق را از مفهومی بسیار دور از دسترس و مبهم، به مفهومی قابل توصیف و قابل آموزش، درست مثل یک هنر تبدیل کند. او عشق را «یگانه پاسخ کافی و عاقلانه به مسأله‌ی هستی انسان» می‌داند و بعد از تشریح وجوه نظری آن، روش‌ها و نکات بسیار مهمی برای تمرین عشق ورزیدن ارائه می‌دهد.

مطالعه‌ٔ این کتاب برای کسی که انتظار دارد به دستور‌العمل ساده‌ای در راستای هنر عشق ورزیدن دست یابد، تجربه‌ی ناامید کننده‌ای خواهد بود. به عکس، در این کتاب نشان داده خواهد شد که عشق، احساسی نیست که هر کس ـ فارغ از میزان بلوغ و پختگی خود ـ به‌سادگی به آن دست یابد. هدف این است که خواننده با مطالعه‌ی این کتاب متقاعد شود در صورتی که جهت تکامل تمامی ابعاد شخصیتی خود با جدیت تلاش نکند و خود را به سطح و موقعیت سازنده‌ای نرساند، همه‌ی تلاش‌هایش برای دستیابی به عشق محکوم به شکست خواهد بود.

خواندن کتاب هنر عشق ورزیدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ روان‌کاوی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اریک فروم

اریش فروم (اریک فروم) در ۲۳ مارس ۱۹۰۰ به دنیا آمد. او روان‌کاو و جامعه‌شناس آمریکایی - آلمانی‌تبار، روان‌شناس اجتماعی در مکتب فرانکفورت و همچنین یک سوسیال‌دموکرات و از برجسته‌ترین فیلسوفان مکتب اومانیستی است. فروم در آثارش کوشید تا ارتباط میان روان‌شناسی و جامعه را شرح دهد. او معتقد بود که با به‌کاربستن اصول روانکاوی به‌عنوان علاج مشکلات و بیماری‌های فرهنگیِ انسان، راهی به‌سوی تحقق یک «جامعهٔ معقول» و متعادل از لحاظ روانی خواهیم یافت. بعضی از مشهورترین کتاب‌های این نویسنده عبارتند از «سرشت راستین انسان»، «هنر عشق‌ورزیدن»، «گریز از آزادی»، «روانکاوی و دین»، «انسان برای خویشتن»، «پژوهشی در روان‌شناسی اخلاق»، «هنر بودن»، «انقلاب امید: در ریشه‌های عوامل غیراومانیستی و اومانیستی جامعه صنعتی». اریک فروم در ۱۸ مارس ۱۹۸۰ درگذشت.

بخشی از کتاب هنر عشق ورزیدن

«اکنون که هنر عشق را از جنبۀ نظری بررسی کردیم، با مسئله‌ای به مراتب مشکل‌تر روبه‌رو می‌شویم و آن تمرین هنر عشق است. آیا ممکن است هنری بیاموزیم، بی‌آنکه در آن تمرین کرده باشیم؟

این حقیقت مسئله را دشوارتر می‌کند که مردم و نیز بسیاری خوانندگان این کتاب، انتظار دارند مانند آنچه در کتاب‌های «خودآموز» آمده است، نسخه یا راهنمایی برای عشق‌ورزیدن در اختیار آنان گذاشته شود. متأسفم که بگویم هرکس فصل آخر را با این نیت بخواند، بسیار نومید خواهد شد. عشق احساسی شخصی است که هرکس فقط خودش آن را می‌تواند درک کند. درواقع، کمتر کسی یافت می‌شود که لااقل در کودکی یا جوانی یا بزرگ‌سالی، عشق یا دست‌کم مقدمات آن را احساس نکرده باشد. بحث درمورد تمرین عشق به ما یاری می‌دهد تا دربارۀ هنر عشق‌ورزیدن و روش بررسی آن و تمرین این مقدمات و روش‌ها گفت‌وگو کنیم. قدم‌هایی را که برای رسیدن به این هدف برداشته می‌شود، باید فقط خود شخص بردارد. به این دلیل، ما از بحث دربارۀ قدم قطعی معذوریم. باوجوداین، گمان می‌کنم بحث دربارۀ روش‌های تمرین عشق‌ورزیدن برای آموختن این هنر سودمند باشد؛ به خصوص برای کسانی که توقع ندارند در این کتاب «نسخه» ای به آنان ارائه شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۱۷۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان