دانلود و خرید کتاب عاشقانه‌های مصر باستان علی عبداللهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عاشقانه‌های مصر باستان اثر علی عبداللهی

کتاب عاشقانه‌های مصر باستان

انتشارات:نشر مشکی
امتیاز:
۳.۲از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عاشقانه‌های مصر باستان

«عاشقانه‌های مصر باستان» به گردآوری و برگردان علی عبداللهی(-۱۳۴۷)، است. ترانه‌های عاشقانه‌ی مصری در فاصله‌ی زمانی ۱۳۰۰ تا ۱۱۰۰ قبل از میلاد و بر پاپیروس‌ها و سفال‌ها نوشته شده‌اند. زبانی را که این اشعار بدان نگاشته شده زبان «مصری نو» می‌گویند. «مصری نو» یکی از زبان‌هایی است که در حدود سال‌های ۱۳۵۰ پیش از میلاد به زبان کتابت آن دوره ارتقاء یافت. این اشعار، ناب‌ترین تجلی سخنوری و بیان شاعرانه‌ای هستند که ما از آن سرزمین سراغ داریم و قالب آزاد و بسیار فردیت یافته‌ای دارند. یکی از ویژگی‌های اصلی و چشم‌گیر آن‌ها عشق به حیوانات، گیاهان و درختان و توصیف باغ‌ها و آب‌گیرهاست که در آن‌ها به وفور یافت می‌شود. دختر و پسر عاشق، گویی در باغ عدن مأوا دارند، اما همین بهشت هم عاری از خصم و خطر نیست. تازگی و نابی احساس‌ها و دریافته‌های عاشقان، زبان تصویرها و صور خیال و تخیّل شگفت این شعرها، پس از هزاره‌ها هنوز سر مویی از طراوت خود را از دست نداده و در عین حال نیازمند هیچ تفسیری نیستند. در یکی از سروده‌های این کتاب می‌خوانیم: آه، کاش به شتاب سراغ محبوب‌ات بیایی به شتاب چاپارِ شاهی که می‌داند قلب سرورش، چشم به‌راه پیغام اوست و مشتاق شنیدن‌اش. مهترِ اصطبل‌بان بر اسب‌ها افسار می‌زند اسب‌های بی‌شمار، بهر وی در استراحت‌گاه است و گردونه‌ در جای همیشگی‌اش آماده به حرکت او را نباید که در میان راه بیاساید و درنگ کند. اما، هم بدان‌گاه که به خانه‌ی محبوب فرود آید قلب‌اش از شوق هلهله خواهد کرد.

نظرات کاربران

shfame
۱۳۹۷/۱۱/۲۶

خیلی کتاب جالبی بنظر میاد و من کتاب رو می خرم ولی لطفا در قسمت نمونه از متن کتاب هم قرار بدید چون نمونه فقط پیشگفتار بود که هر چند جالب بود ولی بخش هایی از خود کتاب هم به

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
نیمی از گیسوان‌ام را بافته‌ام امّا دلم در هوای عشق تو می‌تپد می‌خواهم به شتاب تمام‌اش کنم و تو را بجویم! امّا بهتر است بگذرم از آراستن موهایم دست می‌شویم از آن؛ موهای بافته‌ام را باز می‌کنم و به چشم بر هم زدنی مهیای رفتن می‌شوم!
علی باقریان
آه، ای شب، از آن‌دم که بانوی سرورم نزد من آمد، از آنِ من باش تا ابد!
علی باقریان
مرا شنیدن صدای تو چون شرابی شیرین است، کزان زنده می‌شوم، هنگامی که می‌شنوم‌اش. اگر بتوانم بر تو نظر دوزم و تماشایت کنم نیم نگاهی مرا هزار مرتبه خوش‌تر، از آب و نان!
زن
عشق تو در تن و جانم رخنه کرده چون نمک که در آب می‌آمیزد، چون مهرگیاه، که به زرین آغشته شود. به تماشای دلدارت بشتاب چون اسبی جنگ‌آور که به میدان کارزار می‌شتابد.
زن

حجم

۲۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۲۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان