دانلود و خرید کتاب آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟ جوزف نای ترجمه ایوب فرخنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟ اثر جوزف نای

کتاب آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟

معرفی کتاب آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟

«آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟» نوشته جوزف نای(-۱۹۳۷)، متخصص علوم سیاسی است. شاید ایالات متحده آمریکا در حال افول و نابودی کامل نباشد، اما با قدرت‌گرفتن کشورهای دیگر دوران تسلط فراگیر این کشور به پایان می‌رسد. این تجربه‌ایست که پیش از این نیز در دوران معاصر روی داده است. بریتانیا در سده هفدهم توانست از هلند پیشی بگیرد. همچنین در سده نونزدهم، با قدرت گرفتن آلمان، ژاپن و آمریکا، بریتانیا مجبور به عقب‌نشینی شد. ازسویی ممکن است هیچ کشوری به تنهایی نتواند از آمریکا پیشی بگیرد. اما اتحاد کشورها ممکن است بتواند از قدرت آمریکا در سیاست‌گذاری‌های یک سویه در جهان پایان بدهد. اما چه گزینه‌هایی برای این جایگزینی مطرح است؟ این کتاب می‌کوشد به این پرسش پاسخ دهد. در بریده‌ای از این کتاب می‌خوانیم: «ابتدا باید منظور خود را از عبارت «قرن آمریکایی» روشن کنیم. چه زمانی این دوره آغاز شد؟ زمانی که ایالات‌متحده به بزرگ‌ترین قدرت صنعتی دنیا تبدیل شد می‌تواند مبدا احتمالی پایان قرن نوزدهم شمرده شود. با آغاز قرن بیستم، این کشور تقریبا یک چهارم اقتصاد جهانی را در دست داشت. این وضعیت در آستانه جنگ جهانی دوم همچنان پایدار بود. از آنجا که این جنگ، هم‌زمان با تقویت اقتصاد آمریکا، تمام اقتصاد‌های برتر در آن زمان را نابود کرد، بلافاصله پس از جنگ اقتصاد ایالات‌متحده مبدل به نیمی از اقتصاد جهان شد. همچنان که دیگر اقتصادها، به کمک سیاست‌های ایالات‌متحده، تا حدودی احیا شده و گام در مسیر رشد گذاشتند، تدریجا سهم غیرطبیعی ایالات‌متحده از اقتصاد جهانی به همان میزان یک چهارمی پیش از جنگ بازگشت که تا پایان قرن بیستم همین وضعیت پابرجا ماند. این «بازگشت به وضع طبیعی» طی دوره ۱۹۴۵ تا ۱۹۷۰ به معنای تنزل سهم ایالات‌متحده در اقتصاد جهانی بود و منجر به ارائه پیش‌بینی‌هایی مبنی بر افول ایالات‌متحده شد.»
دیروز و امروز یک ملت: واکاوی تحولات ترکیه از ۱۹۸۹ تا امروز
کرم اکتم
ماکس وبر و جامعه‌شناسی اقتصادی
ریچارد سوئدبرگ
خانه دیکتاتور، کاخ یا گور
غسان شربل
اقتصاد به روایت دیگر
موسی غنی‌نژاد
شاهد جنگ و اقتصاد: خاطرات یک مدیر اقتصادی بانک مرکزی در دوران جنگ ایران و عراق
محمدرضا قسیمی
بزرگان مکتب اتریش
رندال جی. هولکام
بحران بی‌پایان: چگونه سرمایه‌ی مالی- انحصاری جهان را از آمریکا تا چین به رکود و آشوب می‌کشاند
جان بلامی‌فاستر
نظم و زوال سیاسی
فرانسیس فوکویاما
کاربرد نظریه‌های روابط بین‌الملل: سیاست بین‌الملل در عرصه تئوری و عمل
عبدالعلی قوام
خاستگاه سرمایه داری از چشم اندازی گسترده تر
الن میک سینزوود
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
کره‌ی جنوبی؛ ژنرال توسعه
جواد قربانی آتانی
مبانی سرمایه‌داری
دیوید کوتس
اقتصاد و دولت در ایران
موسی غنی‌نژاد
پیش‌‌رفتن با جمع: تجربه اقتصاد توده‌ای در آمریکای لاتین
آلبرت هیرشمن
چرا اقتصاد فرو می‌ریزد؟: به سوی نظریه‌ای عمومی درباره علت افول اقتصادی کشورها
جوزف استیگلیتز
قدرت و بازار: دولت و اقتصاد
مورای ان. روتبارد
چین چگونه سرمایه‌داری شد؟
رونالد کوز
بازار آری، کاپیتالیسم نه: آنارشیسم فردگرا در برابر مدیران، نابرابری‌ها، قدرت شرکت‌‌ها و فقر ساختاری
گری چارتیه
مالزی؛ مردی سرکش در زمانه‌‌ی آشوب
جواد قربانی آتانی

نظرات کاربران

محمدصالح عبداللهی کرمانی
۱۳۹۵/۰۸/۰۷

خیلی مسخرس ! نسخه چاپی 10 تومن نسخه گوشی 7 تومن !

اصغر سبیل
۱۴۰۱/۰۲/۳۰

نه داش تازه قراره شروع بشه!!!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
شورای ملی اطلاعات آمریکا، که ارزیابی‌هایی را در اختیار رییس‌جمهور آمریکا قرار می‌دهد، اخیرا گزارشی درباره سال ۲۰۳۰ منتشر کرده که در آن پیش‌بینی شده است که ایالات‌متحده قدرتمندترین کشور در جهان خواهد بود، اما «هژمونی» ای در کار نخواهد بود. جهان تک‌قطبی پایان یافته است، و ایالات‌متحده قدرت گذشته را نخواهد داشت.[ ۵ ]اما درجه‌ای از افول نسبی به معنای پایان عصر آمریکایی نخواهد بود.
yusef_rashidy
پس از تخریب دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی (که عمدتا به دلایل داخلی بود) در سال ۱۹۹۱، آمریکا به تنها ابرقدرت جهان تبدیل شد. گرچه کاربرد اصطلاح جهان «تک‌قطبی» مایه تاسف است، اما نظریه‌پردازان روابط بین‌الملل این دوره را به این نام خواندند.
کاربر ۴۵۲۴۷۳۶
مایکل لیند اخیرا عنوان کرده است: در سال ۱۹۱۴، قرن آمریکایی آغاز گشت.[ و ]در این سال[ ۲۰۱۴ ]قرن آمریکایی به پایان رسید. سیاست خارجی آمریکا رو به افول است، اقتصاد آمریکا به خوبی عمل نمی‌کند، و دموکراسی آمریکایی شکست خورده است.
ali kasmaei
جایگاه کانونی ایالات‌متحده در موازنه قدرت و رهبری آمریکا در ایجاد منافع مشترک استمرار خواهد یافت
هادی
عقل جمعی همواره بر این باور بوده است که چیرگی با حکومتی است که قدرت نظامی بیشتری دارد، اما در عصر اطلاعات، پیروزی با دولتی (یا نهادهای غیردولتی‌ای) است که بهترین روایت را بازگو کند.
هادی
اگر اقتصاد ایالات‌متحده در هم بشکند، علاوه بر قدرت نرم، قدرت سخت خود را نیز از دست خواهد داد. و حتی اگر آمریکا همچنان امکان حفظ منابع ارتش، اقتصاد و قدرت نرم را داشته باشد، احتمالا قابلیت تبدیل این منابع به نفوذ موثر را از دست خواهد داد.
The Stranger
گسترش دامنه اطلاعات به این معناست که قدرت به شکلی وسیع‌تر توزیع خواهد شد و شبکه‌های ارتباطی غیررسمی زیر پایه‌های انحصار بوروکراسی سنتی را خالی خواهند کرد
هادی
برخی تحلیلگران استدلال می‌کنند که هزینه‌های سنگین اعمال قدرت در خارج از کشور، موجب تضعیف اقتصاد داخلی شده و به دلیل «بسط شدید امپراتوری» به زوال کامل منجر می‌شود.[ ۲ ]واقعیات مربوط به آمریکا تا کنون خیلی در این چارچوب نظری نمی‌گنجد، زیرا طی چند دهه گذشته از سهم هزینه‌های دفاع و امور خارجه از تولید ناخالص داخلی کاسته شده است. با این‌حال، ایالات‌متحده به لحاظ قدرت نسبی ممکن است دچار افول شود البته نه به علت «بسط شدید امپراتوری» بلکه به علت عوامل داخلی. وقتی در روم اعتماد مردم به فرهنگ و نهادهایشان خدشه‌دار شد، نخبگان بر سر حکومت به جان هم افتادند، فساد گسترده شد، و اقتصاد از رشد بازایستاد و نهایتا از درون دچار پوسیدگی شد
Reza Sheykhlar

حجم

۱۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

حجم

۱۴۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان