دانلود و خرید کتاب کاربرد نظریه‌های روابط بین‌الملل: سیاست بین‌الملل در عرصه تئوری و عمل عبدالعلی قوام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربرد نظریه‌های روابط بین‌الملل: سیاست بین‌الملل در عرصه تئوری و عمل اثر عبدالعلی قوام

کتاب کاربرد نظریه‌های روابط بین‌الملل: سیاست بین‌الملل در عرصه تئوری و عمل

معرفی کتاب کاربرد نظریه‌های روابط بین‌الملل: سیاست بین‌الملل در عرصه تئوری و عمل

«کاربرد نظریه‌های روابط بین‌الملل: سیاست بین‌الملل در عرصه تئوری و عمل» نوشته عبدالعلی قوام(-۱۳۲۴)، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی است. برای مطالعه روابط بین‌الملل چارچوب‌های نظری امکانات مناسبی جهت درک الگوهای رفتاری، ساختاری و فرایندهای سیاسی و بین‌المللی فراهم می‌آورند که در بسیاری از موارد می‌توانند راه‌گشای تئوریزه کردن بخش‌هایی از یک رویداد به شمار روند. از آنجا‌که هریک از نظریه‌ها و رویکردهای روابط بین‌الملل از متدولوژی، هستی‌شناسی و معرفت‌شناسی خاصی پیروی می‌کنند، بنابراین هر کدام قادرند تنها بخش‌هایی از وقایع بین‌المللی را مورد برسی و تجزیه و تجلیل قرار دهند، در حالی‌که بر اساس رسم و سیاق و در چارچوب مفروضات مورد نظر، سایر جنبه ها نادیده گرفته می‌شوند. نباید فراموش کرد که اصولا جنس رویدادهای بین‌المللی حتی با وجود همگون بودن شکل ظاهری آنها، در شرایط و مقتضیات گوناگون متفاوت بوده به‌نحوی که عملا با نتایج و داده‌های مختلفی مواجه می‌شویم. ماحصل این وضعیت سبب می‌شود تا به راحتی نتوان در سیاست جهانی شبیه‌سازی کرد. بدین‌ترتیب تعاملات پیچیده میان الگوهای رفتاری و ساختاری و نیز مشخصات متفاوت رویدادها مانع از آن می‌شوند تا با بهره‌گیری از نظریه‌ای خاص، رخدادهای پیچیده بین‌المللی را در آغاز قرن بیست و یکم مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. اصولا پایان یک عصر یا دوره لزوما به معنای تغییرات اساسی کلیه ویژگی‌ها و قواعد بازی تلقی نشده، بلکه با ورود به عصر جدید الگوهای رفتاری و فرایندهای نوینی شکل می‌گیرند که می‌توانند در اغلب موارد باعث تعدیلاتی در الگوهای قبلی شده، یا در تقابل با آنها قرار گیرند و یا آنکه الگوهای جدید در هم‌زیستی با الگوهای سابق به‌سر برند. از دیگر پیچیدگی های مطالعه روابط بین‌الملل در آغاز هزاره سوم، همزیستی اجتناب‌ناپذیر عناصر مادی و غیر مادی، عوامل اقتصاد، طبقاتی، ارزشی، هویتی، هنجاری و جز اینهاست که تفکیک تصنعی این عناصر از یکدیگر در چارچوب گزاره‌های نظری خاص، عملا به معنای نادیده گرفتن و عدم درک درست واقعیت‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و جهانی است. زیرا دنیا از چیزها تشکیل شده است، نه از یک چیز.
نخبگان سایه
حسین علیزاده
جهانی کردن فقر و فلاکت
احمد سیف
اشرافیت، سلطنت، دموکراسی: داستان حماقت و تباهیِ اخلاقی و اقتصادی
هانس هرمان هوپ
دیروز و امروز یک ملت: واکاوی تحولات ترکیه از ۱۹۸۹ تا امروز
کرم اکتم
اقتصاد و دولت در ایران
موسی غنی‌نژاد
قدرت و بازار: دولت و اقتصاد
مورای ان. روتبارد
طبقه و کار در ایران
محمود متحد
نابرابری اقتصادی
آمارتیا سن
مبانی دولت مدرن در اندیشه متفکران عصر مشروطه
روح‌الله شاه‌محمدی
سنت و مدرنیته
محمدعابد جابری
مقدمه‌ای بر تحلیل سیاسی
دونالد استریکلند
نظریه‌های دموکراسی
فرانک کانینگهام
عدالت اجتماعی از منظر لیبرالیسم
بهمن فرقانی
سیاست خارجی قدرت‌های بزرگ
محمد ستوده آرانی
شرح بازگشت اقتصاد آلمان
دالیا مارین
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
ماکس وبر و جامعه‌شناسی اقتصادی
ریچارد سوئدبرگ
تئوری‌های امپریالیسم
ولفگانگ یوستین مومزن
تحلیل گفتمان سیاسی؛ امر سیاسی به‌مثابه یک برساخت گفتمانی
ارنستو لاکلائو
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
درحالی‌که دیدگاه رئالیستی بیش از هر چیز به یک ساختار مبتنی بر قدرت یا به عبارت دقیق‌تر توزیع قدرت نظر دارد. فرآیندهای مورد نظر آن اساسا از طریق رقابت بر سر منافع متضاد و درک نسبی از قدرت عمل می‌کنند. در عین‌حال نقش قدرت‌های بزرگ در‌ آنها اساسی است. در این معنا از دیدگاه رئالیستی اجبار زیستی (بقا)، اجتماعی بودن را بر بازیگران تحمیل می‌کند (Sterling-Folker, ۲۰۰۱:۱۸-۱۹).
mohammad vafaee
اما دیدگاه نظام جهانی به توصیف رشد و افول چرخه‌های هژمونی از ابتدا تاکنون و فرآیندهای مربوط به چگونگی انباشت به عنوان موضوعات فراتاریخی می‌پردازد و این چرخه‌ها را صرفا مربوط به نظام سرمایه‌داری نمی‌داند بلکه نظام سرمایه‌داری را صرفا یک شیوه تولید مسلط در زمان حال تصور می‌کند (Arrigi&Silver, ۲۰۰۱: ۲۶۳-۲۶۸). حکمرانی جهانی در این نظریه در قالب چرخه‌های هژمونی معنا می‌یابد و سرمایه‌داری تنها یکی از این چرخه‌ها و آخرین آنها محسوب می‌شود.
mohammad vafaee

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۳۸ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۳۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان