دانلود و خرید کتاب قصه های ناتمام: نومه‌ نور و سرزمین میانه جی. آر. آر. تالکین ترجمه رضا علیزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه های ناتمام: نومه‌ نور و سرزمین میانه اثر جی. آر. آر. تالکین

کتاب قصه های ناتمام: نومه‌ نور و سرزمین میانه

معرفی کتاب قصه های ناتمام: نومه‌ نور و سرزمین میانه

کتاب قصه‌های ناتمام نوشتۀ جی. آر. آر. تالکین و کریستوفر تالکین و ترجمۀ رضا علیزاده و ناهید خسروی و محمدحسین شکوهی است. این کتاب را انتشارات روزنه منتشر کرده است.

درباره کتاب قصه‌ های ناتمام: نومه‌ نور و سرزمین میانه

قصه‌های ناتمام مجموعه‌ای از حکایات است که وقایع روزگاران کهن سرزمین میانه را تا پایان جنگ حلقه بازگو می‌کند و شامل روایت پرهیجان گندالف دربارۀ چگونگی فرستادن دورف‌ها به آن میهمانی معروف در بگ‌اند.

قصه‌های ناتمام: نومه نور و سرزمین میانه همان‌طور که از اسمش پیداست مجموعه داستان‌های موازی با داستان‌های دیگر تالکین هست که در دیگر کتاب‌های او آمده است. جان رونالد روئل تالکین در طول حیاتش فرصت تکمیل‌کردن آنها را پیدا نکرد. این کتاب پس از مرگ او و در سال ۱۹۸۰ توسط پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد.

خواندن کتاب قصه‌ های ناتمام: نومه‌ نور و سرزمین میانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به رمان‌های نوجوانانه فانتزی می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

درباره جان رونالد روئل تالکین

جان رونالد روئل تالکین در سال ۱۸۹۲ در بلوم‌فونتین در آفریقای جنوبی متولد شد. او نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی بود که بابت آثار خیال‌پردازی حماسی‌اش شناخته می‌شود. از معروف‌ترین کتاب‌های او می‌توان به «هابیت»، «ارباب حلقه‌ها» و «سیلماریلیون» اشاره کرد. او از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹ در دانشگاه آکسفورد زبان‌شناسی تاریخی تدریس می‌کرد. او در ۲۸ مارس ۱۹۷۲ نشان امپراتوری بریتانیا را از ملکه الیزابت دوم دریافت کرد. تالکین علاوه بر کتاب‌های یادشده، آثار دیگری نیز دارد که عمدتاً بعد از مرگش منتشر شدند. او علاقهٔ فراوانی به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت. او شاید تنها کسی باشد که ۱۵ زبان ساخته است.

بیش از ۵۰ میلیون کپی از مجموعه رمان «ارباب حلقه‌ها»، این حماسۀ عظیمِ جان رونالد روئل تالکین، به فروش رفته و به ۲۵ زبان ترجمه شده است. این کتاب در لیست برترین کتاب‌های جهان بی‌بی‌سی قرار داشته است. «ارباب حلقه‌ها» به‌عنوان بهترین کتاب سدۀ بیستم انتخاب شده است. تالکین در سال ۱۹۱۴ وارد جنگ جهانی اول شد. او از سال ۱۹۱۵ تا سال ۱۹۲۰ با درجۀ ستوان دوم در خدمت ارتش بریتانیا بود. سرانجام در سال ۱۹۷۳ و در ۸۱سالگی در بورنموث در انگلستان از دنیا رفت.

بخشی از کتاب قصه‌ های ناتمام: نومه‌ نور و سرزمین میانه

«حکایت جزیرۀ نومه نور که در زیر می‌آید برگرفته از توصیف‌ها و نقشه‌های ساده‌ای است که دیر زمانی در بایگانی‌های شاهان گوندور محفوظ بود. این اسناد در حقیقت تنها نشانگر بخش کوچکی از آن چیزهایی است که زمانی به کتابت درآمده بود، زیرا دانشمندان نومه نور کتاب‌های تاریخ و جغرافیا طبیعی بسیاری تألیف کرده بودند؛ اما این آثار کمابیش مثل همۀ علوم و هنرهای اوج شکوه نومه نور در سقوط از میان رفت. حتی آن دست اسنادی که در گوندور یا ایملادریس (جایی که بازمانده گنجینه پادشاهان شمالی نومه نوری تحت مراقبت الروند به امانت نهاده بود) نگاه‌داری می‌شد به دلیل غفلت، سخت آسیب‌دیده و نابود شده بود؛ زیرا اگرچه بازماندگان در سرزمین میانه به گفته خود «افسوس» آکالابت یا سقوط را می‌خوردند و هنوز پس از گذشت سالیان بی‌شمار خود را تا اندازه‌ای تبعیدی به شمار می‌آوردند، آنگاه که معلوم شد؛ سرزمین هبه بازگرفته و نومه نور برای همیشه محو شده است، همه، جز گروهی اندک تحقیق در آنچه از تاریخ این جزیره بازمانده بود را کاری بیهوده و مایۀ افسوس و بی‌ثمر می‌دانستند. داستان آر - فارازون و ناوگان ناسپاس او تنها موردی بود که در سالیان بعد عموماً از آن باخبر بودند.

سرزمین نومه نور به ستاره‌ای پنج‌پر یا پنج ضلعی می‌مانست که طول بخش مرکزی آن از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب حدود دویست و پنجاه مایل بود و از آن پنج سنگ پوز به شکل شبه جزیره‌های عظیم بیرون زده بود. این سنگ پوزها هر یک نواحی جداگانه‌ای به‌شمار می‌آمدند. فوروستار (سرزمین‌های شمالی)، آندوستار (سرزمین‌های غربی)، هیار نوستار (سرزمین‌های جنوب غربی)، هیار روستار (سرزمین‌های جنوب شرقی) و اوروستار (سرزمین‌های شرقی) بخش مرکزی میتالمار (سرزمین‌های داخلی یا درون بوم نامیده می‌شد و ساحلی نداشت جز زمین حول وحوش رومنا و سر خور) آن بخش کوچکی از میتالمار هرچند از باقی جاها جدا بود و آراندور یا سرزمین شاهان نامیده می‌شد. بندرگاه رومنا، منل تارما و آرمنه لوس یا شهر شاهان در آراندور قرار داشتند و آنجا همه‌گاه پرجمعیت‌ترین ناحیۀ نومه نور بود.»

معرفی نویسنده
عکس جی. آر. آر. تالکین
جی. آر. آر. تالکین

جی آر آر تالکین نویسنده‌، شاعر، لغت‌شناس و پژوهشگر انگلیسی است. تالکین خالق مجموعه‌ای از مهم‌ترین رمان‌های فانتزی قرن بیستم، «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. آثار فانتزی او نقشی اساسی در اقبال به خواندن و نوشتن در این ژانر ادبی داشت. تالکین در جنگ جهانی اول حضور داشت و با درجه ستوان دوم به ارتش بریتانیا خدمت کرد.

نظرات کاربران

جلال مهدی پورحدیقه
۱۴۰۲/۰۲/۱۷

مشکل من با کتاب نیست بلکه روش عرضه کتاب هست این چه کاری هست که یک کتاب از یک ناشر یکبار بصورت پی دی آف و یکبار بصورت ایپاب برای فروش گذاشته بشه مگر چه کار اضافی انجام میگیرد در

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۶۰ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۶۰ صفحه

قیمت:
۱۱۲,۵۰۰
تومان