دانلود و خرید کتاب مهمان مامان هوشنگ مرادی کرمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهمان مامان اثر هوشنگ مرادی کرمانی

کتاب مهمان مامان

انتشارات:نشر نی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مهمان مامان

کتاب مهمان مامان داستانی بلند نوشتهٔ هوشنگ مرادی کرمانی است و نشر نی آن را منتشر کرده است. اگر یک روز مهمان عزیزکرده‌ای برایتان بیاید اما هیچ چیزی در خانه نداشته باشید چه کار می‌کنید؟

درباره کتاب مهمان مامان

با داستان مهمان مامان به واسطهٔ فیلم مشهور مهمان مامان ساختهٔ داریوش مهرجویی آشنا هستید: خانوادهٔ ساده و بی‌شیله‌پیله‌ای که وضعیت مالی مناسبی ندارند و در یک خانهٔ بزرگ کنار چند خانوادهٔ دیگر زندگی می‌کنند که یک روز مهمان عزیزی برایشان می‌آید و این سرآغاز اتفاقات جالب در این داستان می‌شود.

اما خواندن داستان اصلی که نوشتهٔ هوشنگ مرادی کرمانی است شیرینی و جذابیت دیگری دارد. مرادی کرمانی در این کتاب با جزئیات باورنکردنی و نثر سهل ممتنعْ داستان یک روز از این خانواده و همسایه‌هایشان را روایت می‌کند. داستان ۱۵ بخش دارد. در هر بخش یک اتفاق می‌افتد اما تمام این اتفاق‌ها پیرامون همان ورود مهمان مامان است. شخصیت‌های کتاب از این قرار هستند: مامان، بابا، بهاره (دختر بزرگ خانواده)، امیر (پسر کوچک و بازیگوش خانواده)، عروس و داماد (مهمان‌های مامان)، مش مریم، دکتر و بقیهٔ همسایه‌ها.

مامان هم دوست دارد مهمان دعوت کند و هم از اینکه چیزی در خانه ندارند و آبرویشان پیش مهمان‌ها می‌رود عصبانی است و ترجیح می‌دهد کسی خانه‌شان نیاید و این آغاز مشکلات آن‌هاست.

در حین خواندن این داستان چند جا خنده بر لبتان می‌نشیند و بعضی قسمت‌های دیگر اشک گوشهٔ چشمتان جمع می‌شود چون حتما یاد گذشته و خاطرات قدیمتان می‌افتید.

خواندن کتاب مهمان مامان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب مهمان مامان را به دوستداران داستان‌های مرادی کرمانی پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی نویسنده
عکس هوشنگ مرادی کرمانی
هوشنگ مرادی کرمانی
ایرانی | تولد ۱۳۲۳

زندگی همان اول روی سختش را به هوشنگ مرادی کرمانی نشان داد. وقتی مادر جوانش در هجده سالگی مرد و پدرش ـلابد از اندوه- دچار افسردگی و نوعی جنون شد. اینجور بود که سر و کار هوشنگ، که اسمش را عمویش از توی شاهنامه انتخاب کرده بود و تنها هوشنگ روستا بود، به خاورخانم افتاد؛ مادربزرگش که به او ننه بابا می‌گفت و شالوده شخصیت بی‌بی قصه های مجید از او شکل گرفته بود.

نظرات کاربران

shkf ataei
۱۴۰۲/۱۲/۰۲

هوشنگ مرادی کرمانی نیاز به معرفی ندارد همچنین مهمان مامان که فیلمی ارزشمند با همین نام ساخته مرحوم استاد مهرجویی برگرفته از آنست.... کتابی بسیار عالی اگر کتاب خوان معمولی هستید حتما از خواندن آن لذت می‌برید و با فیلم مقایسه

- بیشتر
کاربر 7539033
۱۴۰۲/۰۸/۲۴

بد نبود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۵۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان