دانلود و خرید کتاب یازده حلقه فیل جکسون ترجمه محسن پروازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب یازده حلقه

کتاب یازده حلقه نوشتهٔ فیل جکسون و هیو دلهانتی و ترجمهٔ محسن پروازی و مجدالدین مستعان است. نشر گلگشت این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد موفقیت در تیم‌های ورزشی است.

درباره کتاب یازده حلقه

هدایت ستاره‌های بسکتبالی مانند «جردن»، «جانسون» و «برد» چگونه بوده است؟ چرا جردن و «برایانت» با یک سرمربی ناموفق و دیگری موفق می‌شوند؟ آیا همه مربوط به دستورات تاکتیکی است یا عوامل دیگری نیز دخیل هستند؟ «چاک دیلی» سرمربی تیم رؤیایی المپیک بارسلون چگونه تیمش با ۱۱ ابرستاره را مدیریت می‌کرد؟ او تیم باشگاهی خود، دیترویت پیستونز را چگونه ۲ بار به قهرمانی رساند و چطور شخصیت‌های مختلف را برای ایجاد شخصیتی واحد کنار هم قرار می‌داد؟ شیمی یک مجموعه چیست و چه اهمیتی در موفقیت یک آن دارد؟ این‌ها پرسش‌هایی هستند که در مقدمهٔ کتاب حاضر آمده‌اند تا در متن کتاب به آن‌ها پاسخ داده شود.

کتاب یازده حلقه به روایت زندگی یکی از اسطوره‌های مربی‌گری بسکتبال جهان یعنی «فیل جکسون» که راه زندگی حرفه‌ای و مسیر زندگی شخصیش می‌تواند الهام‌بخش موفقیت زندگی باشد، پرداخته است. کتاب حاضر تجربهٔ ارزشمند این مربی بزرگ را به گونه‌ای توصیف می‌کند که گویا در کنار او هستیم و با او زندگی می‌کنیم؛ لحظه‌لحظه فکر، هیجان، انتخاب، رفتار و... در کنار «فیل»ِ افسانه‌ای. او فردی است که با دید حرفه‌ای و به‌خوبی مسائل روان‌شناختی در حیطهٔ عملکرد را در تیم‌های تحت مربی‌گری خود نمایان و حجت پیروزی را بر همه تمام کرده است. کتاب حاضر ۲۲ فصل دارد که عنوان بعضی از آن‌ها عبارت است از: «رقصیدن با گاوهای وحشی»، «روحیهٔ جنگجو»، «پیروزی تلخ و شیرین»، «حمله‌ای با قدرتی هشت برابر» و «چوب را بشکن و آب را بردار».

خواندن کتاب یازده حلقه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون موضوع مدیریت روان‌شناسانهٔ تیم‌های ورزشی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب یازده حلقه

«زمانی که در تیم بسکتبال نیکس بودم، از دیوید دوبوسشر درس مهمی گرفتم. در سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۲ تیم بسکتبال نیکس جری لوکاس را به‌عنوان جایگزینی برای ویلیس رید که در آن زمان دچار آسیب جسمانی شده بود، وارد تیم کرد. جری یک فوروارد قدرتی یا سنتر همه‌فن‌حریف با بیش از ۲ متر قد، یک ریباندکنندهٔ موفق و یک پاس‌دهندهٔ زبردست بود که پرتاب‌های توپ او از فاصلهٔ دور، بسیار ماهرانه بودند. پیش از ورود جری به تیم نیکس، دیوید نظر خوبی نسبت به او نداشت. دیوید فکر می‌کرد که جری یک آدم عجیب‌وغریب و خودخواه است که در طول بازی، بیشتر حواسش به گل‌زدن و افزایش میانگین زدن ریباندهای خودش است تا بردن مسابقه. اما زمانی که لوکاس وارد تیم نیکس شد، دیوید توانست راهی برای کنارآمدن با او پیدا کند. وقتی از او پرسیدم که چطور توانست نظر خود را به سرعت تغییر دهد، جواب داد: "من اجازه نمی‌دهم که احساسات و عقاید شخصی‌ام باعث شوند تا تیم به هدفش نرسد."

در دو سال آخر مربی‌گری‌ام در تیم شیکاگو بولز، همین احساس را در مورد جری کراوس داشتم. اگرچه من و جری با همدیگر اختلاف نظر داشتیم، اما من به دانش بسکتبال او احترام می‌گذاشتم و از همکاری با او بر سر ترتیب آرایش تیم و ساختن تیم‌های قهرمانی بولز لذت می‌بردم. اما رابطهٔ ما از زمان اختلاف نظرمان بر سر جانی باخ بدتر و بدتر شده بود. علاوه‌براین، مذاکرات من با او در رابطه با قراردادم در طول فصل ۹۷ -۱۹۹۶ بسکتبال به بن‌بست رسیده بود. مانند اکثر روابط این‌چنینی، هردوی ما در وخیم‌ترشدن اوضاع نقش داشتیم. هدف من، حفظ حریم تیم و استقلال آن به هر روش ممکن بود، درحالی‌که جری تمام تلاش خود را می‌کرد تا کنترل تیم را دوباره در دست بگیرد. این نوع از کشمکش و تضاد در دنیای ورزش غیر معمول نیست، اما متاسفأنه اختلافات من و جری از انظار عمومی پوشیده نمانده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۷)
"تنها به همان حدی که ما خودمان را در معرض نابودی و رهاکردن از چیزی قرار می‌دهیم، می‌توانیم چیز نابودنشدنی و غیر قابل تخریبی را در وجودمان بیابیم."
کیارش
از این به بعد به دنبال آیندهٔ خوب نیستیم؛ ما خودمان آیندهٔ خوبیم.
کیارش
بر روی کاری که دارید، تمرکز کنید؛ نه این‌که بر گذشته تمرکز کنید یا نگران آینده باشید. تیم در انجام این کار، بسیار خوب عمل می‌کرد.
کیارش
اهمیت‌دادن به روح بازی، مهم‌تر از صفحهٔ امتیازهاست.
کیارش
اگر در رودخانه زندگی می‌کنی، باید با تمساح‌ها دوست شوی.
کیارش
معمولاً به بازیکنان یادآوری می‌کردم که بیشتر روی اتفاقات و مسیری که در طول بازی طی می‌کنیم تمرکز داشته باشند تا روی نتیجهٔ نهایی، چراکه اگر تمام توجهتان را به آینده دهید، زمان حال از کنار شما عبور خواهد کرد.
کیارش
عمولاً به بازیکنان یادآوری می‌کردم که بیشتر روی اتفاقات و مسیری که در طول بازی طی می‌کنیم تمرکز داشته باشند تا روی نتیجهٔ نهایی، چراکه اگر تمام توجهتان را به آینده دهید، زمان حال از کنار شما عبور خواهد کرد.
کیارش
معمولاً به بازیکنان یادآوری می‌کردم که بیشتر روی اتفاقات و مسیری که در طول بازی طی می‌کنیم تمرکز داشته باشند تا روی نتیجهٔ نهایی، چراکه اگر تمام توجهتان را به آینده دهید، زمان حال از کنار شما عبور خواهد کرد.
کیارش
من و کادر مربیان برای صبحانه یکدیگر را ملاقات می‌کردیم و دربارهٔ نکات مربوط به تمرین و همچنین گزارش استعدادیاب‌ها بحث می‌کردیم. این کار به ما اجازه می‌داد که اطلاعات خود را با هم به اشتراک بگذاریم و مطمئن شویم که از نظر استراتژی روزمره، با یکدیگر هم‌عقیده هستیم. هر مربی، سطح بالایی از خودمختاری را داشت، اما زمانی که با بازیکنان صحبت می‌کردیم، همه با هم یکی بودیم.
کیارش
یکی‌شدن چیزی نیست که بتوان مانند یک سوییچ آن را روشن کرد. باید محیط مناسبی را برای آن فراهم کنید تا بتواند رشد کند، سپس هر روز با دقت به آن غذا بدهید.
کیارش

حجم

۵۲۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

حجم

۵۲۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۶ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان