دانلود رایگان کتاب تب سکوها نیک هورنبی ترجمه کوروش کازرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تب سکوها اثر نیک هورنبی

کتاب تب سکوها

معرفی کتاب تب سکوها

کتاب «تب سکوها» نوشتۀ نیک هورنبی و ترجمۀ کوروش کارزانی است و نشر گلگشت آن را منتشر کرده است. کتاب تب سکوها خاطرات جالب و خواندنی نیک هورنبی از علاقه‌اش به فوتبال و تیم آرسنال است. 

درباره کتاب تب سکوها

نیک هورنبی در کتاب تب سکوها زندگی‌نامه و خاطراتش را دربارۀ هواداری‌ از تیم آرسنال نوشته است؛ دربارۀ اینکه داستان طرف‌داری و عشق به این تیم از کجا شروع شد و او چطور از آن به‌عنوان یک سبک مقابله‌ای و یا مکانیسم دفاعی در برابر چالش‌های زندگی؛ جدایی پدر و مادرش از هم  و همچنین رابطه با پدرش بهره برد. نیک هورنبی می‌نویسد که چطور ناگهانی، وصف‌ناپذیر با چشمانی بسته و بدون فکر به اینکه این علاقه درد و رنج برایش به همراه خواهد داشت، عاشق فوتبال شد.

نیک هورنبی بعد از چندین سال تجربۀ شکست در نویسندگی، با الهام از مقاومت و شکست‌ناپذیری تیم محبوبش، آرسنال بار دیگر شروع به نوشتن کرد و روایتی دربارۀ خودش به‌عنوان یک هوادار سادۀ فوتبال نوشت. کتاب تب سکوها انقلابی نو در ادبیات کتاب‌ها اجتماعی ایجاد کرد و همچنین گرایش ورزشی را به وجود آورد. بعد از انتشار، بیش از یک میلیون نسخه از کتاب تب سکوها فروخته و ۴ سال بعد فیلمی بر اساس آن ساخته شد و نیک هورنبی را تبدیل به یک نویسندۀ معروف کرد. این کتاب همچنین خواننده را با جنبه‌های شخصیتی نویسنده آشنا می‌کند و رنج‌ها و عشقی را بازگو می‌کند که نه‌تنها نظر هواداران فوتبال بلکه افراد غیر فوتبالی را هم جذب می‌کند. کتاب تب سکوها در سال ۱۹۹۲ برندۀ جایزۀ کتاب سال ویلیام هیل شد و رتبۀ پنجم در میان ۵۰ کتاب برتر ورزشی از نگاه مجلۀ فور-فور-تو را از آن خود کرد.

خواندن کتاب تب سکوها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به فوتبال، و دوستداران کتاب‌های ورزشی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تب سکوها

«بخشی از وجودم بابت نوشتن تمام این چیزها در یک کتاب هراسان بود؛ همان‌طور که قسمتی از من، برای توضیح موشکافانه‌شان به بک روان‌پزشک می‌ترسید. نگران بودم که با این کار، همه چیز به هم بریزد و من بمانم و این حفرۀ بسیار عظیم؛ جایی که در آن فوتبال هم بود. به‌هرحال، هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است. آنچه اکنون اتفاق افتاده بیشتر نگران‌کننده است، از فلاکتی که فوتبال ارائه می‌کند لذت می‌برم. منتظر قهرمانی‌های بیشتری هستم، همان‌طور که می‌خواهم تعداد روزهای حضورمان در ومبلی و گل لحظه آخری برابر تاتنهام در وایت‌هارت‌لن بیشتر شود. قطعاً مشتاق چنین چیزهایی هستم و وقتی اتفاق بیفتد، مثل بقیه ازخودبی‌خود خواهم شد. با این حال، هنوز آن‌ها را نمی‌خواهم. می‌خواهم این لذت را به تأخیر بیندازم. آن قدر طولانی‌مدت سرد،‌کسل و غمگین بوده‌ام که وقتی هم آرسنال خوب است، خیلی کم اما بی‌تردید احساس سردرگمی می‌کنم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

قیمت:
رایگان