دانلود و خرید کتاب حجره خورشید سودابه کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حجره خورشید اثر سودابه کریمی

کتاب حجره خورشید

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حجره خورشید

کتاب حجره خورشید نوشتهٔ سودابه کریمی است. انتشارات روزنه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی شرحی بر مقالات «شمس تبریزی» است.

درباره کتاب حجره خورشید

کتاب حجره خورشید که با مقدمه‌ای از دکتر «محمدعلی موحد» آغاز شده، در ۲۶۰ بخش تحت‌عنوان ۲۶۰ «صحبت» تدوین شده است. در پایان نیز ۳ پیوست در کتاب قرار داده شده‌اند. این کتاب در واقع شرحی بر مقالات «شمس تبریزی» است. این مقالات، مجموعه‌ای از سخنانی است که [احتمالاً] میان مولانا و شاگردانش در موقعیت‌های مختلف نوشته شده است. این سخنان در قالب ۶ نسخهٔ اصلی دست‌نویس در موزه‌ای در کشور ترکیه نگه‌داری می‌شوند.

به‌گفتهٔ «محمدعلی موحد» شمس تبریزی در نگارش این کتاب لحنی نامألوف و غیرعادی داشته یا به‌قول مولانا «وحی‌آسا» داشته است. این مقالات با کتاب مثنوی معنوی اثر مولوی ارتباط محتوایی دارند.

خواندن کتاب حجره خورشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران عرفان و تصوف ایرانی و علاقه‌مندان به «مقالات» شمس تبریزی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب حجره خورشید

«شمس ما را از ایستادن برحذر می‌دارد. می‌گوید به هیچ مرتبه‌ای اکتفا نکن، عالی‌تر را بنگر و آن را طلب کن. نه به فقیه بودن رضایت بده، نه به صوفی بودن و نه به عارف بودن. مقصدی در کار نیست، مقصد تو هم راه توست.»

نظرات کاربران

بنفشه آریاراد
۱۴۰۱/۰۷/۳۰

کتاب را خواندم و ترجیح می دهم برای معرفی کتاب خمی از شراب ربانی دکتر موحد را بخوانید. این کتاب فقط کمی شرح بیشتر بر حکایات گذاشته که شامل معنی لغت و پی نوشت هتی شعری از دیوان کبیر است

- بیشتر
Kourosh Beigpour
۱۴۰۲/۰۵/۱۵

خواستم کتاب را تهیه کنم ولی قیمت دلاری کتاب بدون هیچ مبنای صورت گرفته. نسخهٔ الکترونیک کتاب نمی‌بایست چیزی بیش‌تر از ۲ دلار باشد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
۶۵,۰۰۰
۵۰%
تومان