دانلود و خرید کتاب فراتر از نظم جردن پیترسون ترجمه زهرا فروزش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فراتر از نظم اثر جردن پیترسون

کتاب فراتر از نظم

انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۲.۵از ۳۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فراتر از نظم

کتاب فراتر از نظم نوشتهٔ جردن پیترسون با ترجمهٔ زهرا فروزش در نشر نوین چاپ شده است. این کتاب با عنوان فرعی ۱۲ قانون دیگر برای زندگی در ادامهٔ کتاب ۱۲ قانون برای زندگی است.

درباره کتاب فراتر از نظم

پیترسون در کتاب قبلی خود با نام «۱۲ قانون زندگی» از ۱۲ قانونی پرده برمی‌دارد که به افراد زیادی در ایجاد نظم در هرج‌و‌مرج و بی‌نظمی زندگی‌شان کمک کرده است. اکنون، به‌دنبال کتاب قبلی، پیترسون ۱۲ اصل نجات‌بخش دیگر را برای مقاومت در برابر عوارض طاقت‌فرسایی ارائه می‌دهد که میل ما به نظم‌دادن به جهان را برآورده می‌کند. در زمانی که اراده‌ٔ انسان به‌طور فزاینده‌ای خود را در هر حوزه‌ای از زندگی، از ساختارهای اجتماعی تا حالات احساسی ما، تحمیل می‌کند، پیترسون هشدار می‌دهد که امنیت زیاد، خطرناک است.

کتاب فراتر از نظم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های رشد و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فراتر از نظم

«یک داستان فراموش‌نشدنی چگونه به وجود می‌آید؟ چه شرایطی بر ایجاد آن تقدم دارد؟ داستان دست‌کم نتیجهٔ مشاهده برای مدتی طولانی است. دانشمندی را تصور کنید که در حال مشاهدهٔ رفتار یک دسته گرگ و یا یک گروه شامپانزه است -در واقع رفتار هر گروه از حیوانات پیچیدهٔ اجتماعی. او تلاش می‌کند در رفتار اعضای گروه نظم یا الگویی را شناسایی و آن قواعد را در قالب زبان بیان کند. دانشمند ممکن است ابتدا نکته‌هایی دربارهٔ رفتار حیوانات بیان کند که حاکی از رفتار کلی آن گونه است. ممکن است در تلاش برای تعمیم آن نکات بر رفتار حیوانات، از تعابیر قانون مانندی استفاده کند. می‌گویم "قانون مانند" زیرا حیوانات از قانونی پیروی نمی‌کنند. قوانین نیازمند زبان هستند. رفتار حیوانات صرفاً نمایشی از قاعده‌مندی است. آن‌ها نمی‌توانند قوانین را وضع، درک یا از آن متابعت کنند.

اما انسان‌ها چطور؟ ما می‌توانیم رفتار خود را در مقام یک دانشمند، یا به بیان دقیق‌تر در مقام یک داستان‌سرا، مشاهده کنیم و بعد آن را در قالب داستان برای یکدیگر تعریف کنیم. داستان‌ها چکیدهٔ رفتار مشاهده‌شده هستند (اگر چکیده نباشند جالب نخواهند بود. با بیان کردن مجموعه‌ای از عملکردهای تکراری و روزمره داستان خوبی از آب درنمی‌آید). هنگامی که داستان شکل گرفت، می‌توانیم آن را تجزیه و تحلیل کرده الگوها و قاعده‌های عمیق‌تری را در آن جست‌وجو کنیم. اگر آن تحلیل موفق باشد، می‌توانیم با کلی‌نگری به تمام نکات، قوانینی شکل دهیم و آگاهانه یاد بگیریم که از این قوانین پیروی کنیم. مثلاً وقتی کودک، بزرگسال یا جامعه‌ای به‌درستی و عادلانه رفتار نمی‌کند، همهٔ ما واکنش نشان می‌دهیم. خطاها احساسات ما را جریحه‌دار می‌کنند. حس می‌کنیم الگویی مختل و نقض شده است که سازگاری فردی و اجتماعی به آن وابسته است. خیانت ما را خشمگین، ناامید، آزرده و غم‌زده می‌کند. این امر بدان معنا نیست که هر یک از ما با نشان دادن واکنشی احساساتی، در بیان شیوای فلسفهٔ بسیط خیر و شر موفق بوده‌ایم. ممکن است ما هرگز نتوانیم خطای مرتکب‌شده را با دقت شناسایی کنیم. با این حال می‌فهمیم که قوانین نقض شده‌اند، مانند کودکانی که با یک بازی جدید آشنا نیستند، اما همچنان قادرند در آن بازی سهیم شوند.»

معرفی نویسنده
عکس جردن پیترسون
جردن پیترسون

جردن پیترسون نویسنده، استاد دانشگاه و روانشناس کانادایی در روز ۱۲ ژوئن سال ۱۹۶۲ در خانواده‌‌ای فرهنگی در فرویو از شهرهای شمالی کانادا به دنیا آمده است. پدر او، والتر پترسون معلم مدرسه و مادرش کتابدار کالج پلی‌‌تکنیک گرند پریری بوده است. او یک خواهر و یک برادر دارد. وقتی جردن پیترسون از دبیرستان فریو فارغ‌‌التحصیل شد به‌‌واسطه‌‌ی آشنایی قبلی‌‌ او به خاطر شغل مادرش، کالج گرند پریر را برای ادامه‌‌ی تحصیل انتخاب کرد. شهرت جردن پیترسون به دلیل سه کتاب پرفروش «نقشه‌‌های معنا»، «دوازده قانون زندگی» و «فراتر از نظم: دوازده قانون دیگر برای زندگی» و همچنین سخنرانی‌‌های اوست که به عنوان الگویی برای مردان و زنان، راه و روش بهتر زیستن را به دیگران آموزش می‌‌دهد.

نظرات کاربران

Dav00d Darigh
۱۴۰۱/۱۲/۱۱

ترجمه به شدت ضعیف. اصلا نمیشه ارتباط برقرار کرد باهاش. کتاب قبلی خیلی بهتر بود ترجمه اش

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
تنها کسی می‌تواند یاد بگیرد که بتواند مانند یک ابله تازه‌کار باشد.
Alibakhtiyari.1
ماهرترین فرد (که می‌خواهد همچنان مهارت بیشتری کسب کند) هم باید خود را ناموفق فرض کند
محمد امین
وقتی به‌سختی در گوشه‌ای گیر افتاده باشید، که اغلب در نتیجهٔ لجاجت و چسبیدن به برخی مفروضات محبوب و ناخودآگاهتان است، تنها آنچه هنوز نیاموخته‌اید می‌تواند به یاری‌تان بیاید.
محمد امین
توجه داشته باشید فرصت‌ها در جایی پنهان می‌شوند که مسئولیت‌پذیری نادیده گرفته شده است.
Alibakhtiyari.1
آدم‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و موجوداتی منفرد و تنها نیستند. فرد اگر اندکی مورد پذیرش دیگران قرار بگیرد، مجبور نیست که کاملاً از هر نظر تحسین‌برانگیز باشد. به بیان ساده‌تر، ما سلامت عقلی خود را در ارتباط با دیگران به دست می‌آوریم.
احسان رضاپور
تنها کسی می‌تواند یاد بگیرد که بتواند مانند یک ابله تازه‌کار باشد
محمد امین
هر آنچه راکد بماند دچار خمودگی می‌شود و زندگی بدون حس کنجکاوی (همان غریزه‌ای که ما را به سوی ناشناخته‌ها هدایت می‌کند) نسخهٔ تقلیل‌یافته‌ای از زندگی است. آنچه جدید است، هیجان‌انگیز، جالب و محرک نیز هست؛ البته به شرطی که میزان آن به‌قدری نباشد که زندگی ما را تا حد خارج از تحملی ناپایدار کند.
ShayanShady
یک هدف برای خود مشخص کنید و برای رسیدن به آن خود را منضبط کنید. در غیر این صورت باید عواقب آن را متحمل شوید. عواقب آن چیست؟ مواجهه با همهٔ رنج‌های زندگی بدون دستیابی به هیچ معنایی. توصیف بهتری از جهنم سراغ دارید؟
Alibakhtiyari.1
آنچه شما را به سوی جهان و تقدیرتان فرامی‌خواند آسایش نیست. کشمکش و مبارزه است. رقابتی تلخ و نزاعی مهلک با مخالفان است. هنگامی که به ندای وجدان خود گوش فرامی‌دهید و مسئولیت زندگی را بر عهده می‌گیرید و تلاش می‌کنید که خود و جهان را به سامان کنید، ناگزیر چالش‌ها و مخاطرات زندگی شما را خسته و ناامید می‌کند. اما معنای عمیقی که شما را به سمت درست سوق می‌دهد و ایمن نگاه می‌دارد در همین نقطه یافت می‌شود. آنجاست که همه چیز سر و سامان می‌گیرد، همهٔ آشفتگی‌ها نظم می‌یابند، هدف آشکار می‌شود، از هر آنچه خوب و شایسته است حمایت می‌شود و هر پدیده یا شخصی که ضعیف، کینه‌توز، متکبر و ویرانگر باشد مغلوب می‌شود. آنجاست که می‌توانید یک زندگی را کشف کنید که تا ابد ارزش زیستن دارد و تنها اگر بخواهید، می‌توانید آن زندگی را بیابید. توجه داشته باشید فرصت‌ها در جایی پنهان می‌شوند که مسئولیت‌پذیری نادیده گرفته شده است.
sama

حجم

۱۰۰۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

حجم

۱۰۰۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان