دانلود و خرید کتاب هنر رفتار با زنان آرتور شوپنهاور ترجمه علی عبداللهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر رفتار با زنان اثر آرتور شوپنهاور

کتاب هنر رفتار با زنان

معرفی کتاب هنر رفتار با زنان

کتاب هنر رفتار با زنان نوشتهٔ آرتور شوپنهاور و ترجمهٔ علی عبداللهی است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب هنر رفتار با زنان

کتاب هنر رفتار با زنان مجموعه‌ای است جذاب و متنوع در باب زنان که از میان تمام آثار مفصل آرتور شوپنهاور گرد آمده است. هنر رفتار با زنان، مانند آثار دیگر شوپنهاور، صریح، بی‌پرده، دقیق، موشکافانه و البته تلخ و تاریک است. شاید بسیاری با برخی اندیشه‌های وی هم‌صدایی نداشته باشند، شاید هم کسانی باشند که آن‌ها را بپذیرند، ولی هرچه باشد دیدگاه‌های شوپنهاور و طرز نگاه وی به زنان، افزون بر آشنایی بیشتر با این فیلسوف پرشور، به کار کندوکاو در نگاه فیلسوفان مغرب‌زمین به زنان نیز می‌آید. هنر رفتار با زنان کتابی خواندنی است، هم برای آن‌ها که مخالف دیدگاه‌های این فیلسوف هستند، هم برای آن‌ها که مانند او فکر می‌کنند. شوپنهاور، در اینجا، هم برای برخی فمینیست‌ها خوراک حاضرآماده‌ای برای جدل و تندکردن آتش توپخانه‌شان در چنته دارد و هم برای محافظه‌کاران و مردسالاران.

خواندن کتاب هنر رفتار با زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند آرا و نظریات شوپنهاور را در باب زنان بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آرتور شوپنهاور

آرتور شوپنهاور متولد سال ۱۷۸۸ و درگذشته به سال ۱۸۶۰ میلادی است. او یکی از مطرح‌ترین و بزرگ‌ترین فیلسوفان آلمانی است و نظریاتش در حوزهٔ اخلاق، هنر، ادبیات معاصر و روان‌شناسی تاریخ‌ساز است.

کتاب‌های او از این قرار هستند:

۱. در باب حکمت زندگی

۲. جهان و تأملات فیلسوف

۳. متعلقات و ملحقات

مقاله‌ای بیست صفحه‌ای از این اثر پیش‌تر نیز به دست خشایار دیهیمی در کتاب زیر ترجمه شده بود:

مرگ (مجموعه مقالات از متفکران معروف)

۴. جهان همچون اراده و تصور

جهان به مثابه اراده و برابرنهاد

هنر و زیبایی‌شناسی؛ شاهکار فلسفی 

۵. دو مسئله بنیادین اخلاق

۶. در باب اراده در طبیعت

۷. هنر همیشه بر حق بودن؛ ۳۸ راه برای پیروزی در هنگامی که شکست خورده‌اید

۸. در باب بینایی و رنگ‌ها

۹. ریشه چهارگان اصل دلیل کافی (رسالهٔ دکتری شوپنهاور در دانشگاه ینا)

۱۰. در باب طبیعت انسان

۱۱. اخلاق، قانون، سیاست 

۱۲. زندگی این‌جوری‌ است

۱۳. هنر زنده ماندن

۱۴. هنر حفظ آبرو

۱۵. هنر رفتار با زنان

۱۶. هنر خودشناسی

۱۷. هنر خوشبختی

۱۸. هنر رنجاندن

۱۹. هنر پیر شدن

هفت کتاب اصلی شوپنهاور (شماره ۳ تا ۹) در زمان حیات وی با همین عناوین چاپ شده‌اند و سایر موارد، گردآوری‌های پس از مرگ اوست.

بخشی از کتاب هنر رفتار با زنان

«زن‌ها به‌راستی نسبت به موسیقی، نسبت به شعر، نسبت به هنرهای تجسمی هیچ احساس، باریک‌بینی و درک راستینی ندارند، بلکه کارشان تقلید و ادا و اصول صرف است و هنگامی‌که در این زمینه‌ها دست به تقلید و تظاهر می‌زنند، صرفاً قصد بهره‌برداری از خودپسندی و جلب توجه طرف مقابل را دارند. اگر می‌بینیم که توانایی مشارکت عینی ناب در فلان و بهمان چیز را ندارند، فکر می‌کنم دلیل آن به قرار زیر باشد: مرد تا پای جان می‌کوشد در همه‌حال فرمانروایی مستقیم بر چیزی داشته باشد، چه این فرمانروایی از طریق درک و فهم باشد چه از طریق چیرگی مقتدرانه بر آن. اما زن همیشه و در همه‌جا مشخصاً از سوی مرد، که خودش به تنهایی بر همان چیز سیطرهٔ مستقیم دارد به چیرگی صرفاً غیرمستقیم خوانده می‌شود. ازاین‌رو، در طبیعتِ زنان این میل نهفته است که به همه چیز فقط در حکم ابزاری برای به‌دست‌آوردن مرد بنگرند، و مشارکت‌شان در هر چیز دیگر همیشه فقط میانبری صرف و مزورانه است، که آن هم با دلبری کردن و لوندی و اداواصول و تقلید صورت می‌پذیرد. ازاین‌روست که ژان ژاک روسو گفته است: «زن‌ها به طور عام دوستدار هیچ هنری نیستند، از هیچ هنری سردرنمی‌آورند و هیچ نبوغی در آن ندارند.» همچنین، هر کسی که از جلوه یا ظاهر قضیه فراتر برود آن را در خواهد یافت، فقط کافی است به جهت و شیوهٔ توجه‌شان در هنگام اجرای کنسرت، اپرا و نمایش توجه کنیم، مثلاً خام‌دستی کودکانه‌شان را ببینیم که در زیباترین فرازهای بزرگ‌ترین شاهکارها بساط مزخرف‌گویی‌شان همچنان پهن است.

***

از دوشیزگان صرف‌نظر می‌کنیم که طبیعت به آنها چیزی عطا کرده که، در اصطلاح نمایشی و کارگردانی، آن را نقطهٔ اوج و اوج شگفتی می‌نامند، و این موهبت گذرا چند سالی در قالب زیبایی خیره‌کننده، جذابیت و سرشاری خود را نشان می‌دهد، البته به قیمت زایل شدن باقی سال‌های عمرشان. آنها با همین خصیصه است که، در طول همان سال‌های اندک، قادرند تخیل مرد را به چنان میزانی مسخّر کنند که مرد واله و مسحورشان شود و تمام عمر، به هر شکل ممکن، صادقانه غمخواری و دل‌نگرانی برای آنها را به جان بخرد. همین مرد را قادر می‌سازد در این مسیر هر قدمی برای زن بردارد، چنان‌که به نظر می‌رسد صرف برتری عقلانی وی هیچ ضمانت پایداری برایش به وجود نمی‌آورد. بدین ترتیب، طبیعت زن را، درست مانند هر آفریدهٔ (مؤنث) دیگرش، به سلاح و ابزارهایی مجهز کرده است که برای حصول اطمینان از هستی خود به آنها نیازمند است، و هر زمان که به آنها نیازمند باشد، در اختیارش است، پس هر وقت بخواهد با صرفه‌جویی معمول خود از آنها استفاده می‌کند. درست مانند مورچهٔ ماده‌ای پس از باروری، که بال‌های از آن پس خسته‌کننده و ملال‌آور و حتی خطرناک برای وضعیت تازهٔ بارداری و نوزادآوری را از دست می‌دهد. ازاین‌رو زن، در بیشتر موارد، پس از یک یا دو بار فرزندآوری، زیبایی خودش را از دست می‌دهد؛ حتی از قرار معلوم بنا به همان دلیلی که ذکر کردیم.»


معرفی نویسنده
عکس آرتور شوپنهاور
آرتور شوپنهاور

آرتور شوپنهاور در تاریخ ۲۲ فوریه ۱۷۸۸ در شهر دانزیگ در پادشاهی پروس (گدانسک در لهستان امروزی) از پدری هلندی و مادری آلمانی متولد شد. پدرش -که متأثر از اندیشه‌های ولتر بود و از حکومت نظامی‌گر پروس نفرت داشت- بازرگانی آزاده و فرهیخته و مادرش، نویسنده‌ای شناخته‌شده بود. بنیان زندگی مشترک هاینریش فلوریس شوپنهاور و یوهانا هنریته تروزینر چندان مستحکم نبود، چراکه در عین حال که هر دوی آن‌ها جزء طبقه‌ی مرفه و از روشن‌فکران جامعه‌ی خود به شمار می‌رفتند، اختلافات بسیاری با یکدیگر داشتند.

نظرات کاربران

جواد
۱۴۰۲/۰۱/۰۵

این کتاب برای اینه که درک کنیم حتی فلاسفه بزرگی چون شوپنهاور و نیچه و روسو هم همه فلسفشون درست نیست و نقص های بسیاری دارند پس نه یک طرفه و کورکورانه فقط حمایت کنیم و در مقام خدایی بزاریمشون و نه

- بیشتر
bud
۱۴۰۱/۰۶/۲۹

بی نهایت لطفا

کاربر 5893096
۱۴۰۲/۱۰/۱۸

ازدواج به معنی نصف کردن حقوق و دوبرابر کردن وظایف است.

dark mod
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

کتاب خوبی بود ، کلا شوپنهاور فیلسوفی هست که بصورت مستقیم حرفاشو میزنه و همینش جذابه... البته نه برای خیلیا(:

فرشاد فروزش
۱۴۰۲/۰۷/۲۴

بعضی مثال ها و نظراتش در مورد زنان آدم رو به فکر فرو میبره. با بعضی نظراتش میشه مخالف بود و بحث کرد و با بعضی نظراتش میشه با صدای بلند خندید! تو نسل های قبل تر این موضوعات باورپذیر

- بیشتر
reyhaneh
۱۴۰۲/۰۷/۱۶

چرا انقد ضد زن ها صحبت کرده؟😐

yasin.m
۱۴۰۲/۰۳/۲۰

بدون زنان کسی در آغاز زندگی یاری‌ مان نمی‌کرد، در میانه شادمان مان نمی‌ساخت و در پایان آرامش مان نمی‌داد.

هاشم جدگال
۱۴۰۱/۰۹/۲۱

عالییییییییییییییییییی

مَمِد
۱۴۰۲/۰۲/۰۴

این کتاب با نسخه اصلی تفاوت داره حاضرم یک نسخه زبان اصلی داشته باشم تک تکِ خط هاش رو بدم ترنسلیت ترجمه کنه تا اینکه...

آیدا رها
۱۴۰۱/۱۰/۲۲

مزخرف کامل، علارغم اینکه این فیلسوف رو دوست دارم، این اثر کاملا با حب و بغض نوشته شده و صرفا از تجارب شخصی نویسنده در مورد زنان سرچشمه گرفته.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰)
زن، در نتیجهٔ عقل ضعیف‌تری که دارد، از سودها و همین‌طور از زیان‌های ناشی از عقل سهم کمتری می‌برد
@a.h.shokri98
زنان کودک‌وار، مضحک، ساده و کوته‌بین‌اند و، در یک کلام، در تمام دوران زندگی خود کودکان بزرگی هستند: [بازمانده] در مرحله‌ای بین کودک و مرد، در حکم کسی که انسان خاصی است.
@a.h.shokri98
ژان ژاک روسو گفته است: «زن‌ها به طور عام دوستدار هیچ هنری نیستند، از هیچ هنری سردرنمی‌آورند و هیچ نبوغی در آن ندارند.»
@a.h.shokri98
افلاتون، که سقراط را برای هرگونه پرسش فلسفی الگو و سرمشق خود قرار داده بود، در این یک نکته از پیروی از سرمشق خود پرهیز کرد. او در کتاب جمهوری خود، خواهانِ حقوقی مساوی برای زنان است و، حتی فراتر از آن، زن‌ها را به فلسفه‌آموزی فرا می‌خواند: ولی در حقیقت وی در همین اثر نیز صرفاً طرح یک آرمانشهر را ترسیم می‌کند نه یک جامعهٔ واقعی و زنده. همین فیلسوف عهد کهن، در رسالهٔ گفت‌وگو، در پیوند با آموزهٔ کوچ ارواح، به این باور می‌رسد که ارواح از بنیاد خاستگاهی مردانه دارند. آن دسته از کسانی که در زمان حیات زندگی بی‌مقدار و پستی در پیش گرفته باشند در روز رستاخیز به کالبدی زنانه درمی‌آیند و اگر باز هم کج‌رفتاری خود را وانگذارند، سرانجام در کالبد حیوان ظاهر می‌شوند.
احسان رضاپور
فیلسوفان بنا بر وظیفهٔ اصلی که بر دوش دارند پاسداران حکمت‌اند، اما در حقیقت ورشکستگان عالم عشق به شمار می‌روند
نرجس
به نظر می‌رسد که فیلسوفان بزرگ عموماً نمی‌توانند با زنان و با عشق رفتار و مراوده‌ای درست و سنجیده داشته باشند.
احسان رضاپور
مارگاریته و ... البته سیاهه‌ای دردناک از مواردی دیگر از این دست نیز وجود دارد که دربردارندهٔ چند نمونهٔ ناچیز است از مواردی خلاف آنچه
کاربر ۶۴۷۰۶۲۸
گفته‌های مشهور نشان می‌دهد که پر بیراه نیست اگر کانت را، که در نگاه اول فیلسوفی است صریح و عاری از بدگمانی، در داوری در باب زنان در حکم سرمشق و الگویی برای بدجنسی‌های بعدی آرتور شوپنهاور و فریدریش نیچه در حق زنان بدانیم. همچنین، از خلال تمام این داوری‌ها به نظر می‌رسد که فیلسوفان بزرگ عموماً نمی‌توانند با زنان و با عشق رفتار و مراوده‌ای درست و سنجیده داشته باشند. حتی زمانی که می‌کوشند چنین نباشند، بداقبالی دامن‌شان را می‌گیرد
کاربر ۶۴۷۰۶۲۸
شما باید حسرت مشرق‌زمین را بخورید! آنجا مرد در صورت فراهم کردن سرپناه و خرجی برای زنانش لازم نیست غم دیگری داشته باشد. او می‌تواند بستیزد، با جنگ‌افزارها تمرین کند و به فرزانگان گوش بسپارد؛ او در برابر این ذلت و پستی که مردی دلیر دربست به انقیاد یک غاز احمق دربیاید قد علم کرده است؛ از آنجا که زنان متعدد او را از عشق یگانه و منحصر به یکی محافظت می‌کنند، او عاقبت مردی آزاد می‌شود.
علیرضا
که زن‌ها بسیار بیشتر از ما در زمان حال زندگی می‌کنند، و ازاین‌رو، اگر زن‌ها تاب تحمل آن را داشته باشند، بی‌گمان بهتر از ما لذت می‌برند
فرشاد فروزش

حجم

۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان