دانلود و خرید کتاب گردشگری موسیقی محمدرضا آزاده فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گردشگری موسیقی اثر محمدرضا  آزاده فر

کتاب گردشگری موسیقی

انتشارات:نشر مرکز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گردشگری موسیقی

کتاب گردشگری موسیقی نوشتهٔ محمدرضا آزاده‌ فر در نشر مرکز منتشر شده است. این کتاب به توسعهٔ پایدار شهری و روستایی در ایران می‌پردازد.

درباره کتاب گردشگری موسیقی 

نویسنده در این کتاب شرح می‌دهد گردشگرانی که ایران را برای گردشگری انتخاب می‌کنند، اغلب در پاسخ به این سؤال که «مهم‌ترین جاذبهٔ ایران چیست؟» بدون تعلل به هنر ایرانی اشاره می‌کنند. از میان امکانات متعدد برای توسعه، منطقی‌ترین گزینه آن است که محور پیشرفت بر چیزی قرار گیرد که کشور در آن زمینه سرآمد است. کتاب گردشگری موسیقی بر همین منطق استوار است. موسیقی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های «گردشگری رویداد» و مشوقی اثرگذار بر انگیزهٔ سفر است. محتوای این کتاب با بهره‌گیری از یک سلسله مطالعات بین‌رشته‌ای در حوزه‌های «اقتصاد موسیقی»، «صنعت گردشگری» و «معماری و مدیریت شهری» همراه با نمونه‌های میدانی در ۴ اقلیم اصلی ایران ارائه شده است. مفاهیم بنیادی رونق گردشگری موسیقی در بخش اول و راهکارهای عملی توسعه‌ٔ آن در بخش دوم ارائه شده‌اند. در این کتاب همچنین پیشنهادی برای عملیاتی‌کردن اطلس گردشگری موسیقی ایران طرح شده است.

خواندن کتاب گردشگری موسیقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزهٔ گردشگری پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب گردشگری موسیقی

«رویدادها و رخدادها از جمله مهم‌ترین مشوق‌ها برای ایجاد انگیزهٔ سفر گردشگران هستند و نقش قابل‌ملاحظه‌ای در توسعهٔ موفقیت‌آمیز گردشگری در هر منطقه دارند. رخدادهای از پیش طراحی‌شده در سفر گردشگران در دهه‌های اخیر اهمیت زیادی یافته‌اند و به‌عنوان یکی از محورهای اصلی معرفی بسته‌های گردشگری اطلاع‌رسانی می‌شوند. به همان نسبت حرفهٔ «مدیریت رویداد یا رخداد»۱ به‌عنوان یکی از شاخه‌های مدیریت توریسم در حال رشد و شکوفایی است و بازار توریسم نیز نسبت به آن حساسیت‌های زیادی نشان داده است.

تا پیش از ۱۹۸۷ اصطلاح گردشگری رویداد در فرهنگ زبانی کاربرد چندانی نداشت تا آن‌که دفتر گردشگری و ارتباطات نیوزلند برای اولین‌بار این اصطلاح را به‌طور رسمی در گزارشی استفاده کرد: «گردشگریِ رویداد بخش مهم و در حال رشدی از صنعت توریسم در حوزهٔ بین‌الملل است...» (Getz, ۲۰۰۸: ۴۰۵). امروزه این اصطلاح تا حد زیادی شناخته شده و به هرگونه رخداد یا رویداد از پیش برنامه‌ریزی‌شده برای گردشگری اطلاق می‌شود.

گردشگری رویداد علاوه بر تأثیرات اقتصادی، در جنبه‌های دیگر حیات اجتماعی و فرهنگی مردمان میهمان و میزبان حائز اهمیت است. فرصت ایجاد شده توسط رخداد، زمان مناسبی برای تبادل فرهنگی و به نمایش گذاشتن هویت‌های قومی و ملی است. هم‌چنین فرصت‌های مناسبی برای نوسازی و بازسازی در عرصه‌های مختلف را برای جامعهٔ میزبان فراهم می‌کند.

در بررسی گردشگری رویداد موضوعات متنوع و متفاوتی قابل بررسی است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: طبیعت رویداد (بازرگانی، ورزشی، هنری)، چشم‌انداز و گسترهٔ رویداد در سه بعد زمانی، مکانی و حجم مخاطب، مدیریت برگزاری رویداد، طراحی رویداد به شکل توصیهٔ میزبان یا درخواست میهمان، تأثیرات متقابل میهمان و میزبان، و تأثیرات زیست‌محیطی و فرهنگی.

طراحی گردشگری رویداد به‌عنوان یک حرفهٔ تخصصی

غفلت از تقاضای گردشگر و نیازهای او در زمان طراحی رویدادها باعث کاهش چشم‌گیر موفقیت در برگزاری رویداد می‌شود. مدیریت رویداد و مراسم، امری تخصصی است که داشتن دانش تئوریک برای موفقیت در آن کافی نیست و موفقیت در آن مستلزم توانایی‌های عملی است. برای موفقیت در این امر، لازم است تا فرد از یک‌سو توانایی‌های مدیریتی داشته باشد و از سوی دیگر طبیعت برگزاری چنین رویدادهایی را به‌خوبی بداند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان