دانلود و خرید کتاب زال و رودابه الهام فلاح
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زال و رودابه اثر الهام فلاح

کتاب زال و رودابه

معرفی کتاب زال و رودابه

کتاب زال و رودابه با عنوان فرعی عاشقانه‌ای از شاهنامه فردوسی نوشتهٔ الهام فلاح است و انتشارات هوپا آن را منتشر و روانهٔ بازار کرده است. این اثر از مجموعهٔ عشق‌های فراموش‌شده انتشارات هوپا است.

دربارهٔ کتاب زال و رودابه

این داستان برگرفته از شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است. داستان زال و رودابه یکی از عاشقانه‌ترین و شیرین‌ترین روایت‌های عاطفی شاهنامه است. 

در کتاب زال و رودابه روایت عشقی بیان می‌شود که از مرزهای کشورها و اختلاف‌های نژادی عبور می‌کند و هیچ اندیشهٔ پلیدی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

زال جوانی است با موهای سپید و رویی سرخ. او با دختر فرمانروای کابل آشنا می‌شود و به او مهر می‌بازد. این داستان فقط روایت عشق رودابه به زال نیست، بلکه عشق تمام انسان‌ها، از هر رنگ و نژاد و قبیله‌ای به یکدیگر است.

الهام فلاح در این کتاب شکل جدیدی از داستان شیرین زال و رودابه را روایت می‌کند. او چندین شخصیت فرعی را داستانش دعوت می‌کند و داستان را از شکل مرسوم آن خارج می‌کند که برای مخاطب نوجوان دلچسب‌تر می‌شود. همچنین از شیوهٔ روایت داستان‌های کهن به زبان ساده پرهیز شده است.

خواندن کتاب زال و رودابه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های شاهنامه پیشنهاد می‌کنیم.

دربارهٔ الهام فلاح

او در بهار سال ۱۳۶۲ به‌دنیا آمد. اصالتاً گیلانی است اما کودکی‌اش در بوشهر و گرما سپری کرده است.

الهام فلاح دانش‌آموختهٔ رشتهٔ مهندسی کامپیوتر است و در سال ۱۳۹۰ اولین کتابش را منتشر کرد. 

او پس از به‌‌دنیا‌آمدن فرزندش زندگی خود را صرف نوشتن کرد و درخت استعداد خود را روز‌به‌روز تنومندتر ساخت. 

این نویسنده توانسته جایزهٔ بهترین رمان بزرگ‌سال دوسالانه پروین اعتصامی را دریافت کند و آثارش موردتوجه‌ منتقدان و صاحب‌نظران قرار گرفتند.

او نویسنده‌ای پرکار است و تاکنون ۶ کتاب در حوزهٔ بزرگسال و دو کتاب رمان نوجوان منتشر کرده‌ است.

از دیگر فعالیت‌های این نویسنده می‌توان به مشاور فیلم‌نامه‌ٔ فیلم سینمایی تابستان داغ به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد اشاره کرد.

او همچنین با مطبوعاتی چون ایران، فرهیختگان، کرگدن، همشهری داستان، آرمان و ... به‌عنوان منتقد و داستان‌‌نویس همکاری کرده است.

بخشی از کتاب زال و رودابه

«زال از غلتیدن در رختخواب کوفته و ذله شده بود. بلند شد. با خودش گفت: بهتره این اطراف چرخی بزنم تا هوایی به سرم بخوره. شاید از این فکرهای خام بیرون بیام. بهتره ذهنم رو روی شکاری تیزپا متمرکز کنم، چون عاقبت شب‌بیداری و وقت را به بطالت گذراندن چیزی جز هجوم فکرهای خام و بیهوده نیست. لباس بر تن کرد و خواست الماس‌خان را صدا بزند، اما پشیمان شد. در دل به الماس‌خان بدگمان شده بود. نمی‌فهمید الماس‌خان چطور چیزی را که برای او نمی‌پسندد برای پسرانش آرزو دارد. یکه و تنها از خیمه بیرون رفت. چند قدم پیش نرفته بود که چشمش به سرباز جوانی افتاد که به‌نظر هم‌سن و سال خودش می‌آمد. جوان، با وجود سبیل کلفت و هیکل تنومند و بازوهای برجسته‌اش با چشم‌هایی مهربان به تماشای دشت نشسته بود. زال کمی نزدیک‌تر رفت و به سرباز گفت: های سرباز، تیر و کمون و شمشیرت رو بردار و همراه من بیا.»

نظرات کاربران

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۶/۱۲

یهترین مجموعه برای کسانی که عاشق داستانای عاشقانه هستن☺💕

Fati1387
۱۴۰۳/۰۱/۰۵

من برای کلاس ادبیاتم این کتاب رو خلاصه کردم خیلی عالی بود توصیه میکنم که بخونیدش

شادی داودی
۱۴۰۳/۰۱/۱۹

همه‌ی ما بدون‌شک کتاب شاهنامه را در خانه داریم یا جایی دیده‌ایم و یا چیزهایی در موردش شنیده‌ایم. بعضی وقت‌ها هم دهان پر می‌کنیم و از شاهنامه به‌عنوان یکی از افتخارات ابدی ادبیات ایران نام می‌بریم، اما دروغ نیست اگر

- بیشتر
leili
۱۴۰۳/۰۱/۱۴

یک روز که زال برای خوشگذرانی به نزدیکی کابل می‌ره وصف روی زیبای رودابه رو از زیردستان خودش می‌شنوه ،یک دل عاشق رودابه میشه و سعی می‌کنه راهی برای دیدار روی ماه معشوق پیدا کنه.اگه طرفدار داستان های شاهنامه هستید

- بیشتر
kiyan
۱۴۰۳/۰۱/۰۸

عالی بود داستانی قدیمی،عاشقانه،کمی کوتاه،مختصر و بسیار بسیار زیبا

کاربر 1993296
۱۴۰۳/۰۱/۰۵

بسیار عالی کتابی هست که هنگام خوندنش پر از احساست خوب و مثبت میشید

Arshiya Hosseini
۱۴۰۳/۰۱/۰۴

بسیار عالی

Siavash Fallah
۱۴۰۳/۰۱/۱۸

علیرغم داستان خوب و جذاب اما در تبدیل به نثر نویسنده سهوا یا عمدا با دیدگاهی فاشیستی مطالبی رو افزود...

baran
۱۴۰۳/۰۱/۱۶

بسیار زیبا و دوست داشتنی

AFSANE
۱۴۰۳/۰۱/۱۵

روایتی از شاهنامه که به نثر تبدیل شده و به طور خلاصه و مختصر شما را با شخصیت های اصلی و سیر داستان آشنا می‌کند . برای کسانی که به داستان های شاهنامه علاقه مند هستند و خواندن شعر کمی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
دیگه از این دنیا هیچی نمی‌خوام سوران، خوشبختی یعنی همین. یعنی یک عمر زندگی با کسی که از ته دل دوستش داری.
محسن
خوشبختی یعنی همین. یعنی یک عمر زندگی با کسی که از ته دل دوستش داری
sahar1370326
عشق راز بزرگیه که هر کسی محرم شنیدنش نیست.»
Lara Aram
به صحرا شدم؛ عشق باریده بود و زمین تَر شده بود. چنان‌که پای مرد به گِل فرو شود، پای من به عشق فرو می‌شد. ذکر بایزید بسطامی، تذکرۀ‌الاولیاء، عطار نیشابوری
محسن
حمام بخارگرفته و گرم بود و نفس‌کشیدن در آن گرما سخت. حوض بزرگ میان حمام پر از آب بود و فوارهٔ کوچکی میانش قل‌قل می‌کرد. بوی بخار جوشاندهٔ انواع گیاهان دارویی از چهار گوشهٔ حمام به هوا بلند شده بود و راه نفس را می‌سوزاند. شربت و میوه‌های فصل را در گوشه و کنار حمام چیده و صابون زیتون و کیسه و قطیفه‌ها را روی سکوی کنج حمام گذاشته بودند و همه‌چیز برای بانوی جوان کاخ فراهم بود.
محسن

حجم

۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان