دانلود و خرید کتاب بفرمایید، نوبت شماست! (مهارت زندگی برای نوجوانان) محمدرضا سرگلزائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بفرمایید، نوبت شماست! (مهارت زندگی برای نوجوانان) اثر محمدرضا سرگلزائی

کتاب بفرمایید، نوبت شماست! (مهارت زندگی برای نوجوانان)

معرفی کتاب بفرمایید، نوبت شماست! (مهارت زندگی برای نوجوانان)

مهارت‌هایی هستندکه در زندگی ما نقش تعیین کننده‌ای دارند ولی ما گاهی از یادگیری و ارتقای آن‌ها غفلت می‌کنیم. غفلت از این مهارت‌ها موجب ناکارآمدی ما و متعاقب آن عدم رضایت از زندگی می‌شود. در این کتاب به پرورش این مهارت‌ها بالاخص در نوجوانان پرداخته می شود.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۳۹۴/۱۱/۲۳

واقعا برای نوجوانان کتاب خوبیه، نگاه من رو به خانوادم و زندگیم عوض کرد.. الان واقعا شادم و از زندگی راضی

Alireza
۱۳۹۵/۰۹/۰۱

مختصر و مفید عالی👌

REZA
۱۳۹۸/۰۶/۱۰

کتابی کم حجم اما ارزشمند که برای شروع فرآیند خودیاری به تمام سنین توصیه میشه

مریم
۱۳۹۶/۰۴/۰۳

واسه من فقط ۲۱ صفحه اش اومده یعنی سه فصلش چرا ایا همین مقدار هست یا اگر نیست چیکار کنم؟

sed manaf
۱۴۰۱/۰۷/۱۵

حس خوبی از این کتاب میشه گرفت. نمودار هاش کاربردی اند منتها کتاب چاپی اش به سبب تصاویری که داره جذاب تره

marjan
۱۴۰۱/۱۰/۱۹

فعلا فصل اول کتاب را مطالعه کردم،موضوع کتاب،شیوه بیان و دسته بندی مطالب را خیلی پسندیدم. عالی بود.

bahar
۱۴۰۰/۰۵/۱۰

بسیار خواندنی و مفید. سبک نوشتاری کتاب کمک می کند خواننده بتواند آن را به کار ببرد اما چرا صفحات کتاب کامل نیست؟!! برای من ۲۲ صفحه است!!

خامنه
۱۳۹۹/۰۳/۳۱

من از اول که خودندم ۳۸ صفحه بود.کلا ۲۱ صفحه خودندم و بعد رفتم بیرون نظرات رو ببینم و دوباره برگردم کتاب و بخونم.دیدم کل صفحه ها ۶۰ صفحه است.برگشتم تو مطالعه شد ۳۷ صفحه.چی کارکنم؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۷)
فصل دوم مدیریت تفکّر ما همواره در حال تفکر هستیم، تفکر به صورت زنجیره‌ای از تصاویر یا گفت‌وگو با خود در ذهن ما جریان دارد. جریان تفکر ما بر احساسات ما تأثیر می‌گذارد و احساسات ما نیز بر رفتارهای ما مؤثرند. به مثال زیر توجه کنید:
احمد زرگانی
«اعتماد» شرط لازم برای «صمیمی شدن» است،‌ اما شرط کافی نیست!
مریم غفار
اگر «اجازه بدهید» زنجیره‌ی افکار، «بدون کنترل» در ذهن شما جاری باشد، کنترلِ احساسات و رفتارهای خود را نخواهید داشت. اگر جریان اتوماتیک افکار بدون نظارتِ ما به حرکتِ خود ادامه دهد، ما همچون عروسکی بی‌اختیار قربانیِ این جریان خواهیم بود.
نسرین نیکبخت
پس به جای تلاش برای پاک کردن یک فکر یا از خاطر بردن یک خاطره، یک فکر یا خاطره‌ی متفاوت را جایگزین آن می‌کنیم. هر چه این فکر یا خاطره‌ی جایگزین جذاب‌تر باشد فکر یا خاطره‌ی قبلی را با سرعت و قدرت بیش‌تری کنار خواهد زد. بنابراین، ذهن ما همچون تلویزیونی است که امکان خاموش کردنِ کامل آن وجود ندارد ولی به‌راحتی می‌توان کانالِ آن را تغییر داد. با این روش ما قدرتِ کنترلِ ذهن خود را دارا هستیم. عدم کنترل افکار گاهی تأثیرات پرهزینه‌ای در زندگی ما ایجاد می‌کند: * تکرار یک خودگوییِ قدیمی که در ما احساس حقارت ایجاد می‌کند ممکن است باعث شود در تمام طول زندگی‌مان در انزوا و تنهایی به‌سر ببریم چرا که با تصور این‌که «هیچ‌کس از مصاحبتِ با من لذت نخواهد برد و همه من را تحقیر خواهند کرد» همه‌ی فرصت‌های دوستی و ارتباطِ اجتماعی را از دست می‌دهیم!
shahin
برخی از افراد به‌جای «مشاهده و توصیف» وقایع زندگی، به سرعت در پی «تفسیر و تحلیل آن‌ها» برمی‌آیند و به نتیجه‌گیری‌هایی می‌رسند که خود آن تفسیر و تحلیل‌ها منشأ احساس ناخوشایند دیگری علاوه بر واقعه‌ی پیش آمده می‌شود. مثلاً دوستی با من قطع رابطه کرده است. مشاهده و توصیف این واقعه چنین است: «دوستم ترجیح داده با هم رفت‌وآمد کمتری داشته باشیم.» اما می‌توان این واقعه را چنین «تفسیر و تحلیل» کرد: «دوستم مرا طرد کرد، او از ابتدا هم یک دوست واقعی نبود، او به دوستی تظاهر می‌کرد، تا زمانی که به وجود من نیاز داشت رابطه‌اش را با من ادامه داد، حال که دیگر به من نیاز ندارد مرا چون تفاله‌ای در آشغالدان انداخت!» به وضوح مشخص است که چنین افکاری باعث تشدید احساس بد ما می‌شوند. در بخش «مدیریت تفکر» چگونگی قطع زنجیره‌ی افکار منفی ذکر شده است.
shahin
* زنبور عسل، هزاران سال است عسل «تولید» می‌کند ولی هیچ زنبور عسلی تصمیم به تغییردادن محصول تولیدی خود نگرفته است!
مریم غفار
* تکرار یک خودگوییِ قدیمی که در ما احساس حقارت ایجاد می‌کند ممکن است باعث شود در تمام طول زندگی‌مان در انزوا و تنهایی به‌سر ببریم چرا که با تصور این‌که «هیچ‌کس از مصاحبتِ با من لذت نخواهد برد و همه من را تحقیر خواهند کرد» همه‌ی فرصت‌های دوستی و ارتباطِ اجتماعی را از دست می‌دهیم!
مریم غفار
برای آنکه با کسی صمیمی شویم لازم است از «رازداری» وی مطمئن شویم. درجه‌ی «صمیمیت» ما با دوستان‌مان را، درجه‌ی «رازداریِ» آنان تعیین می‌کند. کسی که رازهای زندگی مردم را برای ما نقل می‌کند،‌ رازهای زندگی ما را نیزبرای دیگران نقل خواهد کرد.
مریم غفار
*در یک آگهی وعده داده می‌شود که شما با یک داروی گیاهی جدید خارجی ظرف ۳ ماه به وزن ایده‌آل خود می‌رسید. با شماره تلفنی که در آگهی ذکر شده تماس می‌گیرید و یک بروشور برای شما ارسال می‌شود. در آن بروشور عکس‌هایی از افراد چاپ شده که با این دارو ظرف ۳ ماه پانزده تا بیست کیلو گرم وزن کم کرده‌اند و از درمان راضی هستند. برای دریافت داروها کافی است با شماره تلفن قبلی تماس بگیرید. یک پیک موتوری داروها را برای شما خواهد آورد و هزینه‌ی درمان را از شما خواهد گرفت. آیا به این آگهی اعتماد می‌کنید؟
احمد زرگانی
مقدمه همه‌ی ما از مهارت‌های زیادی برخورداریم که برخورداری از آن‌ها برای زندگی‌مان ضروری است. مهارت‌هایی همچون راه رفتن، حرف زدن، غذا خوردن، لباس پوشیدن و شستن بدن‌مان مهارت‌های عمومی زندگی ما هستند و مهارت‌هایی همچون رانندگی، خیاطی، نقاشی و خطاطی مهارت‌های اختصاصی هستند. در این بین مهارت‌هایی هستند که در زندگی ما نقش تعیین‌کننده‌ای دارند ولی گاهی ما از یادگیری و ارتقای آن‌ها غفلت می‌کنیم. غفلت از این مهارت‌ها منجر به ناکارآمدی ما و متعاقب آن عدم رضایت از زندگی می‌شود. به مثال زیر توجه کنید:
احمد زرگانی

حجم

۲۸۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۲۸۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان