دانلود و خرید کتاب مدیریت و تجارت به سبک شیائومی لی وانکیانگ ترجمه علی علی پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت و تجارت به سبک شیائومی اثر لی وانکیانگ

کتاب مدیریت و تجارت به سبک شیائومی

نویسنده:لی وانکیانگ
انتشارات:بهار سبز
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدیریت و تجارت به سبک شیائومی

کتاب مدیریت و تجارت به سبک شیائومی نوشتهٔ لی وانکیانگ و ترجمهٔ علی علی پناهی است و بهار سبز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مدیریت و تجارت به سبک شیائومی

با پیدایش اینترنت، دنیای جدیدی بر روی فناوری گشوده شد به طوری که هر روز ابزار جدیدی طراحی و تولید می‌شد. ابزارهایی که هر یک دنیایی جدید، با امکانات و قابلیت‌های جدید ارایه کرده‌اند، مثل اینترنت همراه. جالب‌تر اینکه این مجموعهٔ فناوری در دنیای کسب‌وکار نیز تحول اساسی ایجاد کرده‌اند، به طوری که مدیران کارآفرین امروزی هر یک سخنی نو در رابطه با مدیریت سازمان و کسب‌وکار دارند که تا یک دههٔ پیش در کتب سازمان و مدیریت بدین شکل مطرح نبوده‌اند. استفاده از مشارکت کاربران و مصرف‌کنندگان از آغاز فرایند طراحی محصول تا مرحله فروش و بازاریابی آن سخن تازه‌ای است که لی وانکیانگ، معروف به علی، و همکارانش در شرکت شیائومی پیاده کرده‌اند و در این مسیر بسیار موفق بوده‌اند. این کتاب داستان شرکت شیائومی و راز موفقیت آن است.

خواندن کتاب مدیریت و تجارت به سبک شیائومی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب را به مدیران، دانشجویان رشته‌های مختلف مدیریت و افراد کارآفرین توصیه می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت و تجارت به سبک شیائومی

«چگونه می‌توان یک میلیون کاربر داشت و ارتباط با آن‌ها را حفظ نمود؟ در دنیای کسب‌وکار اینترنتی امروز، باید از راهبردهای مختلفی استفاده نمود.

شرکت کینگ‌سافت در سال ۱۹۸۸ تأسیس شد. با توجه به اینکه در آن زمان دوران نرم‌افزارهای سنتی بود، این شرکت بِرندی ممتاز در چین محسوب می‌شد، من در سال ۲۰۰۰ به عنوان مهندس وارد شرکت شدم و لی جون که مدیرعامل شرکت بود، به ما توصیه کرد استراتژی‌های دقیق تهیه کنیم.

در آن زمان ما روی مدیریت پروژه مهمی تمرکز داشتیم با عنوان WPS Office که نرم‌افزار بزرگ امور اداری بود. تهیه این نرم‌افزار سال‌ها به درازا کشید.

حتی در آن زمان، شرکت کینگ‌سافت کاملاً متوجه اهمیت احساس و استنباط مشتری بود. روش تعامل ما با کاربران اهمیت دادن به کار گروهی بود. در هر سه یا شش ماه یکبار، از کاربران مختلف می‌خواستیم تا در قالب گروه‌های شش الی ده نفره روی محصولات مختلف به طور حضوری بحث و گفت‌وگو کنند. روش دیگر این بود که از تیم خدمات مشتریان می‌خواستیم، نظرات مشتریان را جمع‌آوری کرده و نکات مربوطه را هر هفته برای مدیران تولید ارسال کنند. مدیران تولید این اطلاعات را در گزارشاتی که برای «گروه‌های طراحی پروژه» ارسال می‌کردند، درج می‌کردند. این گزارشات نیز برای معاون مدیر ارشد و بعد از آن برای خود مدیر ارشد ارسال می‌شد. کُل فرایند بررسی نظر کاربران معمولاً بیش از یک ماه طول می‌کشید.

محصولات نه تنها باید این فرایند قبل از تولید را طی می‌کردند، بلکه قبل از عرضه و فروش نیز مورد بازاریابی قرار می‌گرفتند. برای بازاریابی از همهٔ امکانات خود استفاده می‌کردیم. نتیجهٔ کارِ تبلیغات و فروش هم بسیار موفق بود.

شرکت کینگ‌سافت همگام با این راهبرد بازاریابی، سیستم‌های مدیریت داخلی هم ایجاد نمود تا «کارکنان را برای تلاش‌های خاص آماده و بسیج کند.» در جریان این کارها، هر روز صبح با کارکنان دیدار داشتیم تا ازطریق گفت‌وگو موجب تشویق و انگیزه دادن آن‌ها برای تلاش بیشتر شویم. تمام بخش‌های شرکت و تمام واحدها باید در این دیدار شرکت می‌کردند تا برای بهبود محصول و بازاریابی و فروش آماده‌تر شوند. ضمن اینکه همه کارکنان برای پیشبرد اهداف با همهٔ وجود تلاش می‌کردند، تیم‌ها و گروه‌های کاری دارای نظم دقیقی بودند و در عین حال بین اعضای تیم‌ها صمیمیت حاکم بود.

هرگاه در حین کار دچار مشکلاتی می‌شدیم، این حس صمیمیت مانند ابزاری قدرتمند عمل می‌کرد. به عنوان مثال در آن زمان، مهندسی داشتیم به نام هایژو که در حال حاضر به عنوان سر مهندس در mi.com کار می‌کند. او در طی یک سال دوبار برای رفتن از شرکت با من صحبت کرد، زیرا شرکت‌های بسیاری در تلاش بودند تا او را جذب کنند. هر دو بار که او این موضوع را مطرح نمود، به شام دعوتش کردم. سپس از شب تا ۵ صبح ضمن صرف شام، میوه و تنقلات، با یکدیگر گفت‌وگو کردیم. در دیدار دوم، او هنگام صبح آن‌چنان از رفتن منصرف شده بود که بعد از آن هرگز در این مورد صحبت نکرد.

در آن روزگار، روش‌های کسب‌وکار در شرکت کینگ‌سافت مقدمه‌ای بود برای ایجاد زمینه در کل صنعت کشور چین به طوری که روش‌های تولید، بازاریابی و مدیریت تیمی، برای صنعت نرم‌افزار کشور چین الگو شده بودند.

شرکت کینگ‌سافت در سال ۲۰۰۷ در هنگ‌کنگ به شرکت سهامی عام تبدیل شد و از همان زمان لی جون که خدمات قابل ستایشی انجام داده بود، شرکت کینگ‌سافت را ترک کرد تا سرمایه‌گذاری صادق و خدمت‌گزار شود. او سپس در سال ۲۰۱۰ شرکت شیائومی را تأسیس کرد. در سال ۲۰۱۱ که کینگ‌سافت در فهرست فروش قرار داشت و کسب‌وکار اینترنتی این شرکت کاهش پیدا کرده بود، لی جون به عنوان مدیرعامل به شرکت بازگشت. از آن پس نقدینگی شرکت به تدریج بالا رفت تا به مبلغ سه میلیارد دلار رسید. از طرفی تعداد کسانی که از نسخهٔ WPS Office برای گوشی همراه استفاده می‌کردند به عدد ۱۰۰ میلیون رسید و این نرم‌افزار به‌عنوان مجموعهٔ اصلی نرم‌افزارهای اداری پذیرفته شد. در دوران اینترنت همراه، بِرند کینگ‌سافت، بار دیگر و در سطحی کاملاً جدید فعال شده است.

لی جون می‌گوید:

به نظر من برای موفقیت یک استارتاپ سه گام بزرگ اهمیت جدی دارند: انتخاب بازار بزرگ، تشکیل تیمی از افراد خوب و برجسته و اطمینان خاطر از داشتن نقدینگی فراوان.

حال این پرسش مطرح می‌شود که «تفاوت کینگ‌سافت و شیائومی چیست؟»

زمانی‌که کینگ‌سافت و شیائومی تأسیس شدند، جهت‌گیری تجاری هر دو خوب بود، و هر دو بهترین تیم‌ها را تشکیل داده بودند. اما تفاوت این دو شرکت این بود که:

شرکت شیائومی در همان دوران آغاز به کار خود توانست پول کلانی کسب کند. در دوران کینگ‌سافت، محصول WPS همه جا موجود بود و میزان نفوذ نرم‌افزار مبدّل آن از ۸۰ درصد فراتر رفت. اما با توجه به تکثیر غیرمجاز گسترده در کشورچین، کینگ‌سافت نتوانست درآمد قابل توجهی کسب کند و از بازار سرمایه نیز نتوانست سرمایه قابل توجهی جذب نماید. ضمن اینکه وقتی استانداردهای اینترنت تغییر یافت و از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا کرد شرکت نتوانست برای تحول نرم‌افزارهای خودش تصمیمات بلندمدت اتخاذ کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱۵۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان