دانلود و خرید کتاب الهه ها هرگز پیر نمی شوند کریستین نورتراپ ترجمه عفت حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الهه ها هرگز پیر نمی شوند اثر کریستین نورتراپ

کتاب الهه ها هرگز پیر نمی شوند

انتشارات:بهار سبز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب الهه ها هرگز پیر نمی شوند

کتاب «الهه ها هرگز پیر نمی شوند» نوشتۀ کریستین نورتراپ و ترجمۀ عفت حیدری است که انتشارات بهار سبز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب لهه ها هرگز پیر نمی شوند

خواندن کتاب الهه‌ها هرگز پیر نمی‌شوند شبیه تجربۀ یک گفت‌وگوی ناب و عالی با دوستی خردمند و شوخ‌طبع است، سرشار از اطلاعات، آگاهی، ماجراهای شخصی و یادآوری‌‌های دلگرم‌کننده برای ادامۀ زندگی.

همواره شنیده‌ایم که سن فقط یک عدد است اما در واقعیت زندگی، اجتماع و تبلیغات رسانه‌ها، بالا‌رفتن سن برای زنان تاوان دارد. به قول سوزان سانتاگ در کتاب جستارهایی دربارۀ زن «جامعه با تعیین چارچوب تنگ و سفت‌و سخت برای زنان، به آن‌ها حکم می‌کند چگونه در مسیر تصورات خود احساس پیری یا برعکس، احساس جوانی و آزادی کنند.» اما کتاب الهه‌ها هرگز پیر نمی‌شوند همچون یک کتاب خودیاری برای زنان، بینشی به آن‌ها می‌دهد که بتوانند بدون توجه به سن‌و‌سال زندگی کنند و نسبت به دام‌های فرهنگی هوشیار شوند.

در کتاب الهه‌ها هرگز پیر نمی‌شوند کریستین نورتراپ از بی‌سنی سخن می‌گوید، مفهومی که به‌معنای تغییر سبک زندگی و باورها، زندگی بدون ترس از ناکامل‌بودن و ایجاد رابطه‌ای نو با جهان است. این کتاب به زنان یادآور می‌شود که آنچه که قرار است در زندگی به آن تبدیل شوند، الهه‌ای قوی، بارور، جذاب و بی‌سن‌وسال است. زنانی که تحت تأثیر توقعات فرهنگی و باورهایی قرار ندارند که آن‌ها را کوچک، محدود، محتاط و ترسو نگه می‌دارد. آن زمان است که راه‌هایی برای بیان خلاقیت و یافتن لذت و خوشی در زندگی پیدا می‌کنند و حتی احساس خوبی نسبت به بدنشان پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که خواندنش برای هر زنی واجب و ضروری است.

۱۲ فصل این کتاب به این صورت است: فصل اول اشاره به اسطوره‌هایی دربارۀ پیری برای درک معنای الهه‌بودن و بدون‌سن‌بودن است. فصل دوم آموزش زندگی با لذت و شادمانی‌ است، فصل‌های ۳ و ۴ دربارۀ یائسگی و دورۀ بعد از آن است. کتاب در فصل ۵ به خواننده می‌آموزد که چطور از احساسات کهنه که باعث بیماری می‌شود، دست بردارد و در فصل ۶ به خواننده کمک می‌کند تا قدرت جنسی را دست‌کم نگیرد. فصل ۷ آموزش دوری از احساسات سمی است و فصل ۸ دربارۀ ایجاد رابطۀ تازه با غذا. فصل ۹ دربارۀ حرکات شادمانه و با لذت به‌جای ورزش اجباری است و فصل ۱۰ دربارۀ مشاهدۀ زیبایی. فصل ۱۱ آموزش گوش‌دادن به خرد و عقل الهه‌گون است و در نهایت در فصل ۱۲ برنامه‌ای عملی برای به‌کار‌بردن این ایده‌ها از طریق برنامۀ ۱۴ روزه ارائه می‌دهد. 

خواندن کتاب الهه‌ها هرگز پیر نمی‌شوند را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

خواندن این کتاب را به تمام زنان در هر سنی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کریستین نورتراپ

کریستین نورتراپ متخصص زنان و زایمان، حامی سلامت زنان و استادیار در دانشکدهٔ پزشکی دانشگاه یارموت است. 

بخشی از کتاب الهه‌ها هرگز پیر نمی‌شوند

«وقتی کسی از شما می‌پرسد که چند سال داری، یاد چه چیزی می‌افتید؟ آیا سنتان آن‌قدر برایتان بی‌اهمیت است که اصلا آن را از یاد می‌برید تا روز تولدتان برسد. سن صرفاً یک عدد است و این‌طور نیست که این عدد بتواند همه چیز را از وضعیت سلامتی تا میزان جذابیت و ارزشمندی‌تان تعیین کند. یعنی قرار نیست این عدد بتواند این‌همه پرمعنا باشد. شما ممکن است در شصت سالگی جوان‌تر از سی سالگی‌تان باشید، مشروط بر آنکه سبک زندگی و منش‌تان را عوض کرده باشید. این بدین معناست که سن نمی‌تواند شما را تعریف کند و به‌نوعی در وضعیت بی‌سنی به‌نظر می‌رسید. یعنی هرگز احساس پیری نمی‌کنید. احساس نمی‌کنید که بهترین روزهای عمرتان گذشته و از این به‌بعد در سراشیبی عمر افتاده‌اید.

اجازه دهید یک چیز را به‌روشنی برایتان توضیح بدهم. ما از لحظه‌ای که به‌دنیا می‌آییم پیر شدنمان آغاز می‌شود. در فرهنگمان از واژه پیری استفاده نمی‌کنیم، مگر زمانی که به بالای سن پنجاه برسیم و آنچه با پیری به ذهنمان خطور می‌کند همان تحلیل رفتن قواست. حقیقت آن است که اگر قضیه سن مطرح باشد، خیلی‌ها در بیست سالگی یا حتی خیلی زودتر از آن نشانه‌های پیری را بروز می‌دهند؛ مثلا توده عضلانی بدخیم دارند، قند خون‌شان متغیر است و تعادل بدنی ندارند. در مقابل، بعضی‌ها در هفتاد سالگی هم تجسّم سلامت‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۷۴ صفحه

حجم

۳۸۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۷۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان