دانلود و خرید کتاب جادوگرها رولد دال ترجمه محبوبه نجف‌خانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جادوگرها اثر رولد دال

کتاب جادوگرها

معرفی کتاب جادوگرها

کتاب جادوگرها نوشتۀ رولد دال و ترجمۀ محبوبه نجف‌خانی است. نشر افق این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب برای نوجوانانی که به خواندن رمان‌های تخیلی علاقه‌مند هستند، مناسب است.

درباره کتاب جادوگرها

کتاب جادوگرها در چند بخش، تجربه‌ای که راوی از جادوگرها دارد را روایت می‌کند. او ابتدا از انواع جادوگرها، عادات و قدرت‌های آنها می‌گوید.

این کتاب جوایز متعددی کسب کرده که از این قرار است:

جایزۀ ویت‌برد 

جایزۀ کتاب برجستۀ نیویورک تایمز 

جایزۀ فدراسیون گروه‌ها کتاب کودک

جایزۀ دستاورد یک عمر، انجمن دنیای فانتزی 

جایزۀ بهترین کتاب غرب استرالیا 

جایزۀ نویسندۀ برجستۀ کودکان 

خواندن کتاب جادوگرها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رولد دال

رولد دال در ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶ به دنیا آمد و در ۲۳ نوامبر ۱۹۹۰ درگذشت. او داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویس بریتانیایی بود.

اوج شکوفایی رولد دال به‌عنوان نویسنده برای کودکان و بزرگ‌سالان در دهۀ ۱۹۴۰ میلادی بوده است. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «غول بزرگ مهربان»، «چارلی و کارخانۀ شکلات‌سازی»، «زرافه و پلیکان و من»، «ماتیلدا» و... اشاره کرد.

رولد دال از مشهورترین نویسندگان کتاب کودک است. کتاب‌های او سال‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌های کتاب کودکان بوده است. او نویسنده‌ای ماهر است؛ با دنیای کودکان به‌خوبی آشناست و ذهنیات و تخیلات آنها را می‌شناسد. جذابیت رمز و رازآلود کتاب‌های دال و کلام طنزآلود او همواره مورد علاقۀ کودکان بوده است. قهرمان‌های داستان‌های دال، کودکانی جسور و شجاع هستند که در زنجیرۀ اتفاقاتی هیجان‌انگیز افتاده و سرانجام بر بدی‌ها پیروز می‌شوند. موضوعات داستان‌های او گاهی بسیار ساده و روزمره و گاه کاملاً تخیلی و عجیب و غریب است. از درون‌مایه‌های موجود در آثار این نویسندۀ بریتانیایی می‌توان به برابری، نوع دوستی، طبیعت‌دوستی، جسارت، شجاعت و… اشاره کرد.

از بسیاری از داستان‌های رولد دال برای تولید فیلم‌های سینمایی، برداشت و اقتباس شده است. برای نمونه می‌توان به فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی ساختۀ تیم برتون با بازی جانی دپ اشاره کرد.

«گاهی هرگز: قصه‌ای برای سوپرمن» (۱۹۴۸) و «عمو اسوالد من» (۱۹۸۰) از داستان‌هایی هستند که رولد دال برای بزرگ‌سالان نوشته است. او همچنین به نگارش نمایشنامه، فیلمنامه، شعر و آثار غیرداستانی هم پرداخته است.

رولد دال در جایی می‌گوید: «اگر می‌خواهید دنیا را از دریچۀ چشمان کودکان بنگرید، چهاردست‌وپا روی زمین زانو بزنید و به بزرگ‌سالانی که به شما امر و نهی می‌کنند، خیره شوید».

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نویسنده می‌توان به سایت او به نشانی www.roalddahl.com نیز رجوع کرد.

بخشی از کتاب جادوگرها

«قبل از هشت سالگی، من خودم دوبار با جادوگرها برخورد داشتم؛ از اولی جان سالم به در بردم، ولی بار دوم به اندازه‌ی بار اول خوش‌شانس نبودم. بلاهایی سرم آمد که وقتی ماجرایش را بشنوید، احتمالا ً جیغ‌تان درمی‌آید. کاریش نمی‌شود کرد. حقیقت را باید گفت. راستش، اگر من هنوز اینجا هستم و دارم با شما حرف می‌زنم (هرچند که شاید ظاهرم عجیب باشد) کاملاً مدیون مادربزرگ بی‌نظیرم هستم.

مادربزرگ من اهل نروژ بود. نروژی‌ها خیلی چیزها درباره‌ی جادوگرها می‌دانند چون نروژ جنگل‌های انبوه و کوهستان‌های بسیار سردی دارد. اولین جادوگرها از آنجا پیدایشان شد. پدر و مادرم هم نروژی بودند، ولی چون پدرم در انگلستان کار می‌کرد، من آنجا به دنیا آمده و به مدرسه‌ی انگلیسی رفته بودم. ما دوبار در سال، یک‌بار عید کریسمس و یک‌بار تابستان، برای دیدن مادربزرگم به نروژ برمی‌گشتیم. این خانم پیر، تا جایی که ذهنم یاری می‌کند، تنها فامیلی بود که از طرف پدری و مادری برایمان مانده بود.»

معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظرات کاربران

Fatemeh 1389
۱۴۰۱/۰۳/۱۰

من همین الان این کتاب رو خریدم و هنوز نخوندم کلی اطمینان کامل رو دارم که اقای رولد دال چیزه بدی نمینویسه و من دوتا کتاب از ایشون به نام های ماتیلدا و چارلی رو خوندم که نسبت به اونها

- بیشتر
کاربر ۳۹۹۴۷۳۰
۱۴۰۱/۰۷/۱۲

این کتاب عالی هستش من این کتاب رو نخریدم بلکه از کتابخانه امانت گرفتم و خوندم و خیلی زیبا بود داستانش و اینکه این کتاب فیلم هم داره با همین اسم

🌸Zahra🌸
۱۴۰۱/۰۳/۳۱

فوق العاده خوب و عالی

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۳/۲۰

کتابای رولد دال محشره حتما بخونیدددد❤❤👍👍👍

کاربر ۴۶۸۰۲۵۸
۱۴۰۱/۰۶/۲۹

عالیییییییییییییییییییییه من عاشقش شدم

کتاب خور
۱۴۰۱/۰۴/۱۹

عالی بود بچگیام خونده بودم و دوستش داشتم. الان دوباره برام حس نوستالوژی داشت

بهار000
۱۴۰۱/۱۱/۲۸

قشنگ بود🖤 ولی ممکنه برای بچه های زیر ۹ سال یه کم ترسناک باشه.

nazgol_73
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

عالی بود حتما بخونید 💕

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
تا وقتی کسی دوست‌مان داشته باشد، مهم نیست کی باشیم و قیافه‌مان چه شکلی باشد.»
bardia

حجم

۱۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
۲۵,۹۰۰
۳۰%
تومان