دانلود و خرید کتاب آشنایی با وسواس و شیوه های رهایی از آن پادمال دی سیلوا ترجمه علی صاحبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با وسواس و شیوه های رهایی از آن اثر پادمال دی سیلوا

کتاب آشنایی با وسواس و شیوه های رهایی از آن

معرفی کتاب آشنایی با وسواس و شیوه های رهایی از آن

کتاب الکترونیکی «آشنایی با وسواس و شیوه های رهایی از آن» نوشتهٔ پادمال دی سیلوا و استنلی راکمن با ترجمهٔ علی صاحبی و فریده محمدی در انتشارات سایه سخن چاپ شده است. این کتاب توسط دو تن از پرآوازه‌ترین پژوهشگران و درمانگران حوزه اختلالات وسواس یعنی پروفسور راکمن و پروفسور دی سیلوا نوشته شده و دانشگاه آکسفورد منتشرش کرده است. قابل ذکر است که نه این کتاب و نه هیچ کتاب دیگری نمی‌تواند جایگزین درمان‌های روان‌شناختی و روان‌پزشکی شود. بنابراین افراد مبتلا باید مداخله ساختارمند و استفاده از دانش فنی و مهارت درمانگران را در اولویت قرار دهند و متعهدانه بپذیرند که مشکل دارند و به کمک حرفه‌ای نیازمندند و آن‌گاه برای مدیریت آن گام‌های مؤثری بردارند.

درباره کتاب آشنایی با وسواس و شیوه های رهایی از آن

 افراد مبتلا به مشکل وسواس‌های فکری و عملی، از سلسله افکار و اعمال تحریک‌کننده، تنش‌زا و اجباری و تکرارشونده رنج می‌برند. این مشکل فقط به شستشو یا مرتب کردن و قرینه‌سازی خلاصه نمی‌شود، بلکه به مرور زمان ناراحتی قابل ملاحظه‌ای برای خود فرد درگیر و اطرافیانش ایجاد می‌کند و بیش‌تر اوقات با کار، تحصیل، روابط اجتماعی، خانوادگی و صمیمی و البته زناشویی و فعالیت‌های روزمرهٔ زندگی تداخل می‌یابد.

این کتاب یک متن بسیار ساده برای آشنایی با این پدیده زمین‌گیرکننده است. چنان‌چه با وسواس نه به عنوان بیماری لاعلاج یا یک مشکل که خودبخود برطرف می‌شود، بلکه با نگاه علمی مواجه شویم به عنوان «رفتار» انتخابی ببینیم که پیش‌آیندهایی و پس‌آیندهایی آن را به راه انداخته و باعث تداوم آن می‌شوند، آن‌گاه بهتر می‌توانیم به خود یا عضو خانواده خود که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند کمک کنیم تا به انتخاب رفتارهای بهتری دست بزنند.

کتاب آشنایی با وسواس و شیوه های رهایی از آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به درمانگران و افرادی که خود یا اطرافیانشان با مشکل وسواس مواجه هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب آشنایی با وسواس و شیوه های رهایی از آن

وسواس عملی چیست؟

وسواس عملی معمولاً یک رفتار تکراری و به ظاهر هدفمند است که طبق قواعدی مشخص یا به شکل کلیشه‌ای توسط فرد انجام می‌شود. چنین رفتاری ممکن است به کلی برای فرد غیرقابل قبول یا گاهی تا اندازه‌ای قابل قبول باشد. ازدحام چنین رفتاری در نفس خود برای فرد هدف محسوب نمی‌شود، بلکه این رفتارها اغلب به منظور ایجاد یک رخداد یا موقعیت یا برای پیشگیری از برخی رویدادها یا موقعیت‌های ناگوار انجام می‌گیرد. چنین رفتارهایی با آنچه به منظور پیشگیری از آن‌ها انجام می‌گیرد، ارتباط منطقی یا واقعی ندارند. به طور نمونه لمس کردن عکس یکی از بستگان به دفعات معین به منظور اطمینان یافتن از اینکه به او آسیبی نخواهد رسید. چنین رفتارهایی ممکن است به روشنی افراطی باشند (مانند شستن دست‌ها به مدت نیم ساعت برای از بین بردن میکروب). با این حال در مواردی فرد صرفاً برای دور کردن اضطراب یا وحشت‌زدگی درگیر یک عمل اجباری می‌شود. این عمل معمولاً مقدم یا همراه با حس اجبار درونی است. یعنی فرد یک اجبار قوی برای انجام آن رفتار در خود احساس می‌کند. به طور معمول در چنین مواقعی فرد مایل است در برابر آن مقاومت کند. او با آن‌که می‌داند رفتاری که انجام می‌دهد، بی‌معنی و غیرمنطقی است و هیچ لذتی نیز از انجام آن عایدش نمی‌شود، به منظور کاهش تنش روانی و ایجاد احساس آسودگی، هرچند برای مدتی کوتاه، به رفتار تکراری دست می‌یازد.

در این راستا به نمونه‌هایی از انواع وسواس عملی اشاره می‌شود:

۱.ـ زنی جوان دست‌هایش را مکرر می‌شست تا مبادا توسط میکروب‌ها آلوده شود. شستن دست‌ها با آداب و رسوم دقیقی انجام می‌گرفت، هر بار شش مرتبه با آب و صابون و شش مرتبه بدون صابون!

۲. ـ مردی جوان دستگیرهٔ در، شیر گاز و کلیدهای برق را به هنگام عبور از نزدیکی آن‌ها وارسی می‌کرد.

۳. ـ دختری پانزده ساله اطراف رختخوابش، از جمله دیوار، را هر شب قبل از رفتن به رختخواب می‌شست تا بدین وسیله میکروب و کثافت را دور کرده باشد.

۴. ـ مردی نامه‌ای را که نوشته و سر آن را نیز با چسب چسبانده بود، باز می‌کرد و بازخوانی می‌نمود تا مطمئن شود همهٔ جمله‌ها درست نوشته شده است و سپس آن را درون یک پاکت جدید می‌گذاشت. این کارها را چند بار قبل از پست کردن نامه انجام می‌داد.

نظرات کاربران

محمد
۱۴۰۱/۰۴/۱۴

لطفا در بی نهایت قرار دهید

کاربر ۳۴۹۶۶۸۲
۱۴۰۱/۰۴/۲۸

لطفا در بی نهایت قرار بدید ممنون

mahoo
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

یکی از بهترین کتاب ها در این موضوع

az
۱۴۰۲/۰۲/۱۱

بسیار عالی است .لطفا قیمت آن را کمتر کنید

کاربر 1936950
۱۴۰۱/۰۶/۳۱

نمونه که خیلی مفید بود .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
وسواس فکری معمولاً فکر، تصویر ذهنی یا تکانه‌ای ناخواسته و مزاحم است که مدام در ذهن تکرار می‌شود. وسواس‌های فکری، ارادی ایجاد نمی‌شوند و به صورت رخدادهایی به خودآگاهی فرد هجوم می‌آورند.
iscalledlostone
اختلالات روان‌آزردگی یا «نِوروزها» مشکلات روانی نسبتاً خفیفی هستند. بیمار روان‌آزرده یا نوروتیک خودآگاه و از بینش لازم برخوردارند و تماسشان با جهان خارج نسبتاً سالم و دست نخورده باقی می‌ماند. اختلال‌های روان‌پریشی یا «سایکوزها» بیماری‌های روانی جدی‌تری محسوب می‌شوند. بیمار روان‌پریش در بارهٔ مشکل و بیماری خود بینش ندارد و ممکن است تماسش با واقعیت و دنیای خارج به شدت آسیب دیده باشد.
iscalledlostone

حجم

۶۶۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۶۶۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان