دانلود و خرید کتاب معرفی، اصول و مبانی و کاربردهای بالینی CBT اسماعیل بناء
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معرفی، اصول و مبانی و کاربردهای بالینی CBT اثر اسماعیل بناء

کتاب معرفی، اصول و مبانی و کاربردهای بالینی CBT

معرفی کتاب معرفی، اصول و مبانی و کاربردهای بالینی CBT

کتاب معرفی، اصول و مبانی و کاربردهای بالینی CBT نوشته اسماعیل بناء و رضوانه نمازی یوسفی است. این کتاب شناخت رفتار درمانی می‌پردازد.

درباره کتاب معرفی، اصول و مبانی و کاربردهای بالینی CBT

شناخت - رفتار درمانی (یا همان درمان شناختی- رفتاری) که به‌اختصار CBT‌ نیز گفته می‌شود، به عنوان یکی از مکاتب اصلی روان‌درمانگری، رویکردی سازمان‌یافته است که از راهبردهای هدفمند شناختی - رفتاری بر غلبه بر انواع مختلف اختلالات و مشکلات روان‌شناختی استفاده می‌کند.

 CBT، یکی از ده‌ها رویکردی است که در حوزه روان‌شناسی، درصدد درک و درمان مشکلات روان‌شناختی است. این رویکرد، با تصوری که عامه مردم از روان‌درمانی دارند، تا حد زیادی تفاوت دارد. CBT، چهارچوب علمی جامعی را برای درک و درمان مشکلات روان‌شناختی در اختیار درمان‌گران قرار می‌دهد و همان‌گونه که از عنوان آن نیز پیداست، عمدتاً بر شناخت‌ها و رفتارهای مشکل‌ساز تأکید می‌کند. در اینجا، منظور از شناخت‌ها، همان باورها یا عقاید است. در واقع، CBT نشان می‌دهد که چگونه باورها یا رفتارهای ویژه، به ایجاد مشکلات روان‌شناختی و تداوم یافتن آنها در طول زمان منجر می‌شوند و متعاقباً، تلاش می‌‌کند با تغییر دادن یا اصلاح کردن رفتارها و باورهای مشکل‌ساز، نسبت به رفع مشکلات روان‌شناختی اقدام کند. CBT، به عنوان یک رویکرد علمی جامع، هم پایه نظری دارد و هم پایه تجربی.

CBT، یکی از پرکاربردترین درمان‌های معاصر است که تحقیقات متعددی درباره ابعاد مختلف آن در حال انجام است. اثربخشی CBT در حل مشکلات روان‌شناختی، بیش از هر رویکرد روان‌درمانی دیگر مورد تحقیق قرار گرفته است. CBT به عنوان درمانی که آثار درازمدت آن بر انواع مشکلات روان‌شناختی به اثبات رسیده است، از محبوبیت بسیار زیادی در بین درمان‌گران و متخصصان بهداشت روانی برخوردار است.

این کتاب به اصول و مبانی و کاربردهای این روش درمانی می‌پردازد. 

خواندن کتاب معرفی، اصول و مبانی و کاربردهای بالینی CBT را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب معرفی، اصول و مبانی و کاربردهای بالینی CBT

درمانگران و محققانی که در حوزة CBT فعالیت می‌کنند، برای درک بهتر مشکلات و اختلالات روان‌شناختی، بدین ترتیب عمل می‌کنند که برای هر مشکل یا اختلال، یک الگوی شناختی- رفتاری ویژه تهیه می‌کنند و سپس، بر اساس آن الگو، یک نقشه یا طرح هدفمند را برای تعیین مسیر درمان مشخص می‌سازند. شناسایی این الگوها، درمانگران را قادر می‌سازد تا متوجه شوند که علایم مختلف بیماریها چگونه با یکدیگر ترکیب می‌شوند و چگونه (با چه مکانیسمی) به بروز اختلالات ویژه منجر می‌شوند. همچنین، این الگوها به درمانگران کمک می‌کنند تا تشخیص دهند که برای بهبود علایم بیماری یا اختلال، چه تغییراتی می‌بایست صورت گیرد. در بخش دوم کتاب حاضر، دربارة فرآیند اجرایی CBT به‌تفصیل صحبت خواهیم کرد. یکی از ایده‌های اصلی در رویکرد CBT این است که توضیح دادن این الگوها به مراجعان، به آنها کمک می‌کند تا فرآیند درمان را بهتر طی کنند و متعاقباً به نتایج درمانی بهتری دست یابند. نتایج بررسیها نشان می‌دهد که آشنایی مراجعان با این الگوها و استفاده از آنها به عنوان چهارچوب درمانی، باعث می‌شود که مراجعان احساس بهتری نسبت به فرآیند درمان پیدا کنند و از مشکلات خود و نحوة درمان آنها، درک جامعی به دست آورند. همین ”درک“ که درمانگران شناختی- رفتاری به آن ”شناخت“ می‌گویند، یکی از ارکان اصلی درمان CBT محسوب می‌شود. طبق نتایج تحقیقات انجام‌گرفته، میزان اطمینان مراجع به روش درمانیِ مورد استفاده، می‌تواند کیفیت نتایج درمانی را تحت‌تأثیر قرار دهد. لذا درمانگران شناختی- رفتاری سعی می‌کنند که قبل از شروع درمان، اطلاعاتی را دربارة این رویکرد درمانی در اختیار مراجعان قرار دهند. حال، ممکن است از خود بپرسید که کدام اختلالات یا مشکلات روان‌شناختی در حیطة CBT قابل بررسی است؟ در پاسخ باید بگوییم که دامنة بسیار وسیعی از مشکلات و اختلالات روان‌شناختی، از جمله اختلالات اضطرابی، اختلالات مرتبط با آسیب و عوامل استرس‌زا، اختلال دو قطبی، اختلالات افسردگی، اختلالات خوردن یا تغذیه، اختلالات تیک، اختلال وسواسی- اجباری و اختلالات وابسته به آن، اختلالات شخصیت، مشکلات مرتبط با سوء مصرف مواد، مسائل زناشویی، مشکلات جسمی، اختلالات جنسی، مشکلات روان‌شناختی ویژه کودکان و ویژه سالمندان و ...، همگی در رویکرد CBT مورد بررسی و درمان قرار می‌گیرند.

رابطه درمانی در درمان های شناختی رفتاری
پائول گیلبرت
اهمیت درمان ماتریکس؛ کاهش افسردگی و وسوسه
عاطفه جهانشاهی
آشنایی با وسواس و شیوه های رهایی از آن
پادمال دی سیلوا
راهنمای عملی درمان مبتنی بر پذیرش و پا‌ی بندی
استیون هیز
پیمان شکنی
پاول ر. پلوسو
برنامه مصاحبه اختلال اضطرابی DSM-IV؛ نسخه طول عمر
دیوید بارلو
عصب شناسی الهیات و تجربه دینی
علی‌‌اكبر ضيايی
راهنمای عملی آموزش عملی ذهن‌آگاهی برای مراجعان
کریستین دانکلی
علم و توسعه هایپرتروفی عضلانی
برد شونفلد
توجه آگاهی برای اختلال دوقطبی
ویلیام ر. مارچاند
روان‌ شناسی سلامت (جلد اول)
جین اگدن
درمان شناختی - رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی
استفان گ. هوفمان
راهنمای سنجش روانی (جلد دوم)
گری گراث مارنات
دلایل خوب برای احساس های بد
راندولف ام. نسه
کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان)
هالی داهیگ
قلب‌های بیمار در قرآن و پیامدها و راه درمان آن؛ جلد اول
فردین احمدی
راهنمای سنجش روانی (جلد اول)
گری گراث مارنات
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان