دانلود و خرید کتاب خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده کامیار سنایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده اثر کامیار سنایی

کتاب خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده

معرفی کتاب خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده

کتاب خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده نوشته کامیار سنائی است. کتاب خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده کمک می‌کند در دنیای امروز بتوانید وسواس‌های فکری‌تان را مدیریت کنید. 

درباره کتاب خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده

تلاش خود را بکنید که ذهنتان متمرکز بر خرس سفید شود. اگر ذهنتان به موضوع دیگری پرت شد بر روی کاغذی که در دست دارید علامت بزنید و سپس مجدداً به خرس سفید تمرکز کنید. بعد از دو دقیقه علامت‌ها را بشمارید. اکنون مجدداً چشمان خود را ببندید و این بار تمام تلاش خود را به کار بندید تا خرس سفید به ذهن شما خطور نکند. هرگاه خرس سفید به ذهنتان خطور کرد بر روی کاغذی که در دست دارید یک علامت بزنید و مجدداً تلاش کنید به خرس سفید فکر نکنید. بعد از ۲ دقیقه علامت‌ها را بشمارید. از این آزمایش چه نتیجه‌ای گرفتید؟ همان‌گونه که متوجه شدید، نمی‌توانید فکرتان را به طور کامل کنترل کنید و در زمانی که قصد داشتید تنها به خرس سفید فکر کنید، افکار دیگر نیز به ذهن شما می‌آمد و زمانی که قصد داشتید خرس سفید را از ذهن خود دور کنید، این فکر بیشتر به ذهن شما می‌آمد؛ بنابراین تلاش جهت سرکوب کردن یک فکر، میزان آن را بیشتر می‌کند. افکار وسواسی در جای خود بی‌خطر هستند، ولی زمانی که شما تلاش می‌کنید آن‌ها را سرکوب کنید و در سرکوب آن‌ها ناموفق می‌شوید، این افکار مزاحم که به طور طبیعی در ذهن ۹۰ درصد از افراد وجود دارد تبدیل به افکار ناخواسته وسواسی در شما می‌شود. هرقدر تلاش بیشتری برای سرکوب این افکار مزاحم می‌کنید، شدت و میزان آنها بیشتر می‌شود و شما به جهت ناتوانی در کنترل این افکار، احساس شکست و ناامیدی بیشتری می‌کنید. این امر موجب می‌شود فرد وسواسی به خطرناک بودن این افکار بیشتر اعتقاد پیدا کند. ضمن آنکه شکست در فرونشانی این افکار، حال فرد را منفی‌تر از قبل می‌کند. حال اگر قرار بود هربار که خرس سفید به ذهنتان می‌آمد ۱۰۰ هزار تومان جریمه بدهید (مثال از نوع وسواس: فرد وسواسی باور دارد که فکر کردن به مرگ فرزندش احتمال وقوع آن را بیشتر می‌کند. مسلماً او فشار بیشتری را متحمل می‌شود و در نتیجه فکر مرگ فرزند بیشتر به  ذهن فرد وسواسی خطور می‌کند) یا مجبور بودید به جای ۲ دقیقه، ۲ ساعت به خرس سفید فکر نکنید؛ مسلماً تشویش و اضطراب کل وجودتان را فرا می‌گرفت و در نتیجه تلاشتان برای سرکوب فکر بیشتر می‌شد و به این واسطه فکر خرس سفید سریع‌تر به ذهن شما خطور می‌کرد.

حال اگر وجود این افکار در ذهن طبیعی است و نباید آنها را سرکوب کرد، راه سالمتر مقابله با آنها چیست؟ باید یاد بگیرید که حضور آنها را در ذهن خود به عنوان یک بخش طبیعی از زندگی بپذیرید و تلاش نکنید آنها را سرکوب کنید. تنها سعی کنید مانند یک ناظر خارجی و بدون قضاوت کردن به افکار خود نگاه کنید. عدم تلاش در جهت سرکوب افکار ناخواسته، میزان و شدت آنها را در بلندمدت کم می‌کند. شما باید ناظر بی‌طرف افکار خود باشید. بدون هرگونه تلاشی در جهت حواس پرتی یا سرکوب این افکار، تنها اجازه دهید افکار وسواسی مانند سایر افکار بیایند و بروند.

افراد وسواسی درباره وقوع افکار ناخواسته مزاحمی (بیماری، اشتباه، آسیب و ...) که به ذهن آنها می‌آید و هزینه منفی آنها، تفکر اغراق آمیزی دارند. به طور مثال، فردی که وسواس آلودگی دارد بیش ازحدِ واقعی احتمال بیمار شدن را برای خود و یا دیگران قائل است و شدت بیماری را نیز بسیار شدید در نظر گرفته و عوارض آن را زیادتر از واقعیت در نظر می‌گیرد. این افراد معمولاً به جای آنکه اطلاعات خود را از شواهد واقعی و یا منابع معتبر به دست آورند، بر روی هر منبع خبری که اطلاعاتی از خطرناک و محتمل بودن واقعه بیان می‌کند انگشت می‌گذارند. به طور مثال، فرد وسواسی از میان انبوه اطلاعاتی که درباره نحوه انتشار ویروس کووید ۱۹ منتشر شده است، اطلاعات نامعتبری که احتمال خطر را بالا در نظر می‌گیرد در ذهن خود جذب کرده و واقعی می‌پندارد.  این کتاب می‌خواهد کمک کند در دنیای امروز که اپیدمی کووید شایع شده و بسیاری از افرادی که حتی درگیر وسواس فکری نبودند به آن دچار شده‌اند برای بهبود وضعیت خود تلاش کنند. این کتاب یک راهنما برای عبور از وسواس فکری است. 

خواندن کتاب خودیاری برای درمان وسواس فکری عملی به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ترک وسواس فکری خود و یا اطرافیانشان پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

کاربر ۱۴۸۱۳۸۲فارس
۱۴۰۰/۰۸/۱۰

عالیه واقعا عالیه خدا نویسنده این کتاب رو با رسول خدا محشور کنه

کاربر ۴۰۵۵۵۳۸
۱۴۰۱/۰۲/۰۶

بهترین کتابی بود که خوندنم واقعا نویسنده این کتاب محشر بود و خیلی با معلومات در زمینه ی روانشناسی عالی بود باید یه تشکر خیلی ویژه کرد از نویسنده این کتاب و ممنونم از اپلیکیشن طاقچه که این کتاب رو

- بیشتر
imsmyyy
۱۴۰۱/۰۷/۰۲

من سالهاست مشکل وسواس فکری داشتم و نمیدونستم باید چطوری درمانش کنم خوندنش لطف بززگیه به کسایی که وسواس فکری و عملی دارن.عالی بود و خیلی بهم کمک کرد.

سعید هستم
۱۴۰۱/۰۷/۲۹

لطفا بی نهایت بذارید

Sarah Simaee
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

"متن روان و محتوای بسیار کاربردی" برای خودیاری در زمینه وسواس فکری. یکی از مهمترین ویژگی‌های این کتاب، تعریف و شناساندن این بیماری در بخش ابتدایی کتاب، به افراد هست که بنظر من ایجاد این شناخت، کمک بسیار موثری در

- بیشتر
قانع
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

درود لطفا بی نهایتش رو بذارید ممنون از تیم طاقچه

NasiTan
۱۴۰۱/۰۸/۲۵

خوبه خوشم اومد.لطفا نسخه یepubبزارین.

کاربر ۵۰۱۵۷۷۲
۱۴۰۱/۰۸/۰۱

اگر بخواهیم کتاب تهیه کنیم چطور اقدام کنیم من پی دی اف گرفتم خود کتاب میخوام

hale
۱۴۰۱/۰۶/۱۳

این کتاب به من کمک کرد با ابعاد و جوانبی از وسواس آشنا شوم که هرگز فکر نمی‌کردم درگیر آن باشم. آشنایی با انواع خطاهای شناختی و تمرین‌های عملی برای مقابله با وسواس از دیگر مزیت‌های کتاب برای من بود.

- بیشتر
naserebrahimi@
۱۴۰۰/۱۲/۱۸

کتاب خوب و کاربردی ای هست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان