دانلود و خرید کتاب خواهر نرجس شکوریان‌فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خواهر اثر نرجس شکوریان‌فرد

کتاب خواهر

انتشارات:عهد مانا
امتیاز:
۴.۶از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خواهر

کتاب خواهر نوشته نرجس شکوریان‌فرد است. این کتاب را انتشارات عهد مانا منتشر کرده است و روایت عشق حضرت زینب (س) به برادرشان است. 

درباره کتاب خواهر

حضرت زینب کبری (س) سومین فرزند حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) است که دو سال بعد از ولادت امام حسین (ع)، در روز ۵ جمادی‌الاول سال ششم هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد. حضرت زینب همسر عبدالله بن جعفر بود و در واقعه کربلا در کنار برادرش امام حسین(ع) حضور داشت. با پایان یافتن جنگ، زینب و دیگر بازماندگان کاروان امام(ع) به اسارت درآمدند و به کوفه و از آنجا به شام برده شدند.

حضرت زینب را تجسم و نماد صبر جمیل نامیده‌اند. بعد از عاشورا، اسیران را به کوفه بردند و در آنجا با وضع دلخراشی گرداندند. هنگام ورود به کوفه، زینب(س) برای حاضران خطبه‌ای خواند به طوری که همه شگفت‌زده شدند و تحت تاثیر آن قرار گرفتند. این کتاب روایتی از زبان حضرت زینب است از عشق به برادرشان امام حسین‌(ع). 

خواندن کتاب خواهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات مذهبی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب خواهر 

سرزمین وجود هر انسان یک وسعت بیکران دارد به اندازهٔ کرم و محبت و عظمت خالقش و من خالقم را خداوند جل‌واعلی می‌دانستم و خدا من را زینب می‌خواست! «زین، اب» نه تعریف زر و زیور دنیا را می‌گیرد و نه هر پدری!

پدر من و حسین، علی بود که مردم با چشمان خودشان دیده بودند در فقیری و تنگ‌دستی ابوطالب رشد کرده بود!

دنیا مال و منالش را به خاندان هاشم بخشید نه برای آن‌که از آن بهرهٔ شخصی ببرند و خانه‌هایشان را گسترش دهند و لباس‌های فاخر و چشم‌پرکن بپوشند و بر تعداد زمین‌ها و شترانشان مباهات کنند. بندگان خدا با خودشان عهد دارند هر چه دارایی که خدا می‌دهد، زیاد و زیادترش را، تنها برای خدا بدانند و در راه خدا به مردم بدهند و نه در چشم مردم به نمایش بگذارند! 

عبدالمطلب هم جدّ بزرگمان بود که چون فقرا می‌گشت؛ اما کسی او را فقیر نمی‌خواند، همه او را بخشنده می‌نامیدند!

مردی که می‌توانست چون عموزادگانش، بنی‌امیه و برادرانش ابولهب و ابوجهل بهترین‌ها را بپوشد، بر بهترین کرسی‌ها تکیه زند، کمربند زربافت ببندد و دست بر کمرِ تکبر راه خانهٔ خود تا خانهٔ خدا را طی کند و همه را در این مسیر به تعظیم ترس‌گونه و ذلیل‌وار، وادار کند؛ اما عبدالمطلب یک رشته بَست بین خودش و خدا، خانه‌اش تا خانهٔ خدا همان رشته بود!

از عبادت خدا در خانهٔ کعبه می‌رسید به خدمت خلق در خانهٔ خودش؛ دری که همیشه باز بود، دستی که هر لحظه گشاده بود و مالی که وقت و بی‌وقت بخشیده می‌شد برای رفع همّی و غمّی!

جدّ ما کلیدداری خانهٔ خدا را نه غصب کرد، که به شایستگی دل موحد و عمل ابراهیمی‌اش از خداوند به ارمغان دریافت کرده بود. درِ خانهٔ خدا را می‌گشود تا سر خم کند مقابل ربُ‌العالمینی که مهربان بود و کریم، و عذر تقصیر می‌آورد از بودن بت‌های سنگی و چوبی و منتظر آمدن رسولی بود تا اذن الهی بگیرد برای شکستن این بت‌ها!

عبدالمطلب، امانت‌دار زمین و زمان بود برای آمدن رسول‌خدا!

مهیا کننده و فراهم‌آورندهٔ شرایطی که مردی برانگیخته شود و هرچه که بدعت از زمان عیسی و خیانت زورمندان ظالم در تحریف دین حنیف ابراهیمی بود را پاک کند و آن کُند که خدا وعده داده بود!

و عبدالمطلب سرپرست مردمی بود که با نیت پاک خودشان در تنهایی دنیا پناه می‌آوردند به سرای الهی و البته که در انجام فرائض راه به خطا می‌رفتند.

اما خدا دل جدّ بزرگ ما را چون روح خودش پر از لطف و کرامت خواسته بود و او خلق را عیال خالق می‌دانست و جز به خدمت و محبت و اندرزِ صفابخش کاری نمی‌کرد!

نظرات کاربران

"مُسٰافِرِمٰاھ؛
۱۴۰۱/۰۳/۰۱

لطفا در بی نهایت قرار بدین🙁

کاربر ۲۲۳۶۸۳۴
۱۴۰۲/۰۱/۲۳

بسیار عالی 👌👌 لطفا در طاقچه بی نهایت قرار دهید

13521352
۱۴۰۱/۰۹/۰۸

جذاب و بسیار عالی

کاربر 7227487
۱۴۰۲/۰۶/۲۷

کتاب خیلی عالی و زیبا آموزنده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
دنیا مال و منالش را به خاندان هاشم بخشید نه برای آن‌که از آن بهرهٔ شخصی ببرند و خانه‌هایشان را گسترش دهند و لباس‌های فاخر و چشم‌پرکن بپوشند و بر تعداد زمین‌ها و شترانشان مباهات کنند. بندگان خدا با خودشان عهد دارند هر چه دارایی که خدا می‌دهد، زیاد و زیادترش را، تنها برای خدا بدانند و در راه خدا به مردم بدهند و نه در چشم مردم به نمایش بگذارند!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
دل‌بستگان دنیا همین‌اند، تا امنیت دارند، شیرند و چون ذرّه‌ای از امنیت‌شان کم شود و احساس خطر کنند چون مردگان گور، تمام‌شان بر باد می‌روند و هیچ می‌شوند!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
و خدا خریدار اعمالی است که در ظاهر نیت‌ها به چشم می‌آید و برکت می‌دهد به درون خستهٔ انسان‌ها!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
حسین آرامِ جان عالمیان بود، روح و روان همه بود!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
اگر بانوی اول جهان هستی فاطمه شد، چون او خداوند را سزاوار پرستیدن دید و در مقابل خداوند شد کسی که جز رنگ خدا را نمی‌پذیرفت و جز به شکلی که خداوند می‌پسندید، نه درآمد و نه فکر کرد!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
خداوند، خانه‌اش را قُرق او کرده بود. در هیچ دوره‌ای از خلقت، کسی این‌طور مورد تکریم الهی قرار نگرفته بود که به امر خدا دیوار خانهٔ خدا شکافته شود و یک بانو، مهمان سه روزهٔ مقدس‌ترین مکان عالم شود و فرزند کعبه در آغوش‌اش به میان خلائق باز گردد!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
دنیا را خدایی است و حدّ همه، مخلوق بودن است و شرف همه عبد بودن
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۳,۲۰۰
۲۵,۹۲۰
۴۰%
تومان